کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۱۴۱
تاریخ خبر:

آخرین تحولات نظامی منطقه؛ اسرائیل به تلفات سنگین اعتراف کرد

آخرین تحولات نظامی منطقه؛ اسرائیل به تلفات سنگین اعتراف کرد

کشته‌شدن تعدادی از نظامیان صهیونیست طی درگیری‌‌‌های امروز و مروری بر جلسه شورای امنیت

ارتش رژیم صهیونیستی امروز در لبنان متحمل تلفات سنگینی شد. براساس گزارش‌ منابع خبری، دست‌‌کم هشت نظامی اسرائیل در کمین حزب‌الله کشته‌ شدند.

 

حزب الله لحظاتی قبل از نابودی سه تانک ارتش صهیونیستی از نوع مرکاوا در جریان تلاش برای ورود به شهرک مارون الراس خبر داد. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز اعلام کرد که در درگیری‌های شب گذشته در جنوب لبنان بیش از ۳۰ نظامی اسرائیلی زخمی شدند. مرکز پزشکی زیو در صفد از انتقال ۳۹ نظامی مجروح اسرائیلی به این مرکز از طریق بالگرد و آمبولانس‌های نظامی خبر داده است.

 

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از منابع صهیونیستی نوشت طی این دیگری، ۱۴ نظامی رژیم اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهد گروهی از نظامیان ارتش رژیم اشغالگر نزدیکی شهرک «یارون» رزمندگان مقاومت اسلامی با انفجار یک بمب مخصوص تمامی اعضای این گروه را کشته یا زخمی کردند.

میان کشته‌شدگان سه افسر با درجه سرگرد و دو افسر با درجه سروان به چشم می‌خورد.

 

امروز همچنین نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ موشکی ایران به حملات رژیم اسرائیل، با حضور آنتونیو گوترش برگزار شد.  دبیر کل سازمان ملل در این نشست اضطراری شورای امنیت گفت: آتش ناشی از درگیری (بحران) در خاورمیانه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است. اکنون زمان آتش بس در غزه و توقف خصومت ها در لبنان است. آمریکا و فرانسه - با حمایت چند کشور دیگر - یک آتش بس موقت را پیشنهاد کرده اند که امکان از سرگیری مذاکرات را فراهم می کند. اسرائیل این پیشنهاد را رد کرد و حملات خود را از جمله بمباران مقر حزب الله که در آن رهبر آن کشته شد، افزایش داد. حزب الله به حملات راکتی و موشکی به اسرائیل ادامه داده است. و دیروز، نیروهای اسرائیل آنچه را «تجاوزات محدود» به جنوب لبنان اعلام کردند، انجام دادند. دیروز ایران حدود ۲۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد. ایران اعلام کرد که این اقدام در واکنش به قتل حسن نصرالله و فرمانده سپاه بوده است.  
 
گوترش اضافه کرد: میلیون ها نفر در سراسر اسرائیل و سرزمین های اشغالی فلسطین مجبور به جستجوی سرپناه شدند. اکنون زمان توقف خصومت ها در لبنان، اقدام واقعی برای اجرای کامل قطعنامه های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ شورای امنیت، هموار کردن راه برای تلاش های دیپلماتیک برای صلح پایدار فرا رسیده است.   زمان آن فرا رسیده است که چرخه بیمارگونه تشدید تنش که مردم خاورمیانه را مستقیماً به سمت دره هدایت می کند، متوقف شود.   
 
سپس نوبت به سخنرانی نماینده کشورها رسید.

فرانسه: خواستار عدم تشدید تنش هستیم.

انگلیس: اسرائیل از حمایت کامل ما برخوردار است/ ایران از لبه پرتگاه فاصله بگیرد

آمریکا: ایران در دستیابی به اهداف حمله موشکی شکست خورد

الجزایر: شورای امنیت در انجام وظایف خود ناتوان بوده است/ اسرائیل عامل افزایش خشونت است 

ژاپن: نگران حمله زمینی اسرائیل به لبنان هستیم

مالت: جهان در انتظار تصمیم گیری ماست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۶۷۱۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر