کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۷۶۷
تاریخ خبر:

همه‌چیز درباره حمله اسرائیل به لبنان + ویدئو

همه‌چیز درباره حمله اسرائیل به لبنان + ویدئو

امشب در ضایحه بیروت چه اتفاقی افتاد؛ عامل حمله که بود،‌ چه هدفی داشت و چرا بنیامین نتانیاهو به کمک فوری آمریکا نیاز پیدا کرد

خبر انفجار در بیروت، حوالی ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت تهران منتشر شد. 

رویترز اولین رسانه بین‌المللی بود که گزارش داد صدای یک انفجار مهیب شنیده شده است اما تاکید کر علت انفجار مشخص نیست. با این حال برخی منابع به شکل پراکنده مدعی شدند در موضوع صدای انفجار بیروت،‌ پای اسرائیل در میان است.

رویترز پرچمدار خبررسانی بود و توانست اولین ویدئو از ساختمانی که مورد حمله قرار گرفته است را منتشر کند. در شرح ویدئو آمده: اسرائیل به قصد ترور یکی از اعضای ارشد حزب‌الله لبنان ساختمان را هدف قرار داده.

منابع دیگر نوشتند اسرائیل قصد ترور فواد شکر، مسئول پروژه موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله لبنان و مشاور نظامی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را داشته است. 

سپس نوبت به اسرائیل رسید تا رسما اعلام کنند انفجار کار آنها بوده: ما به طور دقیق در بیروت به فرمانده‌ای که مسئول کشتن کودکان در مجدل شمس بود،‌ حمله کرده‌ایم.

منابع لبنانی نوشتند در حمله رژیم صهیونیستی دو نفر به شهادت رسیده‌اند و اگرچه آمار دقیقی از تعداد مجروحان وجود ندارد.

در حالی که ارتش اسرائیل با غرور تبختر،‌ از عملیات حرف می‌زدند و حتی به منظور جنگ روانی تصویر بنیامین نتانیاهو در اتاق جنگ و رهبری عملیات را منتشر می‌کردند، تلویزیون‌‌های عبری برای اولین بار اعلام کردند نمی‌توانند موفقیت عملیات در لبنان را تایید کنند.

حزب‌الله لبنان هم با انتشار بیانیه‌‌ای، شک و شبهه را بیشتر کرد و به اطلاع افکارعمومی رساند، سوءقصد علیه فواد شکر شکست خورده است. هر چند رژیم صهیونیستی ادعا دارد به آنچه در نظر داشته رسیده

کدخبر: ۵۶۳۷۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر