کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۱۳۹
تاریخ خبر:

خاندان سلطنتی بر تخت بیمارستان‌های لندن

خاندان سلطنتی بر تخت بیمارستان‌های لندن

درباره نقش شاه بریتانیا در آگاهی‌سازی بیماری پروستات چه می‌دانیم؟

روزنامه هفت صبح| شاه چارلز روز جمعه و پس از تقسیم وظایفش بین شورای سلطنت، روانه بیمارستان شد و تحت درمان پروستات قرار گرفت. به گفته ملکه کامیلا، حال او خوب است و روند درمان به درستی صورت گرفته است.

 

به گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی، عمل چارلز سوم در بیمارستان خصوصی لندن، جایی که کاترین، شاهدخت ولز، هفته گذشته جراحی ناحیه شکمش را انجام داد، صورت گرفت و انتظار می‌رود که او دست‌کم یک شب را در بیمارستان بگذراند. چارلز صبح جمعه پیش از درمان خود، از عروسش در بیمارستان عیادت کرد.

 

شاه چارلز پیش‌تر اعلام کرده بود که از مشکل سلامتی‌اش به‌عنوان وسیله‌ای برای ارسال یک پیامی به دیگر مردان کشورش و جهان استفاده می‌کند. این پیام، چیزی نبود جز آگاهی‌رسانی به مردان برای بررسی پروستاتشان.

 

پس از افشای خبر بیماری شاه چارلز، وب‌سایت «ان‌اچ‌اس» یا همان سرویس سلامت ملی بریتانیا اعلام کرد که جست‌وجوها درباره بیماری‌های مربوط به پروستات افزایش یافته که باعث خوشحالی پزشکان و موسسه‌های خیریه شده است. در بیانیه‌ای از کاخ باکینگهام آمده است که پادشاه «از اینکه متوجه شد بیماری او تاثیر مثبتی بر آگاهی بهداشت عمومی دارد، بسیار مسرور و خوشحال است.»

 

کاخ باکینگهام هفته پیش موضوع درمان بزرگی پروستات چارلز ۷۵ساله به «روش اصلاحی» را فاش کرد و به دنبال آن، او روز پنجشنبه برای این جراحی از ساندرینگهام به لندن رفت. کیت میدلتون که به توصیه پزشکان دو هفته پس از جراحی باید در بیمارستان تحت نظر باشد، انتظار می‌رود پس از بازگشت به خانه چندین ماه را در وینزور صرف استراحت برای بهبودی کامل کند.

 

این بدان معنی است که او تا بعد از عید پاک در هیچ یک از رویدادهای رسمی شغلی‌اش شرکت نخواهد کرد. سومین داستان هفته گذشته سلامت در خانواده سلطنتی به سارا فرگوسن، دوشس یورک و همسر پیشین شاهزاده اندرو مربوط بود که به سرطان بدخیم پوست، ملانوما، مبتلا شده است.

 

مشکل پوستی فرگوسن در تابستان گذشته که او در حال درمان سرطان سینه بود کشف شد. به گفته سخنگوی دوشس، اگرچه تشخیص یک سرطان دیگر شوکه‌کننده بود، اما او روحیه خوبی دارد.بنابر اعلام ان‌اچ‌اس، بیماری پروستات خوش‌خیم که غیرسرطانی است در مردان مسن شایع است و به طور تقریبی از هر سه مرد بالای ۵۰ سال، یک نفر علائم بزرگی پروستات (غده‌ای زیر مثانه) را دارد. به علاوه یکی از نگرانی‌های بزرگ جامعه بین‌الملل، شیوع سرطان پروستات و مخاطرات این بیماری در کنار بی‌توجهی مردان به آن است. 

 

سرطان پروستات، در سطح جهان، دومین سرطان شایع و پنجمین عامل مرگ و میر مربوط به سرطان در مردان است. در سال ۲۰۱۲، 1/1میلیون مرد به سرطان پروستات دچار شدند که از این تعداد، 30/7هزار نفر آن‌ها مغلوب این بیماری مهلک شدند و جان سپردند. این سرطان رایج‌ترین سرطان در میان مردان در ۸۴ کشور بود که بیشتر در کشورهای توسعه‌یافته رخ داده است.

 

البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، غفلت درباره این بیماری در کشور‌های فقیر است و موارد یافت شده در کشورهای توسعه یافته به دلیل آگاهی جامعه نسبت به این بیماری و اقدام برای درمان آن است. چه بسا افرادی در کشورهای فقیر به این بیماری دچارند و بدون آنکه بدانند، جانشان را به علت غفلت و عدم آگاهی از دست می‌دهند.

 

از این رو شاه چارلز سوم قصد دارد با اعلام روند درمانش، موجی از آگاهی‌بخشی درباره این بیماری را در جهان به راه بیاندازد، بلکه اثرات کوچکی از این موج‌ها نیز به کشورهای فقیر برسد. (ایندیپندنت)

 

کدخبر: ۵۵۳۱۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر