کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۴۵۷
تاریخ خبر:

پرونده خانوادگی قتل یک ایرانی در هند

پرونده خانوادگی قتل یک ایرانی در هند

هشت نفر از اقوام زینت 22 ساله در لیست متهمان پرونده قتل او قرار گرفته‌اند.

زوزنامه هفت صبح، مهلا جوادپور| دیروز خبر قتل یک زن جوان ایرانی در رسانه‌های هندی بازتاب داده شد. قتلی که نه به دست یک غریبه بلکه به دست اقوام خودِ این زن رقم خورده بود. زینت 22 ساله که به زودی قرار بود عروس شود، فقط قصد آرام کردن فضا را داشت.

 

اما قربانی یک بگومگوی خانوادگی شد و قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. فعلا چهار نفر از اقوام او دستگیر شده‌اند اما قاتل اصلی زینت یعنی ابراهیم متواری است. همچنین پلیس هند، سفارت ایران در دهلی را در جریان این پرونده قرار داده است. 

 

جمعه شب، یک مرد ایرانی به نام فیروز با پلیس شهر نویدا در ایالت اوتار پرداش هند تماس گرفت و اعلام کرد دخترش از ناحیه گردن چاقو خورده است. پلیس به محل حادثه رفت و آمبولانس زینت را به بیمارستان رساند اما با استناد به گفته‌های مسئولان بیمارستان، این دختر 22ساله قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.

 

اما ماجرا دقیقا چه بود؟ ماموران پلیس بعد از بازجویی از پدر زینت متوجه شدند که او یک‌سال‌ونیم است که در بازار تجارت پارچه و لباس هند مشغول شده و در همین شهر (نویدا) زندگی می‌کند. نویدا که در هند به «شهر پوشاک» معروف است نزدیک به سه‌هزار تولیدی لباس صادراتی دارد و شهر مناسبی برای تاجران پارچه است.

 

فیروز اهل تهران است و 45 سال دارد و دخترش زینت قصد داشته به زودی در سال جاری ازدواج کند. حدودا چهار یا پنج ماه پیش زینت با ویزای توریستی به هند می‌آید تا برای جشن پیش‌ِ روی خود خرید کند. پدر او در یک واحد آپارتمانی در منطقه 116 نویدا زندگی می‌کند؛ محله‌ای در حال توسعه در نزدیکی مرکز شهر با ساختمان‌های در حال ساخت فراوان و شب‌های خلوت و کمی ترسناک.

 

فیروز این خانه را برای خانواده‌اش اجاره کرده و در طبقات دیگرِ همین آپارتمان، برخی دیگر از اقوامشان هم مستاجر هستند. زینت در طول سفر خود در خانه پدرش فیروز می‌ماند تا اینکه جمعه شب، بین فیروز و فامیل‌هایشان دعوایی شدید رخ می‌دهد. «عمران هاشمی» و «اَسلم» که گفته شده هر دو ایرانی‌الاصل هستند، در طبقه دوم و سوم همان آپارتمانی که فیروز و خانواده‌اش مستقر هستند زندگی می‌کنند.

 

این دو با فیروز درگیر می‌شوند و زینت برای آرام کردن آن‌ها و دفاع از پدرش، در دعوای فیزیکی آن‌ها مداخله می‌کند اما عمران چاقو می‌کشد. مشخص نیست هدف ضربه چاقوی عمران زینت بوده یا نه اما چاقو به گردن او وارد شده و در آخر در راه بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

 

اقوام دیگر فیروز که در همان ساختمان زندگی می‌کنند به پلیس گفته‌اند در مدت اخیر بارها بین عمران، اسلم و فیروز درگیری لفظی پیش آمده بود اما این بار دعوایشان بسیار شدید بوده است. با این حال هیچ‌کدام از طرف دعوا هنوز علت این درگیری را به پلیس توضیح نداده‌اند.

 

پلیس برای افراد دخیل در این حادثه پرونده قضایی تشکیل داده و موضوع را به تمامی ارگان‌های مربوطه از جمله سفارت ایران اطلاع داده است. بعد از اطلاع‌رسانی به سفارت، پلیس پرونده‌سازی برای مجرمان را شروع کرد و هشت نفر از اقوام زینت و فیروز در لیست متهمان این پرونده قرار گرفتند. قتل، اقدام به قتل، شورش، شورش با سلاح مرگبار، تجمع غیرقانونی و حمله اتهاماتی هستند که شامل حال اسلم، عمران، علی، زهرا، زینت، زری‌ناز، فرشید و علی شده است.

 

در حال حاضر فقط چهار نفر از آن‌ها (زینت احمدی 27ساله، زری‌ناز رحیمی‌پور 34ساله، زهرا بداغی‌زاده 38ساله و فرشید همدانی 18ساله) بازداشت شده‌اند و قاتل اصلی یعنی عمران و دیگر متهمان فرار کرده‌اند. پلیس هند در تلاش است تا افراد فراری را هرچه سریع‌تر بازداشت کند. جسد زینت هم بعد از کالبد شکافی تحویل خانواده‌ او داده شده است.   

 

کدخبر: ۵۵۲۴۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر