کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۹۷۱۱
تاریخ خبر:

سوزاندن جسد جوان نیشابوری بعد از قتل در تهران

سوزاندن جسد جوان نیشابوری بعد از قتل در تهران

با گذشت یک سال از مفقود شدن ناگهانی مرد جوان راز قتل او برملا شد

هفت صبح|‌ یک سال قبل خانواده یک جوان نیشابوری 27ساله با مراجعه به پلیس نیشابور مفقود شدن ناگهانی او را گزارش کردند.

 

به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و در جریان تحقیقات خانواده او اظهار داشتند که این جوان بی‌اطلاع از آنها از خانه به قصد مکان نامشخصی خارج شده و دیگر بازنگشته است.

 

با توجه به اینکه غیبت طولانی مدت او آن هم بدون پاسخ دادن به تلفن همراهش امری بعید و بی سابقه بود،‌اعضای خانواده نگران حال او شده و از پلیس کمک خواهی کردند.

  

رد مرد گمشده در تهران

 

ماموران پلیس در اولین قدم از تحقیقات خود تماس‌های جوان گمشده را تحت بررسی قرار دادند که مشخص شد او از مدتی قبل با زن جوانی ساکن تهران در فضای مجازی آشنا شده و در ارتباط بوده‌اند.

 

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این جوان حتی چند بار برای دیدار این زن به تهران سفر کرده و به خانه او واقع در محله نبرد رفته اما بعد از مدت کوتاهی مجددا به شهر محل سکونت خود برگشته است.

 

در حالی که ادله به دست آمده حکایت از این داشت که آخرین تماس جوان گمشده نیشابوری نیز با  همین زن تهرانی برقرار شده است، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران با دریافت نیابت قضایی از مسئولان جنایی نیشابور اقدام به تحقیقات در مورد منزل زن جوان کردند.

 

در تحقیقات کارآگاهان رفت و آمدهای این زن جوان تحت بررسی قرار گرفت و همچنین تحقیقات محلی از همسایه‌های او و همچنین بازبینی دوربین‌های مدار بسته در نزدیکی محل زندگی این زن نیز در دستور کار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

 

در نتیجه این تحقیقات مشخص شد که زن جوان متاهل بوده اما رابطه پنهانی با جوان نیشابوری نیز داشته است.در همین راستا چند بار با او در منزلش قرار گذاشته بود و اهالی و کسبه محل تائید کردند که شاهد رفت و آمد این جوان به خانه زن جوان بوده‌اند.

 

همچنین رفت و آمدهای جوان نیشابوری به ثبت برخی دوربین‌های موجود در محل نیز رسیده بود که نشان می‌داد او در فواصل زمانی مختلف چند بار وارد خانه این زن شده اما بار آخر که به خانه او رفته بود تصویری از خارج شدنش از خانه به دست نیامد.

  

کشف جسد سوخته

 

در حالی که تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از مرد نیشابوری گمشده ادامه داشت، جسد کاملا سوخته مرد جوانی در حوالی پاکدشت در حالی کشف شد که مشخص بود این فرد در محل دیگری به قتل رسیده سپس به بیابان‌های اطراف پاکدشت منتقل شده و به آتش کشیده شده است.

 

مشخصات این جسد با هیچ یک از پرونده‌های فقدانی تشکیل شده در دادسرای جنایی تهران یا دادسرای پاکدشت مطابقت نداشت.به این ترتیب با دستور بازپرس جنایی جسد بعد برای انجام معاینات لازم و تشخیص هویت به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد که در جریان آزمایشات و معاینات و تن پیمایی جسد مشخص شد که علت قتل اصابت ضربات متعدد چاقو  بوده است.

 

همچنین کارشناسان تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بعد از حضور در محل کشف جسد و انجام بررسی‌های لازم تائید کردند که مقتول در محل دیگری کشته شده و سپس جسد به این محل منتقل و سوزانده شده است.

 

تلاش برای تعیین هویت جسد سوخته ادامه داشت تا اینکه راز قتل جوان نیشابوری برملا شد.

   

دستگیری متهمان

 

در حالی که تنها مظنون پرونده جوان گمشده نیشابوری همان زن جوانی بود که این جوان به خانه‌اش رفت و آمد داشت،‌ این زن تحت تحقیقات قرار گرفت و راز جنایت را برملا کرد.

 

این زن در نخستین اظهارات خود گفت:«مدتی قبل در فضای مجازی با این جوان که مجرد بود، آشنا شدم.در ابتدا ارتباط ما در حد چت کردن بود تا اینکه شماره‌های تلفن همراهمان را رد و بدل کردیم و گاهی با همدیگر تماس می‌گرفتیم.کم کم عادت کردیم که هر روز با همدیگر تماس بگیریم و حرف بزنیم و بعد هم تصمیم گرفتیم که همدیگر را ببینیم.»

 

زن جوان در ادامه گفت:«وقتی چند بار با همدیگر رفت و آمد کردیم،‌ برادرهایم از زمزمه‌هایی که در میان اهالی محله‌مان پیچیده بود به ارتباط ما پی بردند و در کمین نشستند تا روزی که او به خانه من آمد.من فکرش را هم نمی‌کردم که آنها نقشه قتل این جوان را دارند اما به محض اینکه پایش را به خانه‌ام گذاشت سر و کله دو برادرم و دو دوست آنها پیدا شد.بعد در حالی که من در اتاق خانه‌مان حبس شده بودم نمی‌دانم آنها چه بلایی بر سر آن جوان آوردند.»

 

با اطلاعاتی که این زن جوان در اختیار ماموران پلیس قرار داد در حالی که یک سال از مفقود شدن جوان نیشابوری گذشته بود دو برادر زن متاهل و همچنین دو دوست آنها دستگیر شده و به قتل جوان گمشده اعتراف کردند.

 

یکی از برادران در اعتراف به قتل گفت:«زمانی که متوجه شدیم مرد غریبه به خانه خواهرمان رفت و آمد می‌کند نقشه قتل او را کشیده و در حوالی خانه خواهرمان کمین کردیم.وقتی مطمئن شدیم وارد خانه شده با کمک دو دوستمان به خانه رفته و با ضربات چاقو او را از پای درآوردیم.سپس وقتی ساعتی از ماجرا گذشت و هوا تاریک شده بود جسد را ملحفه پیچ کرده و به صندوق عقب خودرو منتقل کردیم.بعد ماشین را از پارکینگ خارج کرده و جسد را حوالی پاکدشت به آتش کشیده و همان جا رهایش کردیم.»

 

به این ترتیب مشخص شد جسد سوخته کشف شده متعلق به جوان نیشابوری است.با افشای راز جنایت رسیدگی به این پرونده در شعبه دهم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

 

کدخبر: ۵۵۹۷۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر