کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۷۵۹
تاریخ خبر:

برای پیروزی، دست به جیب شو

برای پیروزی، دست به جیب شو

ترامپ رکورد بایدن در جذب‌کمک‌های مالی را زد

هفت صبح|  انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، منحصر به‌فردترین، طولانی‌ترین و البته پیچیده‌ترین انتخابات در سراسر دنیاست. یکی از مشخصه‌های اصلی و مهم دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که این انتخابات را از سایر انتخابات‌های دیگر کشورهای جهان متمایز می‌کند، بحث تامین بودجه کمپین‌های انتخاباتی است.

 

روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این ترتیب است که از روزی که یک فرد اعلام کند به عنوان نامزد در انتخابات شرکت خواهد کرد تا روز رای‌گیری نهایی بیش از یک سال و در پاره‌ای از موارد حدود دو سال به طول می‌انجامد. در هر دوره پولی که صرف هزینه‌های ملزومات، سفرها و هزینه‌های ستادی و تبلیغاتی در این بیش از یک سال فعالیت انتخاباتی می‌شود، رو به افزایش است. برای مثال باراک اوباما که کمپین انتخاباتی بزرگ و پر شوری داشت، بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای کمپین خود هزینه کرد. کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ و آن رقابت جنجالی با دونالد ترامپ، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار خرج برداشت.

 

گفتنی است، رقابتی‌ترین و پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و رقابت جو بایدن و دونالد ترامپ بوده است. در پایان این انتخابات، رکورد بیشترین مشارکت و بیشترین میزان رای تاریخ شکسته شد. این‌چنین شرایطی ایجاب می‌کند تا نامزدها از هر فرصتی برای تبلیغات و ترغیب رای‌دهنده‌ها برای شرکت در انتخابات، استفاده کنند. با این اوصاف، هیچ دور از ذهن نبود که میزان هزینه‌های کمپین جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ از مرز یک میلیارد دلار نیز بگذرد.

 

جالب است بدانید، ۴ سال پیش که ۶۲۰ شخص حقیقی و حقوقی به دعوت سناتور الیزابت وارن در یک نشست مجازی به منظور کمک‌های مالی به کمپین جو بایدن و حمایت از او در رقابت با دونالد ترامپ به دور هم جمع شدند، مبلغ ۶ میلیون دلار پول برای کمک به بایدن جمع‌آوری شد. این مبلغ بیشترین مبلغی است که در یک نشست برای یک نامزد جمع‌آوری شده بود و بایدن از همین بابت در انتها از وارن برای این کمک بزرگ تشکر کرد. پس از آن، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و حامی سرسخت بایدن در این رقابت‌ها هم یک نشست دیگر برای جمع‌آوری کمک به کمپین بایدن برگزار کرد که به دلیل حضور اوباما در این نشست، رکورد تمام کمک‌های مالی به بایدن در آن دوره شکسته شد.

 

اوباما شرایط آن روزها را بحرانی و حساس توصیف کرد و خطاب به مردم گفت که آینده به حضور و کمک شما بستگی دارد و با حمایت و رای شماست که می‌توانید آینده را روشن و امیدواره کننده سازید. او با این سخنرانی توانست ۱۳ میلیون دلار برای بایدن جمع کند. کامالا هریس که هنوز در آن دوران گزینه معاونت بایدن هم به حساب می‌آمد هم طی یک نشست توانست بیش از ۳ میلیون دلار برای او پول جمع کند. با احتساب این کمک‌ها، کمپین بایدن توانست با اتکا بر مهره‌های سرشناس حزب دموکرات،  ۸۱ میلیون دلار پول جمع‌آوری کند که پول بزرگ و قابل توجهی بود. البته کمپین بایدن در ادامه و تشدید رقابت و ایجاد فضای دو قطبی بین او و ترامپ، توانست این رکورد را ارتقا دهد. حزب دموکرات و کمپین بایدن در ادامه مشغول تبلیغات در رسانه‌های مکتوب و تصویری و ارسال ایمیل‌های جذب حامی به اعضای حزب بودند.

 

در دو ماه آخر منتهی به روز رای‌گیری، بایدن توانست  ۳۰ میلیون دلار از کمک‌ها به واسطه ایمیل‌های طلب حمایت از مردم عادی، جذب کند. نکته جالب در این فقره از کمک‌های مالی این بود که نیمی از حامیان برای اولین بار بود که از نامزدی در انتخابات حمایت می‌کنند. با این حساب، بایدن توانست بالاترین میزان کمک به یک نامزد در تاریخ انتخابات را بشکند. به نظر نمی‌آمد که انتخابات ۲۰۲۴ به اندازه انتخابات ۲۰۲۰ رقابتی و دو قطبی شود، اما این اتفاق افتاد و حالا دوباره این رکورد شکسته شده است، اما نه به وسیله جو بایدن. این بار دونالد ترامپ توانست با جمع‌آوری کمک‌های مالی از جانب طرفدارانش، این رکورد را ارتقا دهد.

 

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا،5/50میلیون دلار دیگر برای نامزدی مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ به دست آورد که به طور تقریبی دوبرابر صندوق ۲۶ میلیون دلاری رقیب اوست. جان پاولسون، مدیر میلیاردر صندوق پوششی، شب شنبه در ایمیلی به اپک تایمز گفت: «این رویداد موفق‌ترین برنامه جمع‌آوری کمک‌های مالی سیاسی در تاریخ آمریکا بوده است و امشب، مبلغ تاریخی 5/50میلیون دلار برای کارزار مجدد ترامپ جمع‌آوری شد. این رویداد که تمام بلیت‌های آن از قبل به فروش رفته بود، بیشترین مبلغ را در تاریخ رویدادهای تأمین مالی به خود اختصاص داد.

 

این حمایت گسترده از اشتیاق مردم به ترامپ و سیاست‌های او حکایت دارد.» گفتنی است، رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی برای ترامپ در خانه ۱۱۰ میلیون دلاری آقای پاولسون در پالم‌بیچ فلوریدا برگزار شد.

 

رابرت بیگلو، رئیس شرکت هوافضای بیگلو در لاس‌وگاس، هوارد لوتنیک، رئیس و مدیرعامل شرکت خدمات مالی کانتور فیتزجرالد، رابرت مرسر، قائم‌مقام سابق صندوق پوششی رنسانس تکنالجیز، فیل رافین، مالک هتل و کازینوهای ترژر آیلند لاس‌وگاس و سیرکوس سیرکوس و استیو وین، بنیانگذار ریزورت‌های وین و مدیر امور مالی کمیته ملی جمهوری‌خواه از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، مدیران مشترک این رویداد بودند. ترامپ با همسرش، ملانیا، در این مراسم حضور یافت.

 

نامزدهای سابق ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه، از جمله سناتور تیم اسکات، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، داگ بورگوم، فرماندار داکوتای شمالی و ویوک راماسوامی، تاجر اهل اوهایو، نیز در این مراسم حاضر بودند. ترامپ قبل از ورود به رویداد جمع‌آوری کمک‌های مالی، درباره آمریکا گفت: «ما در سراسر جهان مایه خنده شده‌ایم اما این وضعیت را در اسرع وقت تغییر خواهیم داد. رویداد امشب حتی پیش از آن‌که آغاز شود باورنکردنی بوده است، زیرا مردم می‌خواستند در جنبش «شکوه را دوباره به آمریکا بازگردانیم» مشارکت کنند و این همان چیزی است که اتفاق افتاد.

 

ما شکوه را دوباره به آمریکا بازمی‌گردانیم و همه این را می‌دانند.» او افزود: «انتخابات اندکی بیش از شش ماه دیگر برگزار می‌شود و به اعتقاد من، مهم‌ترین انتخاباتی است که تاکنون داشته‌ایم. فکر می‌کنم انتخابات آتی به‌عنوان مهم‌ترین انتخابات تاریخ کشور ثبت می‌شود و ۵ نوامبر به مهم‌ترین روز در تاریخ کشور ما بدل  خواهد شد.»

 

کدخبر: ۵۵۵۷۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر