کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۹۹
تاریخ خبر:

جزییات حمله شب گذشته آمریکا به سوریه و عراق

جزییات حمله شب گذشته آمریکا به سوریه و عراق

شبکه خبری CNN نوشت با وجود اقدام نظامی دیشب، ارتش آمریکا برنامه‌ای برای حمله به خاک ایران برنامه‌‌ای ندارد

یک مقام ارشد دولت ایالات متحده آمریکا عصر جمعه به وقت محلی به شبکه خبری سی ان ان آمریکا نزدیک به دموکرات ها و دولت بایدن گفت که ایالات متحده به داخل خاک ایران حمله نخواهد کرد و تنها بر اهدافی در خارج از این کشور متمرکز است.

این مقام آمریکایی افزود: چند روزی است که مقامات آمریکایی می‌دانند که اولین حملات امشب انجام خواهد شد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه های وابسته مورد هدف قرار داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات ) گروههای تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته‌اند.

همچنین مایکل اریک کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به لفاظی خود علیه ایران ادامه می‌دهد: نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن تهدیدی مستقیم علیه منطقه و امنیت آمریکایی‌ها هستند. 

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند. همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

از سوی دیگر یک منبع ایرانی با اشاره به حملات شب گذشته آمریکا به سوریه و عراق گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس هیچگونه مرکز، پایگاه، پادگان و یا تاسیسات در عراق و سوریه ندارند. 

 

کدخبر: ۵۵۳۳۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر