کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۰۲۷
تاریخ خبر:

تشدید تنش در مرز لبنان؛ حرکت تانک‌ها و شلیک موشک بالستیک نور

تشدید تنش در مرز لبنان؛ حرکت تانک‌ها و شلیک موشک بالستیک نور

ویدئوهایی از ردوبدل کردن موشک و حرکت تانک‌ها به سمت مرز لبنان منتشر شده است

مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی با موشک بالستیک نور خبر داد. حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهرک «کفر جلعادی» را با موشک بالستیک نور هدف قرار داده است. حزب الله لبنان امروز همچنین به دو شهرک صهیونیست‌نشین «گیشر هزیو» و «کاپری» در شمال فلسطین اشغالی حمله موشکی کرد.

 

ایسنا از قول شاهدان عینی گزارش داده سامانه گنبد آهنین نتوانسته تعدادی از موشک‌های شلیک شده به سمت حیفا را رهگیری کند. 

 

ارتش رژیم اشغالگر از طرف دیگر مدعی است، امروز ۳۵ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده است. الجزیره تصاویری از حرکت تانک‌های ارتش اسرائیل به سمت مرز لبنان منتشر کرد.

 

ارتش رژیم صهیونیستی از ایجاد «منطقه بسته نظامی» در مناطق مرزی با لبنان خبر داد.  «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ورود به مناطق  «متولا، مسگاو عام و کفر گیلعادی ممنوع است».

روزنامه معاریو اشاره کرد این اقدام ممکن است مقدمه‌ای برای آغاز عملیات زمینی اسرائیل در جنگ با لبنان باشد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از در پیش بودن مرحله دوم جنگ علیه حزب‌الله خبر داد.

شبکه سی ان ان آمریکا هم به نقل از دو منبع مطلع اعلام کرد: نیرو‌های ویژه اسرائیل (کماندو) در روز‌های اخیر عملیات نفوذ در داخل خاک لبنان انجام داده‌اند. به گفته این منابع، عملیات ارتش رژیم صهیونیستی به منظور مقدمه چینی برای حمله زمینی به لبنان انجام شده است.

همزمان با این تحولات، دبیرکل گردان‌های سید الشهداء عراق اعلام کرد: عراقِ آیت‌الله سیستانی، مثل کشورهای مصر و اردن نیستند که غزه را محاصره و نفس مردم را حبس کردند. مرجعیت، دولت، ملت و مقاومت عراق اجازه نداده و نخواهند داد لبنان مورد محاصره قرار بگیرد.

کدخبر: ۵۶۷۰۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر