کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۵۸۲
تاریخ خبر:

راز سر به مهر جنایات هولناک قاتل سریالی کرمان چگونه فاش شد؟

راز سر به مهر جنایات هولناک قاتل سریالی کرمان چگونه فاش شد؟

رمزگشایی از یک پرونده جنایی و بازداشت فردی ‌ که طی ۱۳ سال گذشته مرتکب چهار فقره قتل شده بود

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، معین افشاری روز جمعه در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: ماه گذشته گزارش مفقودی یک مرد میانسال در بخش بروات اعلام شد و رسیدگی به این پرونده به قاضی غلامعباس عظیمی از قضات جوان و زبده دادگاه بروات ارجاع شد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طی سال های قبل هم گزارش چندفقره مفقودی به دستگاه قضایی و پلیس گزارش شده بود بلافاصله تحقیقات فنی در این رابطه از سوی قاضی پرونده با همکاری کارآگاهان متخصص پلیس آگاهی در شرق استان آغاز شد. رییس حوزه قضایی بروات افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه روزی و پس از گذشت یک هفته از گزارش مفقودی فرد میان سال، سرانجام سرنخ های تازه ای بدست قاضی پرونده رسید که بیانگر یک حادثه هولناک بود.

 

وی تصریح کرد: دستورات قضایی لازم برای دستگیری مظنون اصلی پرونده که شاغل در یکی از ادارات شرق استان است، صادر شد.افشاری بیان کرد: متهم در ابتدا منکر به قتل رساندن این فرد میانسال می شد که پس از مشاهده مستندات پرونده نهایتا به قتل از طریق شلیک گلوله با کلت کمری اعتراف کرد.

 

وی ادامه داد: قاضی پرونده با مراجعه به چند فقره پرونده مفقودی دیگر که در یک دهه قبل اتفاق افتاده بود و سر به مهر مانده بود، متوجه شباهت هایی در این قتل با پرونده های سابق می شود.رییس حوزه قضایی بروات ادامه داد: نهایتا در بازجویی های فنی متهم پرونده که یک فرد جوان است به قتل چهار نفر شامل یک زن و سه مرد دیگر در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ و آخرین قتل در مرداد ۱۴۰۳ اعتراف می کند.

 

وی گفت: متهم که در واقع یک فروشنده عمده مواد مخدر است و شغل کارمندی وی پوششی برای جنایت های خود می دانسته، علت و انگیزه اصلی خود را از به قتل رساندن این افراد انگیزه مالی در حوزه خرید و فروش مواد مخدر اعلام کرده است.رییس حوزه قضایی بروات با بیان اینکه ممکن است پرونده ابعاد وسیع تری پیدا کند و پای متهمان دیگری به پرونده باز شود،افزود: قاتل پس از انتقال مقتولین به بیابان های خارج از شهر اقدام به قتل این افراد و دفن آنها در چاه های متروکه می کرده است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر جسد دو نفر از مقتولین شامل یک زن و مرد کشف شده است و تحقیقات در خصوص کشف ۲ جسد دیگر ادامه دارد.رییس حوزه قضایی بروات ضمن قدردانی از زحمات آقای غلامعباس عظیمی قاضی پرونده و کارگاهان پلیس آگاهی در کشف جرم،اعلام کرد: رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد و اطلاعات تکمیلی از طریق روابط عمومی دادگستری استان کرمان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

 

منبع: ایرنا
کدخبر: ۵۶۵۵۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر