کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۱۹۰
تاریخ خبر:

دعوای ۴ ساله نامادری و دخترخوانده در اندرونی کاخ سفید

دعوای ۴ ساله نامادری و دخترخوانده در اندرونی کاخ سفید

ماجرای رقابت پنهان ایوانکا و ملانیا ترامپ در ۴ پرده

روزنامه هفت صبح| ‌ پرده اول: دختر محبوب ترامپ : ایوانکا دومین و محبوب‌ترین فرزند دونالد ترامپ بود، به اندازه‌ای که او در بسیاری از محافل، ایوانکا را به عنوان فرزند اولش معرفی می‌کرد. ترامپ در هر جایی لب به تعریف و تحسین از ایوانکا باز می‌کرد و او را باهوش، ایده‌پرداز، یک تاجر خوب، زیبا و چشم‌نواز توصیف می‌کرد. در بسیاری از مراسم‌ رسمی دوران ریاست‌جمهوری ترامپ نیز، ایوانکا در جایی کنار پدرش ایستاده بود که باید ملانیا ترامپ، نامادری‌ او و بانوی اول آمریکا می‌ایستاد.

دونالد ترامپ آرزو داشت که می‌توانست به جای ملانیا، ایوانکا را به عنوان بانوی اول آمریکا معرفی می‌کرد. ترامپ در مصاحبه‌ای در ماه‌های آخر دولتش نیز به علاقه وافرش به ایوانکا اشاره کرد و در ادامه گفت «او به قدری زیبا و با کلاس است که لیاقت دارد اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ آمریکا باشد!» حامیان ترامپ که او را نه به عنوان رئیس‌جمهور بلکه شاه آمریکا می‌دانستند، از این تعریف استقبال کردند و ایوانکا را شاهدخت، ولیعهد و جانشین بر حق پدر نامیدند.

 

• پرده دوم: به روایت استورمی دنیلز

ازدواج سوم ترامپ در سال ۲۰۰۵ و با ملانیا ترامپ رقم خورد که در آن سال‌ها یک مدل مشهور به حساب می‌آمد. این خبر مدتی در صدر اخبار زرد آمریکا قرار داشت و در آن زمان همه گمان می‌کردند که تاجر ثروتمند نیویورکی و سلبریتی صاحب‌نام تلویزیونی یک دل نه، صد دل عاشق شده است

 

و خوشا به حال ملانیا‌ اما یک سال بعد و در یکی از روزهایی که همزمان با زایمان ملانیا و به دنیا آمدن بارون ترامپ، تورنمنتی خیریه در زمین‌های گلف ترامپ در حال برگزاری بود، استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورنوگرافی از سوی نزدیکان ترامپ به تماشای این مسابقات دعوت می‌شود. ترامپ ۶۰ ساله برای خوشامدگویی نزد دنیلز ۲۷ ساله می‌رود و از او می‌خواهد که دعوت شام  را بپذیرد.

 

دنیلز که دعوت ترامپ را قبول کرده بود، با حضور در هتل او درمی‌یابد که این مراسم، یک شام خصوصی و ۲ نفره در سوئیت شخصی ترامپ است. بر اساس اظهارات استورمی دنیلز در برنامه‌های «آخر شب با جیمی کیمل» و  «۶۰ دقیقه»، ترامپ دقایقی پس از ورود دنیلز به سوئیت‌اش لب به تحسین و ستایش او باز می‌کند و می‌گوید :

 

«تو دختر خاصی هستی. هم باهوشی، هم زیبا و جذاب و بیشتر از هرکسی من را یاد دخترم، ایوانکا می‌اندازی» و درست پس از این جمله‌ها از دنیلز درخواست رابطه جنسی می‌کند. استورمی می‌گوید پس از رد و بدل کردن چند قول و وعده، درباره این رابطه جنسی با ترامپ به توافق می‌رسد.

 

• پرده سوم: هنر معامله کردن ملانیا

از منظر قانون و در طول سال‌های ریاست‌جمهوری ترامپ و حضورش در کاخ سفید، ملانیا ترامپ به عنوان بانوی اول آمریکا شناخته می‌شد. در طول این دوران، روی‌ گرداندن‌های متعدد ملانیا از دونالد ترامپ، کشیدن دست‌هایش از میان دست‌ او و اخم کردن‌های غضبناکش به او در میانه نشست‌ها و سفرهای رسمی سوژه عکاسان و رسانه‌های خبری بود.

 

پیرو همین تصاویر هم شایعاتی مبنی بر رابطه سرد میان دونالد ترامپ و همسرش و اختلافات عمیق بین آنها بر‌سر زبان‌ها بود. یکی از دلایلی که در رسانه‌ها مطرح ‌و به آن استناد می‌شد، ورود دیر‌هنگام ملانیا ترامپ به کاخ سفید بود. ملانیا ترامپ پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ و ورودش به کاخ سفید او را همراهی نکرد و با وقفه‌ای ۵ ماهه وارد واشنگتن شد.

 

کتابی که درباره زندگی ملانیا ترامپ منتشر شد، می‌گوید ملانیا در آن ۵ ماه در حال مذاکره و رایزنی با دونالد ترامپ پیرامون تعهدات مندرج در عقدنامه خود بود. البته تا امروز دلیل دیگری برای این وقفه به رسانه‌ها ارائه شده بود. ملانیا ترامپ به رسانه‌ها گفته بود ترجیح می‌دهد تحصیل پسرش، بارون، در مدرسه‌ای در نیویورک که پیش از انتخابات در آن مشغول تحصیل بود به پایان برسد و سپس به همراه او عازم واشنگتن و کاخ سفید شود.

 

 ماری جردن، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست که به نسخه پیش از انتشار کتاب جدیدی که پیرامون زندگی ملانیا ترامپ نوشته شده است دسترسی دارد، حقایق این وقفه ۵ماهه را برملا کرده است. به گفته ماری جردن، مذاکره مابین دونالد و ملانیا ترامپ بر سر بندهای مالی مندرج در عقدنامه این دو بوده است

 

و ملانیا با عدم حضور در کاخ سفید توانسته دونالد ترامپ را تحت فشار رسانه‌ها قرار دهد تا به خواسته‌های مالی او تن دهد. این کتاب ۲۸۶ صفحه‌ای که «هنر معامله‌کردن او» نام دارد، حاصل مصاحبه با بیش از 100 نفری است که در تمام مراحل زندگی ملانیا ترامپ، از تولدش در اسلوونی گرفته تا ورودش به عنوان بانوی اول آمریکا در کاخ سفید با او در ارتباط بودند.

 

باید گفت باور عمومی جامعه آمریکا این است که ملانیا ترامپ فردی مظلوم و خجالتی است که مخالف سیاست‌های شوهرش است اما با ورق زدن این کتاب در‌می‌یابیم که او فردی جسور و معامله‌گری است که از قضا حامی اصلی سیاست‌های شوهرش نیز است.

 

• پرده چهارم: دعوای نامادری و دخترخوانده

با ورق زدن کتاب  «زن آمریکایی: دگرگونی بانوی اول مدرن» در‌می‌یابیم که یکی از دلایل دیگری که سبب شد ملانیا ۵ ماه دیرتر از ترامپ وارد کاخ سفید شود، ماجرای تمایل ترامپ برای تقسیم وظایف بانوی اول بین همسر و دخترش، ایوانکا بوده است.

 

این کتاب نشان می‌دهد که این دو زن برای عرض‌اندام به عنوان بانوی اول آمریکا، جنگی سخت و ۴ ساله را در پیش داشتند و به‌طور کلی روابط بین نامادری و دخترخوانده بسیار خصمانه بود. بازنگری در وظایف سنتی بانوی اول و ایجاد رویکردی خانواده‌محور در کاخ سفید، خواسته ایوانکا بود و ترامپ هم برای جلب نظر دختر محبوبش نه بر لب نیاورد. ملانیا با تمام وجود در مقابل این ایده ایستاد و به مقابله با نفوذ ایوانکا در دل و جان دونالد ترامپ پرداخت.

 

حالا با این اوصاف نمی‌شود فهمید که چرا ملانیا در فضای عمومی و در گفت‌وگو با رسانه‌ها به طعنه و کنایه، ایوانکا را «شاهدخت» خطاب می‌کرد. تا پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، این دو با وجود همکاری نزدیک با رئیس‌جمهور سابق، از یکدیگر دور ماندند. اطلاعات منتشر شده در کتاب نشان می‌دهد که حساسیت ملانیا روی موضوع عرض‌اندامش به عنوان بانوی اول به حدی بود که هر روز تمام پست‌های منتشر شده در توئیتر را دنبال ‌ و مدام نامش را در این شبکه اجتماعی جست‌وجو می‌کرد تا ببیند مطبوعات، منتقدان و حامیانش در مورد او چه می‌گویند.

 

ایوانکا هم رفته رفته در نقش مشاور ارشد بی‌جیره و مواجب پدرش فرو رفت. با برملا شدن نیت ترامپ از ابراز علاقه و میدان دادن به دخترش، ایوانکا و شوهرش از او فاصله گرفتند و رابطه‌شان سرد و کم‌فروغ شده است. رسوایی‌های متعدد ترامپ در آزار جنسی‌ و تعرض به زنان هم باعث شده رابطه ملانیا با او نیز سردتر از پیش شود. می‌توان گفت بازنده اصلی جنگ نامادری و دخترخوانده، دونالد ترامپ است که امروز تنهاتر از همیشه است.

 

کدخبر: ۵۵۴۱۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر