کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۸۵۴۹
تاریخ خبر:

مرد پشت لباس «آبی یا سفید» یک قاتل بالقوه از آب درآمد

مرد پشت لباس «آبی یا سفید» یک قاتل بالقوه از آب درآمد

صاحب پیراهنی که سال 93 بر سر رنگ واقعی‌اش در جهان جنجال به پا شد، سعی کرد همسرش را به قتل برساند

حتما یادتان هست که در سال 93، تصویری از یک پیراهن زنانه در اینترنت منتشر شد و یک جدل جهانی بین دو گروه از کاربران به راه انداخت. گروه اول معتقد بودند این لباس به رنگ آبی و مشکی است اما گروه دیگر آن را سفید و طلایی می‌دیدند.

انتشار این تصویر از یک عروس و داماد اسکاتلندی شروع شد و این زوج هم مانند آن لباس خیلی زود مشهور شدند. حالا داماد ماجرا در دادگاه اعتراف کرده که سعی داشته همسر را با دست خفه کند! 

ماجرا از عکسی شروع شد که مادر یک عروس اسکاتلندی، با موبایل خود از یک لباس گرفت و آن را برای دخترش ارسال کرد تا نظرش را بپرسد. عروس و داماد بر سر رنگ این لباس اختلاف نظر پیدا کردند، یکی از آن‌ها لباس را به رنگ آبی با نوارهای مشکی دید و دیگری آن را سفید با نوارهای طلایی. آن‌ها این عکس را به دوستان خود نشان دادند و این اختلاف نظر حل نشد. اندک زمانی بعد، عکس به شبکه‌اجتماعی راه پیدا کرد و مشخص شد که عموم مردم و حتی متخصصان علوم شناختی نیز در مورد رنگ این لباس نظر یکسانی ندارند.

به گزارش هفت صبح و به نقل از گاردین؛ آقای جانستون 38 ساله که بعد از انتشار این عکس به همراه همسرش معروف شد، بعد از اعتراف به خفه کردن همسرش، در دادگاه اقرار کرده که زندگی خانم جانستون را به خطر انداخته است. 

او روز پنجشنبه در دادگاه عالی گلاسکو به جرم این حمله اعتراف کرد و قرار است تا زمان صدور حکم در ماه آینده در بازداشت بماند.

جانستون و همسرش، گریس، که پس از ازدواجشان در سال 2015 در جزیره کولنسی زندگی می‌کردند، بعد از انتشار این تصویر به شهرت رسیدند تا جایی که برنامه تلویزیونی «الن شو» هم آن‌ها را دعوت کرد و به آن‌ها ده هزار دلار و یک سفر به شهر گرانادا در اسپانیا هدیه داد. 

با این حال مشخص شده که تمام این مدت گریس جانستون با ترس از دست دادن جان خود زندگی کرده است. سال 2022 آقای جانستون که با گریس در یک جزیره دورافتاده در اسکاتلند زندگی می‌کرد، همسرش را تهدید کرد و گفت: «یکی قرار است بمیرد.»

دادستان پرونده با اشاره به اینکه گریس جانستون تمام مدت در زیر سایه همسر آزارگر خود زندگی می‌کرده گفت: «در این جزیره پلیس حضور دائمی ندارد و گریس احساس می‌کرده که گیر افتاده است.» 

جانستون

گریس که قصد داشت به یک مصاحبه شغلی برود و کاری پیدا کند با مخالفت شدید همسرش رو به رو شد اما به حرف او گوش نداد. بعد از اینکه همسرش متوجه شد که گریس از دستورات او سرپیچی کرده او را تهدید کرد. گریس به او گفت که می‌خواهد او را ترک کند و از خانه بیرون رفت اما آقای جانستون او را در حیاط خانه گیر انداخت به روی زمین پرتاب کرد. 

دادستان پرونده در این باره می‌گوید: «او دو زانویش را روی بازوهای گریس جانستون گذاشت تا نتواند از جای خود تکان بخورد. بعد هم با دو دستش شروع به خفه کردن او کرد. خانم جانستون معتقد است او قصد داشته او را به قتل برساند.»

وکیل مدافع آقای جانستون می‌گوید جانستون مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. با این حال قاضی پرونده با قرار وثیقه موافقت نکرده و گفته است: «نیازی نیست که بگویم تا چه حد جرمی که انجام داده‌اید جدی و خشونت‌آمیز است.»

این قاضی در ادامه تاکید کرده است: «شما بارها او را خفه کردید، مجروحش کردید و زندگی‌اش را به طور وحشتناکی به خطر انداختید. ببخشید آقای جانستون اما وضعیت شما اکنون تغییر کرده است. شما به جرمی بسیار سنگین محکوم شده‌اید و در این مدت باید در بازداشت بمانید.»

جانستون در 6 ژوئن محکوم خواهد شد.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۸۵۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر