کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۶۸
تاریخ خبر:

وارثان تاج و تخت پدرخوانده مُد و فَشِن| نرخ باورنکردنی تولید کیف‌های دیور

وارثان تاج و تخت پدرخوانده مُد و فَشِن| نرخ باورنکردنی تولید کیف‌های دیور

نگاهی به نقش دختر و پسران برنارد آرنو در تولیدات برندهای زیرمجموعه او

هفت صبح| ‌ تحقیقات گسترده از پیمانکاران خرد نشان می‌دهد شرکت بزرگ و لوکس دیور، مبلغ بسیار کمی را برای تولید کیف‌‌دستی‌هایی که با قیمت بالا به فروش می‌رسند، پرداخت می‌کند.

به گزارش رویترز و براساس تحقیقات دادستان‌های ایتالیایی در ماه‌های اخیر، هزینه‌ای که دیور برای تولید کیف‌های ۲ هزار و ۷۸۰ دلاری به یکی از پیمانکاران خود می‌پردازد، تنها ۵۷ دلار است. در ماه‌های اخیر، دادستان‌های ایتالیایی در میلان درمورد شرایط و مناسبات کاری دیور و شرکت‌های تابعه «ال‌وی‌ام‌اچ» (LVMH) تحقیق کردند. این دادستان‌ها اعلام کردند ‌ این شرکت‌ها، با سوءاستفاده از کارگران، کیف‌ها را با هزینه‌ای بسیار کمتر از قیمت عرضه‌شده در فروشگاه‌ها تولید می‌کنند.

برنارد آرنو، مدیرعامل این شرکت، براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، با بیش از ۱۸۸ میلیارد دلار دارایی‌ سومین فرد ثروتمند حال حاضر جهان است و دخترش، دلفین آرنو، اکنون سمت مدیرعاملی برند لوکس دیور را برعهده دارد.اسناد دادگاه نشان می‌دهد که دیور با هدایت و مدیریت دختر آرنو «برای بررسی شرایط کاری واقعی و توانایی‌های فنی شرکت‌های پیمانکار اقدامات مناسبی انجام نداده است.»

 

در بازرسی‌های انجام‌شده در ماه‌های مارس و آوریل، محققان به شواهدی دست پیدا کردند که نشان می‌داد کارگران در کارخانه می‌خوابند تا بتوانند ۲۴ ساعته کیف تولید کنند. آنها همچنین با بررسی اطلاعات مصرف برق متوجه شدند که در شب‌ها و تعطیلات نیز کارخانه تعطیل نبوده است. این پیمانکاران شرکت‌های چینی بودند و اکثر کارگران نیز از چین آمده بودند.

 

حالا با گذشت تنها چند هفته از ماجراهایی که پیرامون تولیدات دیور و دختر آرنو شکل گرفت، خبر رسیده که دو پسر او به هیات مدیره ال‌وی‌ام‌اش می‌پیوندند تا قدرت این خانواده در دنیای مد بیشتر از قبل تثبیت شود. الکساندر ۳۱ ساله، معاون اجرایی تیفانی و فردریک، ۲۹ ساله، مدیرعامل ساعت‌سازی سوئیسی تگ هویر (Tag Heuer) پس از رای مثبت سهامداران، به عضو هیات مدیره غول بزرگ دنیای مد شدند و به این ترتیب کنترل خانواده آرنو بر این شرکت تولیدکننده انواع کالاهای لوکس فرانسوی بیشتر شد.

 

هر کدام از آن‌ها بیش از ۹۳ درصد آرا را در مجمع سهامداران به دست آورد که البته تعجب‌آور نبود. به گزارش گاردین، این دو به خواهر و برادر بزرگ‌ترشان در هیات مدیره شرکتی ملحق شدند که خانه‌مد‌هایی مانند دیور و لویی ویتون را در خود جای داده است. به این ترتیب چهار فرزند از پنج فرزند برنارد آرنو اکنون عضو هیات مدیره‌اند.

 

مجله فوربز در حال حاضر ثروت برنارد آرنو و خانواده‌اش را روی هم‌رفته با رقم ۲۱۴ میلیارد دلاری (۱۷۲ میلیارد پوند)، بالاتر از جف بزوس، بنیانگذار آمازون و ایلان ماسک، مدیر تسلا و شبکه اجتماعی ایکس معرفی می‌کند. البته بلومبرگ ثروت او و اعضای خانواده‌اش را ۶ میلیارد دلار بیش از فوربز تخمین زده است. گروه خانواده آرنو 48/6درصد از سرمایه ال‌وی‌ام‌اش و 64/3 درصد آرا را در اختیار دارد؛ واقعیتی که آرنو کمی قبل از رای‌گیری به آن اذعان کرد: «من اکثریت آرا را دارم، بنابراین...» درباره دلفین ۴۹ ساله که مدیریت دیور را برعهده دارد نوشتیم.

 

دیگر فرزند آرنو که پیش‌تر عصو هیات مدیره بود، آنتوان ۴۶ ساله است. آنتوان مدیرعامل شرکت مادر ال‌وی‌ام‌اش است. او بزرگ‌ترین پسر برنارد است که سال ۱۹۷۷ به دنیا آمد. آنتوان نیز مانند دلفین از همسر اول برنارد، آن دواورین است. او کارش را از مدیریت ارتباطات لویی ویتون شروع کرد و در دسامبر ۲۰۲۲، مدیرعامل کریستین دیور شد. دو فرزند دیگر آرنو از ازدواج قبلی او، پیش‌تر عضو هیات مدیره شده بودند، اما کوچک‌ترین برادر یعنی ژان ۲۶ ساله، هنوز باید منتظر نوبتش بماند. آرنو ۷۵ ساله درباره ژان گفت: «او وقت دارد، جوان است.»

 

گفتنی است، ال‌وی‌ام‌اچ. شرکت کالای لوکس فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس مستقر است. این شرکت در سال ۱۹۸۷ پس از ادغام خانه مد لویی ویتون، با شرکت موئه هنسی، تشکیل شد. ال‌وی‌ام‌اچ در حدود ۶۰ شرکت تابعه را در کنترل دارد‌ که هر یک از این شرکت‌ها، مالک چندین برند معتبر است و اغلب آنها، به صورت مستقل اداره می‌شوند.

 

شرکت کریستین دیور که برند دیور از محصولات آن به شمار می‌رود، با در اختیار داشتن ۴۲ درصد از سهام ال‌وی‌ام‌اچ، مالک بالاترین میزان سهام، در این شرکت است. می‌توان گفت با سیطره آرنو و فرزندانش بر این شرکت‌  نیز حضور این افراد در شرکت‌های دیگری خارج از امپراتوری ال‌وی‌ام‌اچ، ‌ ‌ ارکان اصلی عرصه مد و فشن دنیا را تشکیل می‌دهند و لقب پدرخوانده مد و  فشن، برازنده برنارد آرنو است.‌

منبع: ایندیپندنت
کدخبر: ۵۶۳۲۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر