کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۸۳۳
تاریخ خبر:

پازل سوءقصد به ترامپ تکمیل‌تر شد

پازل سوءقصد به ترامپ تکمیل‌تر شد

سقف شیبدار ساختمان ‌‌باعث شد که مأموران به دلیل دغدغه‌های ایمنی روی پشت بام آن مستقر نشوند

هفت صبح| رفته رفته، پازل اطلاعاتی مربوط به سوءقصد به ترامپ در همایش انتخاباتی او در پنسیلوانیا تکمیل‌تر می‌شود. پیام‌های متنی نشان می‌دهند که تک‌تیراندازهای پلیس دو ساعت قبل از سوءقصد به جان ترامپ متوجه توماس متیو کروکس شده بودند. حادثه سوءقصد‌ که باعث شد گوش راست دونالد ترامپ مورد اصابت گلوله قرار بگیرد، با تحقیقات رسمی کنگره و قوه مجریه همراه شد.

 

سناتور چاک گرسلی از ایالت آیووا در ۲۹ جولای پیام‌های متنی یکی از تک‌تیراندازهای کلانتری بیور کانتی را منتشر کرد که نشان می‌داد او در ساعت ۴:۲۶ عصر، حدود ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه قبل از تیراندازی در ساعت ۱۸:۱۱ عصر، متوجه رفتار مشکوک آقای کروکس در گردهمایی شده بود. افسر ناشناس که جزو تک‌تیراندازهای مستقر در محل گردهمایی بود، در پیامی به دیگر تک‌تیرانداز پلیس محلی نوشته بود: «یکی آمد و کنار ماشین ما پارک کرد. گفتم که در جریان باشید.» افسر مربوطه ضمن اشاره به موقعیت مکانی آقای کروکس در بین ساختمان‌های مجاور محل گردهمایی به همکار خود نوشت: «او می‌داند شما آن بالا هستید.»

 

یکی دیگر از تک‌تیراندازهای پلیس به نام گرگوری نیکول در ساعت ۵:۳۸ عصر در گروه گفت‌و‌گوی افسران نوشت که آقای کروکس از مسافت‌یاب برای ارزیابی محل گردهمایی استفاده می‌کند. آقای نیکول ضمن اشاره به تک‌تیراندازهای سرویس مخفی که نزدیک تریبون ترامپ مستقر بودند، نوشت: «دیدم که با مسافت‌یاب به تریبون نگاه می‌کرد. اگر لازم است، به تک‌تیراندازهای سرویس مخفی اطلاع دهید که مراقب باشند.» او سپس از دیگر افسران خواست که فرماندهی را مطلع کرده و یک افسر یونیفرم‌پوش را برای بررسی به محل اعزام کنند. آقای نیکول در مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز گفت: «فکر می‌کردم یک نفر می‌رود تا با او صحبت کند و بفهمد که اوضاع از چه قرار است.»

 

یک افسر پلیس در ساعت ۵:۴۵ عصر در گروه گفت‌و‌گوی افسران، تصاویری از آقای کروکس منتشر کرد که او را در حال قدم زدن در اطراف ساختمان سازمان تحقیقات شیشه آمریکا نشان می‌داد؛ ساختمانی که کروکس درنهایت از سقف آن بالا رفت تا به رئیس‌جمهور سابق آمریکا شلیک کند. افسر مربوطه همچنین تصاویری از دوچرخه کروکس را به اشتراک گذاشت که در ساعت ۵:۵۲ عصر از محل قبلی به جای دیگری منتقل شده بود. افسران درباره کروکس به مرکز فرماندهی اطلاع می‌دهند.

 

یکی از افسران در پاسخ به سؤال مرکز فرماندهی درباره «جهت حرکت» کروکس که توسط یکی از اعضای گروه مطرح شد، در ساعت ۶ عصر پاسخ داد: «مطمئن نیستم. مقابل ساختمان ایستاده. اگر بخواهم جهت حرکتش را حدس بزنم، باید بگویم از محل گردهمایی دور می‌شود.» در واقع، کروکس توانست به پشت بام ساختمان سازمان تحقیقات شیشه آمریکا برسد و در فاصله ۱۲۲ متری از تریبون ترامپ مستقر شود. او درحالی‌که با اسلحه روی پشت‌بام سینه‌خیز می‌رفت، توسط مردم شناسایی شد که ضمن تصویربرداری از او به پلیس هشدار دادند.

 

کروکس در ساعت ۶:۱۱ عصر قبل از اینکه به ضرب گلوله تک‌تیرانداز سرویس مخفی کشته شود، ۸ گلوله به سمت رئیس‌جمهور سابق آمریکا شلیک کرد. مشخص نیست مرکز فرماندهی در چه مقطعی به اطلاعات ارسالی تک‌تیراندازها واکنش نشان داده است. مایک پریولو، یکی دیگر از تک‌تیراندازهای پلیس، به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «فرض بر این است که فرماندهی اقدامی صورت داده. ما نمی‌دانیم.» جیسون وودز، تک‌تیرانداز اصلی پلیس، نیز به ای‌بی‌سی نیوز گفت: «ما هیچ ارتباطی با سرویس مخفی نداشتیم.»

 

دفتر آقای گرسلی یک جدول زمانی دقیقه به دقیقه را منتشر کرد که کلانتر بیور کانتی تهیه‌اش کرده بود. او در این جدول زمانی به تشریح جزئیات مربوط به مشاهدات افسران پرداخت. جدول زمانی او نشان می‌دهد که آقای کروکس «اولین‌بار» در ساعت ۵:۱۰ عصر رؤیت شده است، نه ساعت ۴:۲۶ عصر که افسر ناشناس به همکارش پیام داده بود. دفتر آقای گرسلی ضمن ارائه شواهد در وبسایت خود توضیح داد که «مأموران انتظامی بیش از ۹۰ دقیقه قبل از تیراندازی به توماس متیو کروکس مشکوک شده بودند.»

 

او افزود: «مأموران انتظامی قضیه آقای کروکس را قبل از حضور ترامپ روی صحنه به همکاران فدرال خود اطلاع داده بودند.» آقای گرسلی پیش‌تر فیلم مربوط به دوربین روی کلاه افسر بیور کانتی را منتشر کرده بود که پس از تیراندازی بالای پشت بام رفته بود تا وضعیت آقای کروکس را بررسی کند.

 

سرویس مخفی به دلیل عدم شناسایی آقای کروکس ‌ حین بالا رفتن از سقف ساختمان مورد انتقاد قرار گرفته است. کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی، اندکی پس از تیراندازی گفت ‌ سقف شیبدار ساختمان مذکور باعث شد که مأموران به دلیل دغدغه‌های ایمنی روی پشت بام آن مستقر نشوند. خانم چیتل در ۲۳ جولای در بحبوحه انتقادات هر دو حزب از ریاست سرویس مخفی استعفا داد. (اپوک تایمز)

 

کدخبر: ۵۶۳۸۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر