کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۳۶۸
تاریخ خبر:

نظر انگلیس درباره حمله به نیروهای تحت حمایت ایران

نظر انگلیس درباره حمله به نیروهای تحت حمایت ایران

وزیر دفاع انگلیس می‌گوید کشورش قصد ندارد به حملات متقابل آمریکا علیه نیروهای تحت حمایت ایران در خاورمیانه بپیوندد

گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس در گفت‌وگو با دیلی تلگراف گفت: بریتانیا به همکاری با آمریکا برای محافظت در برابر حملات حوثی‌ها(انصارالله) در دریای سرخ ادامه خواهد داد زیرا آزادی دریانوردی باید حاکم باشد.

با این حال، او گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه بریتانیا می‌تواند به زودی یک ناو هواپیمابر را در دریای سرخ مستقر کند، رد کرد و گفت که «مطمئناً هیچ برنامه‌ای قریب الوقوع یا فوری وجود ندارد».

او گفت: ما یک ناوشکن داشتیم که خودش از کشتی‌های تجاری دفاع می‌کرد و هواپیماهای تایفون را داشتیم که علیه حوثی‌ها عملیات انجام می‌داد. ما در واقع به یک حامل در آنجا نیاز نداریم.

شاپس که طی روزهای گذشته به واشنگتن سفر کرده و با لوید آستین، همتای آمریکایی خود و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات کرده، گفت که غرب باید «بسیار بسیار واضح باشد ».

او گفت: «همه دارند نگاه می‌کنند، ایرانی‌ها هم. همه می‌خواهند ببینند آیا ما خسته می شویم، صبرمان تمام می‌شود و می‌رویم؟ چین در اقیانوس هند و اقیانوس آرام و کره شمالی نیز تماشاگر است. برای منافع ملی خود ما و قطعا برای جهان متمدن غرب بسیار مهم است که اوکراین موفق باشد.

شاپس روزهای قبل در یک سخنرانی در خانه لنکستر در لندن هشدار داده بود که غرب در حال حرکت از دنیای پس از جنگ به دنیای قبل از جنگ است.

کدخبر: ۵۵۳۳۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر