کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۹۴
تاریخ خبر:

معمای قتل زن غریبه بعد از رها کردن جسد همسر در رودخانه

معمای قتل زن غریبه بعد از رها کردن جسد همسر در رودخانه

محاکمه مرد جوان که متهم است پس از قتل همسرش و جلب رضایت اولیای دم؛ در جنایتی فجیع، زن دیگری را کشته

هفت صبح| رسیدگی به این پرونده از هفتم آذرماه سال ۹۸ آغاز شد. دختری جوان با پلیس دماوند تماس گرفت و از قتل فجیع مادر ۴۷ساله‌اش به نام سپیده خبر داد. دختر جوان که هراسان بود، گفت: «بعد از ازدواج من و خواهرم، مادرمان به تنهایی در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد. دو روز پیش، چند بار با او تماس گرفتم ولی پاسخ نداد. گمان کردم با دوستانش بیرون رفته اما بعد از دو روز که نگرانش شده بودم، به خانه مادرم رفتم و  در حمام خانه، با جسد خونین او روبه‌رو شدم.»

 

به دنبال اظهارات دختر جوان، ماموران به خانه سپیده رفتند و با جسد او روبه‌رو شدند. شواهد نشان می‌داد در جنایتی فجیع، گلوی قربانی بریده شده است.جسد با دستور قضایی به پزشکی‌قانونی منتقل شد و ماموران برای رازگشایی جنایت تکان‌دهنده به تکاپو افتادند.

 

اولین سرنخ

در بررسی‌ها، فاش شد سپیده از مدتی قبل با مرد بنگاه‌داری به نام احسان رابطه پنهانی داشته است. با افشای این ماجرا احسان ۴۵ساله به عنوان مظنون تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد رابطه‌ای با سپیده نداشته است.در این میان مشخص شد، احسان چند سال قبل به خاطر اختلاف خانوادگی، همسرش را کشته و جسد همسرش را در رودخانه رها کرده است. با اینکه هرگز اثری از جسد به دست نیامده، او توانسته رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

 

با افشای این ماجرا، فرضیه دست داشتن احسان در پرونده قتل سپیده قوت گرفت اما متهم مدعی شد دلیلی برای کشتن سپیده نداشته است.با این‌حال، با توجه به دیگر ادله و مدارکی که علیه متهم به دست آمده بود، کیفرخواست صادر و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

 

 قاتل مادرم را قصاص کنید

در این جلسه، دختر سپیده درخواست قصاص را مطرح کرد؛ سپس وکیل اولیای‌دم روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: «همه شواهد نشان می‌دهد احسان با قربانی رابطه پنهانی داشته اما پس از مدتی، زن جوان از ادامه این رابطه منصرف شده و دیگر حاضر به ملاقات با احسان نبوده است اما این مرد برایش مزاحمت ایجاد می‌کرده.

 

تا جایی که مقتول قصد داشته از احسان شکایت کند. حتی بارها به دوستانش گفته از دست احسان خسته شده. تنها فردی که با قربانی مشکل داشته، احسان است. از طرفی آخرین‌بار یکی از همسایه‌ها سپیده و احسان را در ساعت ۱۱ شب  در پارکینگ خانه سپیده دیده که با هم درگیر بوده‌اند. این مرد، کلید خانه قربانی را داشته و به همین‌خاطر آثاری از ورود به زور به خانه قربانی مشاهده نشده است.»

 

این وکیل ادامه داد: «قبل از پیداشدن جسد سپیده در خانه‌اش و هنگامی که دخترش نگران او بوده، یکی از دوستان سپیده با احسان تماس گرفته و احسان به او گفته، سپیده در حمام خانه‌شان کشته شده و این در حالی است که هنوز کسی از ماجرای قتل اطلاعی نداشته است.

 

احسان چند سال قبل همسرش را بر سر سجاده نماز با بالشت خفه کرده و سپس جسد او را به رودخانه انداخته است. او آثار جرم را از بین برده و هرگز اثری از جسد به دست نیامده تا اینکه خودش به قتل اعتراف کرده است. او در این زمینه تجربه دارد و به همین‌خاطر به دروغ قتل سپیده را نیز انکار می‌کند. من از طرف اولیای دم برایش تقاضای قصاص دارم.»

 

دفاعیات متهم در دادگاه

متهم در جایگاه ویژه ایستاد و اتهام قتل را نپذیرفت. او درباره نحوه آشنایی‌اش با سپیده گفت: «من صاحب بنگاه معاملات ملکی هستم. تیرماه سال ۹۸، سپیده به دنبال خانه اجاره‌ای می‌گشت که برای اولین‌بار سراغم آمد. چند روز بعد در سایت دیوار، خانه‌ای پیدا کرده بود که از من خواست همراهش برای بازدید خانه بروم تا سرش کلاه نرود. همراه او رفتم و سپس خانه را در بنگاهم برایش اجاره کردم. او چند روز بعد گفت، یکی از بستگانش فوت شده و به شهرستان رفت و دیگر او را ملاقات نکردم. اگرچه با هم پیامکی در ارتباط بودیم اما عشقی میان ما نبود.»

 

متهم ادامه داد: «سپیده برای رفتن به محل کارش به دنبال سرویس می‌گشت. چون آن زمان کار و کاسبی‌ام خوب نبود به عنوان سرویس، او و همکارش را به محل کار می‌رساندم. او یکبار مرا به رستوران دعوت کرد که پذیرفتم اما دیگر از او خبری نداشتم. حتی چند باری با او تماس گرفتم اما پاسخ نداد. تا اینکه ماموران پلیس مقابل خانه‌ام آمدند و مرا به عنوان مظنون بازداشت کردند.»

 

قاضی: «پیامک‌های ارسال شده از سوی سپیده به تو نشان می‌دهد با هم اختلاف داشتید. چه پاسخی داری؟»

احسان: «اگر ما با هم اختلاف داشتیم او با من تماس نمی‌گرفت. ما مشکلی با هم نداشتیم.»

 

قاضی: «خانه تو و قربانی چقدر با هم فاصله داشت؟»

 متهم: «حدود ۲۰متر.»

 

قاضی: چند نفر علیه تو شهادت داده‌اند. درباره اظهارات آنها چه می‌گویی؟

متهم: من اظهارات آنها را قبول ندارم. یکی از آنها بر سر خرید یک ملک با من اختلاف داشته و به همین‌خاطر علیه من شهادت داده. شاهد دیگر هم که دوست سپیده است به اشتباه می‌گوید من قبل از پیداشدن جسد به او گفته‌ام سپیده در حمام کشته شده. چند روز از قتل گذشته بود که او با من تماس گرفت.»

 

سپس وکیل متهم برخاست و گفت: «اظهارات شاهدان تناقض دارد؛ چون موکلم سابقه قتل همسرش را در پرونده‌اش داشته در این پرونده نیز مظنون شناخته شده است.»

 

وکیل اولیای دم اما به اظهارات او اعتراض کرد و گفت: «شواهد، مدارک و اظهارات متناقض متهم، نشان می‌دهد احسان مرتکب قتل شده. او ۱۰ماه در زندان بوده اما چون به کرونا مبتلا شده بود با قرار وثیقه آزاد شده است. اما حالا تقاضا دارم قرار بازداشت او صادر شود.»

در پایان جلسه و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، قضات دادگاه قرار بازداشت احسان را تشدید کرده و او را روانه زندان کردند تا درباره این پرونده تصمیم‌گیری کنند.

 

کدخبر: ۵۶۳۲۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر