کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۱۵۲
تاریخ خبر:

قتل پسر ۲۱‌ساله در جگرکی خیابان مسعودیه

قتل پسر 21‌ساله در جگرکی خیابان مسعودیه

نزاع دسته‌جمعی بر سر هیچ و پوچ، رنگ خون گرفت. شش نفر متهم پرونده هستند.

روزنامه هفت صبح| دهم آذر‌ماه امسال رسیدگی به قتل جوانی به‌نام معین ۲۱‌ساله در جریان نزاع دسته‌جمعی در خیابان مسعودیه که مقابل یک جگرکی رخ داده بود، در دستور کار محمد‌مهدی براعه، بازپرس کشیک قتل پایتخت قرار گرفت.

 

در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد معین و دوستانش در ابتدا با چند نفر از مشتریان درگیر شدند و بعد از خاتمه یافتن درگیری ابتدایی، آنها با شاگرد جگرکی و دو نفر از دوستانش درگیر شدند که در جریان این درگیری یکی از دوستان شاگرد جگرکی با ضربه چاقو، معین را به قتل رساند.

 

در حالی‌که بررسی دوربین‌های مدار‌بسته موجود در محل وقوع جنایت، تصویری روشن و واضح از عامل جنایت نشان می‌داد، و با توجه به اطلاعاتی که از شاهدان جنایت به‌دست آمد؛ متهم ۲۶‌ساله به‌نام کاوه که از اهالی همان محل هم بود، شناسایی و دستگیر شد.


متهمان شرکت در نزاع دسته‌جمعی 
در ادامه تحقیقات ۶ رفیق همراه مقتول که موقع وقوع جنایت در محل حضور داشتند، متهم به شرکت در نزاع دسته‌جمعی منجر به قتل شناخته شده و تحت تعقیب قرار گرفتند که سرانجام ۳ نفر از آنها که از اهالی محله مسعودیه بودند، دستگیر شدند. اما ۳ نفر دیگر از متهمان که مشخص شد از اهالی محله خزانه بوده و به‌تازگی با معین رفیق شده بودند، متواری هستند

 

و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای یافتن ردی از آنها ادامه دارد. همچنین با توجه به تحقیقات تکمیلی توسط بازپرس جنایی یکی دیگر از دوستان شاگرد جگرکی نیز متهم شناخته شده و دستور بازداشت او نیز صادر شد. صبح روز یکشنبه متهمان در جلسه بازجویی با یکدیگر مواجه شدند تا تحقیقات جنایی تکمیل‌تر شود.در ادامه این گزارش جزئیات جلسه مواجهه حضوری متهمان را بخوانید.

 

قتل ‌مقابل جگرکی 
کاوه به‌عنوان متهم به قتل معین اولین کسی بود که در این جلسه شروع به صحبت کرد. او گفت: «من شاگرد یک کارگاه طلاسازی بوده و گاهی‌اوقات برای کمک به دوستم که شاگرد جگرکی بود به آن مغازه می‌رفتم. آن شب سه زوج جوان داخل مغازه بودند و داشتند شام می‌خوردند که یکدفعه معین و این سه رفیقش از راه رسیدند.


این سه نفر و معین بچه‌محل ما بودند و من آنها را می‌شناختم اما سه نفر دیگر را که همراه آنها بودند نمی‌شناختم. معین و دوستانش همگی مست بودند. یکی از دوستان که بچه‌محل ما نبود، یکدفعه وارد مغازه شد و کنار میز آن سه زوج جوان دستشویی کرد. همین باعث شد آن مشتری‌ها با آنها درگیر شدند. اما دعوا با وساطت ما تمام شد و مشتری‌ها رفتند.»
 

متهم در ادامه گفت: «وقتی مشتری‌ها رفتند، دوستان معین دوباره شروع به عربده‌کشی و فحاشی کردند. می‌گفتند مشتری پشت گردن دوستمان را زخمی کرده و باید حسابش را برسیم. من داشتم برای معین و دوستانش بال کبابی که سفارش داده بودند، درست می‌کردم. دوستم به‌نام هادی، که او هم با شاگرد جگرکی دوست بود هم کمکم می‌کرد.


من به معین و دوستانش گفتم که اینجا عربده نکشید اما یکی از آنها به من فحش خواهر داد. من هم عصبانی شده و با او درگیر شدم چون به‌تازگی خواهر ۲۲‌ساله‌ام بر اثر سرطان فوت کرده است. در جریان درگیری هادی هم به هواخواهی از من با آن ۷ رفیق درگیر شد. در یک لحظه دیدم که آنها چند نفری سر هادی ریخته و او را به‌شدت کتک می‌زدند.


نگران هادی شدم که به‌تازگی داشت پدر می‌شد، برای همین از مغازه چاقویی آوردم که آنها را بترسانم چون دوست معین هم چاقو داشت. نمی‌دانم چه شد که چاقو به معین اصابت کرد.» وقتی صحبت‌های متهم تمام شد، یکی دیگر از متهمان که دوست معین است، گفت: «کاوه دروغ می‌گوید. ما هیچ‌کدام‌مان چاقو نداشتیم. من ورزشکارم و در یکی از تیم‌های بزرگسال فوتبال بازی می‌کنم. اصلا اهل دعوا و چاقوکشی نیستم.»


نوبت به متهم بعدی که رسید گفت: «من به کاوه فحش خواهر ندادم. فیلم با صدا ضبط شده و آن را بازبینی کنید اگر فحاشی کرده بودم من را به اشد مجازات برسانید! کاوه بیدلیل وارد مغازه شد و چاقویی برداشت.


در فیلم مشخص است که چاقو را پنهانی از پشت خود، از دستی به‌دست دیگر داده و ناغافل به معین می‌زند. بعد چاقو را وسط جمع من و دوستانم انداخته و سمت هادی رفته و به او می‌گوید کشتمش! اگر فیلم نبود شاید یکی از ما متهم به قتل می‌شدیم.»

 

متهم آخر نیز می‌گوید: «معین با بچه‌های خزانه در پارک سرخه‌حصار دوست شده بود. آن‌شب قرار بود بچه‌محل‌هایمان به خانه ما بیایند تا مشروب بخوریم که معین آن سه نفر را هم آورد. ما هیچ شناختی از آنها نداشته و نشانی آنها را نمی‌دانیم.»بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده تا دستگیری متهمان متواری در جریان تحقیقات ادامه دارد.

 

کدخبر: ۵۵۲۱۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر