کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۷۸۰
تاریخ خبر:

وقتی برق گوشواره‌های آی‌نور بلای جانش شد| اعتراف قاتل دختربچه دو ساله الیگودرزی

وقتی برق گوشواره‌های آی‌نور بلای جانش شد| اعتراف قاتل دختربچه دو ساله الیگودرزی

قاتل ‌انگیزه خود را سرقت گوشواره‌های مقتول عنوان کرد

هفت صبح| پنجشنبه 18 مرداد ماه امسال صدای آی نور دو ساله برای آخرین بار در خانه‌شان واقع در روستای ده سفید از توابع الیگودرز پیچید. آن روز دخترک شیرین زبان خانه وقتی مادربزرگ خود را در حال خارج شدن از خانه‌شان دید دنبال او بیرون رفت اما مادربزرگ متوجه نشد که دخترک در پی او از خانه بیرون رفته و اهل خانه هم متوجه بیرون رفتن آی نور نشدند.

 

چند دقیقه بعد وقتی اهالی خانه متوجه شدند که آی نور در خانه نیست سراسیمه به داخل کوچه رفتند و هراسان هر طرفی را می‌گشتند اما اثری از آی نور نبود که نبود.بلافاصله همه اهالی روستا از موضوع گم شدن آی نور با خبر شدند. سابقه نداشت که در این روستا بچه‌ای ناپدید شود و اولین چیزی که به ذهن هر کسی می‌رسید این بود که آی نور به زودی پیدا می‌شود اما این خیال خام با هر ساعتی که از ناپدید شدن دخترک گذشت کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر شد.

 

جست‌وجو برای یافتن آی نور

جست‌وجو برای یافتن ردی از آی نور دو ساله در دستور کار امدادگران هلال احمر قرار گرفت. رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز سه روز بعد از ناپدید شدن آی نور گفت: هنوز خبری از «آی نور»، دختربچه دو‌ساله الیگودرزی که از روز پنجشنبه هفته گذشته گم شده، نیست. غلامرضا لونی با اشاره به گم شدن «آی نور» دختربچه دوساله اهل روستای «ده سفید» شهرستان الیگودرز اظهار داشت: بعد از اطلاع از این موضوع عوامل امدادی و جست‌وجو و نجات هلال‌احمر برای جست‌وجوی این دختربچه الیگودرزی وارد منطقه شدند.

 

او با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز موفق به پیداکردن این دختربچه در منطقه نشده‌ایم و هیچ خبری از او نیست، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت تیم‌های تخصصی امداد و نجات و همچنین تیم آمادگی و نگهداری و سگ‌های تجسس طی روزهای گذشته در حال پایش منطقه هستیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر الیگودرز با تأکید بر اینکه یک‌بار صددرصد منطقه را ما برای پیداکردن این دختربچه دوساله جست‌وجو کردیم، برای بار دوم در حال جست‌وجو در منطقه هستیم، افزود: در عملیات جست‌وجو ما همه احتمالات را در نظر می‌گیریم.»

 

اما هر چه بیشتر از زمان گم شدن آی نور می‌گذشت و هر چقدر تلاش‌های بی‌وقفه جمعیت هلال احمر بیش از قبل بی‌نتیجه می‌ماند، ‌فرضیه وقوع یک جنایت پررنگ‌تر می‌شد و همین کافی بود که پرونده‌ای قضایی برای رسیدگی به موضوع گم شدن دختر بچه خردسال گشوده شود.

 

کشف جسد آی نور

یک هفته از گم شدن دختر بچه دو ساله می‌گذشت که اهالی روستا جسد او را در چاه فاضلاب خانه همسایه‌شان پیدا کردند.درست در همان موقع بود که همان همسایه‌ای که جسد آی نور در چاه فاضلاب خانه‌شان کشف شد به طرز مرموزی خانوادگی ناپدید شدند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز استان لرستان بعد از پیدا شدن جسد دختربچه از تشکیل پرونده قضایی در رابطه با موضوع مفقود شدن و مرگ «آی‌نور» کودک دوساله اهل این شهرستان خبر داد. جعفر گودرزی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز در رابطه با جزئیات این خبر اظهار کرد: در همان ساعات اولیه منتشر شدن خبر مفقودی این کودک در فضای مجازی، ابتدا قاضی کشیک و سپس بنده در محل حضور پیدا کرده و با خانواده و نزدیکان این کودک صحبت کردم.

 

گودرزی افزود: به‌رغم همه تلاش‌ها برای زنده پیدا کردن این کودک،  متاسفانه جسد بی‌جان دخترک در چاه فاضلابی در نزدیکی خانه پدری‌اش پیدا شد. پیکر «آی نور» جهت انجام بررسی‌های بیشتر در اختیار پزشکی قانون شهرستان قرار گرفته است. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز اضافه کرد: در این رابطه پرونده‌ای در دادگستری شهرستان تشکیل شده و جزئیات و ابعاد مختلف حادثه در دست بررسی است و به محض تکمیل تحقیقات و صدور گزارش پزشکی قانونی، نتیجه این تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید.»

 

در حالی که تلاش برای رازگشایی از قتل هولناک آی نور در دستور کار قضایی قرار داشت، بالاخره روز گذشته در حالی که بیش از دو هفته از روزی که دخترک از خانه‌شان خارج شده و دیگر بازنگشته بود می‌گذرد؛‌ قاتل او به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

 

 آی نور را به خاطر گوشواره‌هایش کشتم

در حالی که نوک پیکان اتهام به سمت خانواده همسایه قرار داشت سرانجام زن و مرد میانسال همسایه به همراه پسر و عروسشان که با آنها زندگی می‌کردند بازداشت شدند.آنها از اقوام دور خانواده پدری آی‌نور هستند که هیچ سابقه کیفری ندارند و در روستا کسی تا به حال از آنها شرارت یا بدی ندیده بود.

 

زن 60 ساله همسایه بعد از دستگیری به قتل دختربچه اعتراف کرد و انگیزه خود را از این قتل وسوسه سرقت گوشواره‌های آی‌نور عنوان کرد.جعفر گودرزی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان الیگودرز پس از گذشت ۴ روز پس از پیدا شدن جسد، از اعتراف زن همسایه به قتل «آی‌نور» خبر داد و گفت: متهم اعتراف کرده که پس از خفه کردن این کودک گوشواره‌های او را ربوده و او را در انبار کاه پنهان کرده و پس از ۲ روز جسد را در چاه فاضلاب انداخته است.

 

جعفر گودرزی در رابطه با جزئیات شناسایی و دستگیری قاتل، اظهار کرد: به دنبال پیدا شدن جسد این کودک در چاه فاضلاب همسایه ۴ نفر از اعضای این خانواده شامل ۲ زن و ۲ مرد برای انجام تحقیقات تکمیلی دستگیر شدند.جعفر گودرزی اضافه کرد: پس از انجام بازجویی‌های فنی و تخصصی زن میانسال همسایه به قتل «آی‌نور» اعتراف کرد که پس از ثبت این اعترافات متهمه با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شد.

 

دادستان الیگودرز با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی به منظور بررسی علل و انگیزه قاتل از این اقدام هنوز در دست بررسی است، تصریح کرد: یکی دیگر از اعضای این خانواده که احتمال می‌رود شاهد این قتل بوده باشد جهت بازجویی فراخوانده شده است که اظهارات این فرد می‌تواند در روند پرونده اثرگذار باشد.

 

گودرزی همچنین گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده صحنه قتل فردا با حضور قاتل و خانواده مقتول بازسازی می‌شود و پس از تطابق اظهارات قاتل با جزئیات صحنه قتل اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

 

تقاضای خانواده مقتول

پدر آی‌نور کشاورز و دامدار است.او 52 سال سن داشته و 5 فرزند داشت که آی‌نور فرزند آخر و ته‌تغاری او بود. یکی از خواهران آی‌نور ازدواج کرده و بقیه اعضای خانواده با همدیگر زندگی می‌کردند.خانه آنها درست روبه‌روی خانه متهمان است و متهمان نیز شغل کشاورزی دارند و به گفته اهالی روستا وضع مالی خوبی ندارند.

حالا تقاضای خانواده دخترک رسیدن متهمان به اشد مجازات است.

 

کدخبر: ۵۶۴۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر