کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۴۳۹
تاریخ خبر:

ایران کارزار تبلیغاتی ترامپ را هک کرد؟

ایران کارزار تبلیغاتی ترامپ را هک کرد؟

کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ جمهوری اسلامی ایران را به هک یکی از وب‌سایتهای تبلیغاتی وی متهم کرد

ستاد تبلیغاتی ترامپ در یک اقدام عجیب بیانیه ای صادر کرده و در آن جمهوری اسلامی ایران را متهم کرده و مدعی شده است ایران؛ برخی از ارتباطات داخلی این ستاد را هک کرده است و قصد ایجاد خلل در روند انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه این کشور را دارد.

 

ستاد تبلیغاتی ترامپ برخی طرف های رقیب را در قضیه هک و دستیابی به ارتباطات داخلی متهم کرد ولی ترامپ نامزد جمهوری خواه آمریکا بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ایران را در این باره محکوم کرد.براساس گزارش منتشره از سوی مایکروسافت، «یک گروه تحت مدیریت واحد اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک ایمیل ایمیل فیشینگ هدفمند به یکی از مقامات عالی‌رتبه ستاد انتخاباتی ریاست‌جمهوری ارسال کرده» و «یک گروه دیگر، آن هم مرتبط با سپاه، یک حساب کاربری با دسترسی محدود را در یک شهر آمریکا به خطر انداخته است.»ماکروسافت در روز جمعه 20 مرداد ادعا کرده است که این گروه هکرهای وابسته به دولت ایران قصد داشتند تا حساب کاربری یکی از مشاوران سیاسی سابق این کشور تصرف کرده و از این طریق ستاد تبلیغاتی آنها را هدف قرار دهند سخنگوی این شرکت از ذکر نام وجزییات مربوط به این گروه خودداری کرده و اطلاعات بیشتری را در این باره انتشار نداده است.

 

 کاخ سفید در این باره بیان کرد از هرگونه دخالت خارجی در انتخابات جلوگیری کرده و به شدت این اقدامات را محکوم می کنیم. سخنگوی کاخ سفید در ادامه افزود: موضوع هک مطرح شده در ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ را، شورای امنیت ملی آمریکا به دادگستری این کشور ارجاع داده است و دراین باره تاکید کرده است که گزارش های این چنینی را بسیار جدی و با دقت بررسی خواهد کرد.

 

در واکنش به این ادعاها نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با رد اعتبار گزارش‌ها درباره هک ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد: «حکومت ایران نه قصدی برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده دارد و نه دارای انگیزه‌ای در این خصوص است».

 

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل همچنین اضافه کرده است که قابلیت‌های سایبری ایران «دفاعی و متناسب با تهدیداتی است که با آن مواجه است» و «هیچ برنامه‌ای» برای انجام حملات سایبری ندارد.پیش از این نیز ادعاهایی مبنی بر دخالت ایران در توطئه ترور دونالد ترامپ از سوی ستاد تبلیغاتی وی بیان شده بود که ایران آن را بی اساس خوانده و به طور کلی رد کرده بود.

 

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.در این انتخابات، کامالا هریس از حزب دموکرات، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، از حزب جمهوری‌خواه، رقابت خواهد کرد.

 

 

منبع: اقتصادآنلاین
کدخبر: ۵۶۴۴۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر