کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۴۷۱
تاریخ خبر:

سکوت بی‌شرمانه نویسنده برنده نوبل در برابر تجاوز به دخترش

سکوت بی‌شرمانه نویسنده برنده نوبل در برابر تجاوز به دخترش

دختر آلیس مونرو مدعی شد که مادرش از تجاوز به او از سوی ناپدری‌اش آگاه بوده اما سکوت کرده است

دختر «آلیس مونرو» نویسنده تازه درگذشته و برنده نوبل ادبیات مدعی شد که مادرش از تجاوز به او از سوی ناپدری‌اش در دوران نوجوانی آگاه بوده اما در این باره سکوت کرده است. «آندریا رابین اسکینر» دختر آلیس مونرو، برنده جایزه نوبل ادبیات مدعی شده است که ناپدری‌اش در کودکی از او سوء استفاده جنسی کرده است و مادرش حتی پس از اعتراف او به این آزار، در کنار او مانده است.

 

«اسکینر» این اتهامات را در یک مقاله در روزنامه تورنتو استار کانادا فاش کرد و اعلام کرد ناپدری‌اش «جرالد فرملین» در سال ۱۹۷۶ هنگامی که او ۹ ساله بوده، او را مورد تجاوز جنسی قرار می‌داده است. «آندریا رابین اسکینر» دختر آلیس مونرو همچنین گفت که وقتی او نوجوان شده ناپدری‌اش از تعرض به او دست کشیده، اما او به پرخوری عصبی، بی خوابی و میگرن مبتلا شد که آن را به سوء استفاده جنسی مرتبط می‌داند.

 

در سال ۲۰۰۵، «اسکینر» به پلیس مراجعه کرد و «جرالد فراملین» که در آن زمان ۸۰ سال داشت به تجاوز متهم شد و به جرم خود اعتراف کرد و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد اما «آلیس مونرو» تا زمان مرگ فراملین در سال ۲۰۱۳ با او زندگی کرد. مونرو که به‌عنوان یکی از بزرگترین داستان‌نویسان تمام دوران شناخته می‌شد و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۳ شد، ماه گذشته در سن ۹۲ سالگی درگذشت.

 

اسکینر در این باره گفت: «اولین بار در سال ۱۹۹۲، زمانی که در ۲۰ ساله بودم به مادرم درباره این آزار اطلاع دادم و مادرم همسرش را موقتا ترک کرد. فراملین در نامه‌هایی به سوء استفاده اعتراف کرد، اما تقصیر را به گردن من انداخت و مادرم نیز گفت که خیلی دیر به او اطلاع داده‌ام و در واقع هر اتفاقی که افتاده بین من و ناپدری ام بوده و ربطی به او ندارد».

 

به گزارش گاردین، دختر آلیس مونرو با اشاره به این که طی این سال‌ها و حتی پس از مرگ ناپدری‌اش به دلیل شهرت مادرش سکوت کرده، گفت: «حالا می‌خواهد این داستان بخشی از داستان‌هایی شود که مردم درباره مادرم می‌گویند و هرگز نمی‌خواهم مصاحبه، زندگی نامه یا رویداد دیگری را ببینم که با واقعیت اتفاقی که برای من افتاده، متفاوت باشد، واقعیتی که مادرم با آن مواجه شد، اما تصمیم گرفت با فرد تجاوز کننده به من بماند و از او محافظت کند».

 

«آلیس مونرو» چندین سال پیش از دنیای نویسندگی اعلام بازنشستگی و اعلام کرد احتمالا دیگر چیزی نخواهد نوشت. وی با اعلام اینکه «بهتر است ناگهانی بروم»، از علاقه‌مندان‌ آثارش خواسته کتاب‌های قدیمی او را دوباره و چندباره بخوانند که تعدادشان هم زیاد است. «آلیس مونرو» که گاه همپای «چخوف» روس محسوب می‌شود، در سال ۲۰۰۹ جایزه بین‌المللی  بوکر را دریافت کرد.

 

این نویسنده که دو بار در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۴ جایزه ادبی گیلر را کسب کرد، در سال ۱۹۹۸ جایزه انجمن ملی منتقدین کتاب آمریکا را برای «عشق یک زن خوب» به دست آورد. وی دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ جایزه داستان کوتاه «اُهنری» را دریافت کرد و جایزه نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع نیز در افتخارات او دیده می‌شود. این نویسنده کانادایی همچنین در سال ۲۰۰۵ مدال افتخار ادبیات را از انجمن ملی هنرهای آمریکا گرفت و در سال ۲۰۱۰ نشان شوالیه فرانسه را دریافت کرد.

 

منبع: عصر ایران
کدخبر: ۵۶۲۴۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر