کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۰۰۴
تاریخ خبر:

اولین گفتگو با پدر ‌دختر کشته شده در هند

اولین گفتگو با پدر ‌دختر کشته شده در هند

با قتل دختر یک تاجر ایرانی در هندوستان رسیدگی به پرونده با حضور پدرش در دادسرای جنایی تهران کلید خورد

روزنامه هفت صبح| ‌اوایل زمستان امسال بود که دختر 22 ساله یک تاجر ایرانی در ایالت اوتار پرادش شهر نویدای هندوستان به قتل رسید. رسانه‌های هندی بعد از این حادثه اعلام کردند که 4 نفر در جریان این قتل دستگیر شده‌اند تا اینکه اوایل بهمن ماه جسد دختر جوان به ایران منتقل شد و در ادامه خانواده او خواستار رسیدگی به موضوع در مراجع قضایی کشورمان شدند.

 

به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار محمدمهدی براعه، بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت و اقدامات لازم از جمله تحقیقات ابتدایی در حالی در شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران کلید خورد که بازپرس پرونده در اولین قدم از اقدامات لازم، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد.

 

بررسی‌های ابتدایی حکایت از آن داشت که دختر جوان به نام زینت با اصابت ضربات متعدد چاقو به کام مرگ فرو رفته بود. در ادامه رسیدگی به پرونده، صبح روز گذشته پدر زینت با حضور در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران به تشریح جنایت پرداخت. در ادامه این گزارش گفت‌وگوی خبرنگار ما با ولی دم پرونده را بخوانید.

خواستگاری خونین


چه مدت بود که همراه دخترتان به هندوستان سفر کرده بودید؟ 
حدود هفت یا هشت ماهی می‌شد که من و زینت به هند رفته بودیم. البته من در واردات پوشاک و اقلام دیگر فعالیت دارم و به واسطه شغلم بارها به هندوستان سفر کرده بودم. برادرم و خانواده‌اش در هند زندگی می‌کردند و بسیاری از فعالیت‌های کاری من با کمک برادرم انجام می‌شد. همان برادری که اختلاف با او کار را به چنین جنایتی کشاند.


این بار هم برای کار رفته بودید؟ 
نه. برخلاف همیشه این بار اصلا موضوع کار در میان نبود. برای همین هم بود که زینت همراه من آمد. ماجرا از این قرار بود که مدتی قبل از سفر ما به هند برادرم پیشنهاد داد که برای خرید جهیزیه برای دخترم به هند برویم. برادرم می‌گفت در آنجا می‌توانیم وسایل شیک و منحصر به فردی پیدا کنیم.


مگر دخترتان قصد ازدواج داشت؟ 
بله دو سالی می‌شد که او با پسر مورد علاقه خود نامزد کرده بود و می‌خواستند به زودی مقدمات ازدواجشان را فراهم کنند.


 چرا با برادرتان اختلاف پیدا کردید؟ 
باز هم موضوع به دخترم مربوط می‌شد.وقتی مدتی از رسیدن ما به هندوستان گذشت همسر برادرم دخترم را برای پسرش خواستگاری کرد.اما زینت می‌گفت این ازدواج غیرممکن است چون او نامزد داشت و دلش نزد نامزدش بود. بگومگو بر سر همین مسئله باعث به وجود آمدن اختلاف و کینه بین ما شد.در این میان همسر برادرم دشمنی خیلی عمیقی با زینت پیدا کرد. آتش خشم او در نهایت دامنگیر ما شد.

 

از روز حادثه بگویید. 
من و دخترم خانه‌ای اجاره کرده بودیم و شب حادثه در خانه بودیم که ناگهان 4 نفر به خانه ما حمله کردند.دو نفر از آنها با چوب و چماق به جان من افتادند و دو فرد دیگر سراغ دخترم رفتند و با ضربات مهلک چاقو او را از پا درآوردند.خیلی زود مشخص شد که این افراد از سوی همسر برادرم اجیر شده بودند که سه نفر آنها به همراه برادرم دستگیر شدند.اما فرد اصلی توسط همسر برادرم با لباس زنانه از منطقه نویدا فراری داده شد.

 

متهمان ایرانی هستند؟ 
بله همگی ایرانی هستند و خواسته من این است که پلیس هندوستان آنها را برای مجازات به ایران منتقل کند. همچنین تقاضا دارم که متهم اصلی این پرونده دستگیر شود.او همان کسی است که در وارد کردن ضربات کشنده به دخترم نقش داشت.

 

بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده تا روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در جریان است.

 

کدخبر: ۵۵۴۰۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر