کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۰۴۶
تاریخ خبر:

فضای امنیتی حاکم در دانشگاه‌های آمریکا ادامه دارد

فضای امنیتی حاکم در دانشگاه‌های آمریکا ادامه دارد

پلیس آمریکا جمعی از دانشجویان معترض به جنایت‌های اسرائیل را بازداشت کرده است

سرکوب دانشجویان توسط پلیس پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا کلاس های حضوری را در روز دوشنبه در واکنش به معترضانی که هفته گذشته در محوطه این دانشگاه چادر زده بودند، لغو کرد.

معترضان رفت و آمد خودروها در اطراف محوطه دانشگاه ییل را مسدود کردند و خواستار توقف حمایت این دانشگاه از تولیدکنندگان تسلیحات نظامی شدند. به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود، پلیس بیش از ۴۵ معترض را دستگیر کرد.

در نیویورک، افسران کمی پس از غرب آفتاب به سمت جمعیت معترض در دانشگاه نیویورک یورش بردند و تعدادی از آنها را بازداشت کرده و چادرهای آنها را تخریب کردند.

دانشگاه نیویورک هشدار داده بود که اگر این افراد محل را ترک نکنند با عواقب قانونی مواجه خواهند شد. در رسانه های اجتماعی تصاویری منتشر شده که نشان می دهد پلیس چادرهای معترضان را جمع آوری می کند.

بر اساس تصاویر منتشر شده تظاهرات کنندگان با پلیس درگیر شده و شعار می‌ دادند: "ما متوقف نمی‌شویم، ما آرام نمی‌گیریم. روابط را افشا کنید. حمایت را متوقف کنید."

سخنگوی پلیس نیویورک گفت که پس از درخواست دانشگاه از پلیس، تعدادی از افراد بازداشت شده اند.

همچنین بر اساس گزارش پلیس آمریکا، تاکنون ۱۳۳ معترض جنگ اسرائیل علیه غزه در دانشگاه نیویورک دستگیر شده اند اما هیچ گزارشی در مورد تلفات احتمالی منتشر نشده است.

تظاهرات در دانشگاه ییل، کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دیگر دانشگاه‌های سراسر آمریکا در واکنش به تشدید درگیری‌ها در غزه آغاز شد.

نعمت مینوچه شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیای نیویورک، روز دوشنبه در ایمیلی به کارکنان و دانشجویان کلمبیا گفت که دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو شده اند و به کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود تا "تنش‌ های ایجاد شده در نتیجه کینه توزی را کاهش دهد و به همه ما فرصتی دهد تا مراحل بعدی را بررسی کنیم."

هفته گذشته، شفیق از پلیس نیویورک خواست تا چادرهای معترضان در زمین چمن اصلی کلمبیا در اعتراض به سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با اسرائیل را پاکسازی کند، اقدامی غیرعادی که برخی از اساتید آن را محکوم کردند.

این دانشگاه در توجیه اقدامات خود اعلام کرد که این چادرها، قوانین را نقض می کند. پلیس روز پنجشنبه بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه کلمبیا را به اتهام ورود غیرقانونی به این دانشگاه دستگیر کرد. کلمبیا و دانشکده بارنارد وابسته به آن، ده‌ها دانشجو را که در اعتراضات شرکت داشتند، تعلیق کرده اند.

 

منبع: ایرنا
کدخبر: ۵۵۷۰۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر