کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۹۷۲
تاریخ خبر:

‌روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش - ۷۳ | تختی واقعا قهرمان ملی بود

‌روزنامه‌خوانی در شصت سال پیش - 73 | تختی واقعا قهرمان ملی بود

این آغاز افول تدریجی و خودویرانگری تختی بود ...

هفت صبح|   هشتم مهرماه 1343. در شهرداری ناحیه 4 تهران جلسه‌ای برگزار شده درباره فراهم آوردن مقدمات انتقال قلعه یا همان شهرنو به خارج از شهر. در این جلسه ذکر شده که حضور روسپیان در مجاورت محلات شهری موجب فقدان امنیت برای شهروندان است. 15 مهندس روسی از مرز جلفا وارد ایران شده‌اند و قرار است با مهندسان ایرانی برای ایجاد سد جلفا همکاری کنند. اغذیه فروشان ارمنی محله نارمک به دلایلی نامعلوم آگهی داده‌اند و از ارتقای درجه سرتیپ خسروانی به سرلشگری ابراز خوشحالی کرده‌اند. آن بیمار بیمارستان هشترودیان که گفته بودیم پس از 15 روز بیهوشی برای عمل قلب بالاخره به هوش آمده و حرف زده.

تختی1

پس از گذشت 48 ساعت همچنان حرف‌های نامربوط و غیرقابل فهم بر زبان می‌آورد و همسر و فرزندانش را بسیار نگران ساخته است. زنی به نام نسرین که مدعی بوده توسط همسرش علی به فحشا کشانده شده بود، ‌دیروز با خوردن تریاک اقدام به خودکشی کرد که همسایگانش در محله جمشید او را به بیمارستان لقمان رساندند و از مرگ نجاتش دادند. کاروان ورزشی  ایران فردا قرار است راهی توکیو بشود و  قبل از سفر5 دختر و زن عضو تیم المپیک رفته‌اند و با فرح ملاقات کرده‌اند. سیمین صفامهر، ‌نازلی بیات ماکو، ژولیت گورگیان، ‌جمیله سروری و ژانت کهن صدق. 

تختی2

نهم مهرماه 1343.شهرداری آمل با بحران گاوهای ولگرد روبه‌رو شده و به هرکسی که یک گاو ولگرد را تحویل شهرداری بدهد 20 ریال جایزه می‌دهد. باشگاه شاهین هم از محرومیت خارج شده و شش بازیکن محروم هم احتمالا به میادین باز می‌گردند. عبدالله ساعدی وینگر تیم ملی از نبود بازیکنان شاهین  در تیم ملی فوتبال اعزامی به المپیک ابراز ناراحتی کرده و گفته به‌خصوص جای خالی شیرزادگان و برمکی احساس خواهد شد.

 

یک فیلم ایرانی به زودی اکران می‌شود به نام طلای سفید. با بازی فردین و پوران و ژاله. دادستان تهران برای عادل کوتوالی همان دون ژوآن هجده ساله که به رابطه با 45 دختر افتخار کرده است، به جرم قتل نسرین دختر 25 ساله تقاضای اعدام کرده و گفته که شکل جسد نسرین در کف حیاط خلوت و جراحات روی بدنش به شکلی بوده که مشخصا در حال دفاع از ناموس خود بوده که ابتدا کتک خورده و بدن نیمه جانش توسط عادل از پنجره طبقه پنجم به زمین پرت شده است.

 

 فیلم ربکا از آلفرد هیچکاک هم به چرخه اکران  سینماهای تهران اضافه شده است تا در کنار سرگیجه و طلسم شده و اعتراف می‌کنم‌،‌ چهارمین فیلم هیچکاک در این چند ماه اخیر باشد که در سینماها به نمایش درآمده‌اند. نمی‌دانم برای  شما چقدر جالب است اما شخصا به عنوان یک علاقه‌مند سینمای کلاسیک از فهرست فیلم‌هایی که در سینماهای تهران به شکل هفتگی اکران می‌شدند احساس حسرت دردناکی را متحمل می‌شوم.  این در حالی است که اعلام شده به زودی فیلم کاندیدای منچوری ساخته جنجالی جان فرانکن‌هایمر با بازی فرانک سیناترا هم به زودی سروکله‌اش در اکران پاییزی پدیدار می‌شود. یعنی طی این چهار ماه گذشته فهرست شاهکارهایی که در سینماهای معمولی شهر اکران شده‌اند از شماره بیرون است. سرگیجه، ‌ریوبراوو، جویندگان، بیلیاردباز، ‌پل رودخانه کوای، ‌یوزپلنگ، زندگی شیرین، معما، ربکا، کاندیدای منچوری، پرنده شیرین جوانی، ‌ال سید و...

 

دوشنبه 11  مهر 1343‌. در روزنامه امروز  به شکل مفصل درباره 5 ورزشکار زن اعزامی به المپیک گزارش مصوری کار شده که خب می‌دانیم نتایج این 5 نفر ناکامی مطلق بوده است  اما به هرحال به عنوان آغاز یک عصر نو قابل تامل و احترام هستند. شش کارگر  در فومن در انفجار برای احداث یک تونل آبیاری کشته شده‌اند. گزارشی کار شده از اعزام کاروان المپیک به توکیو و بدرقه هزاران ورزشکار توسط هزاران نفر از مردم.

 

مشکل اشتیاق برای دیدار با تختی بوده تا حدی که مامورین مجبور شده‌اند تختی را زودتر به فرودگاه ببرند و آنجا در اتاقی پنهانش کنند و تختی شب تا بامداد را آنجا بوده تا شور و شوق دوستدارانش نظم پروازها و سالن فرودگاه را به هم نزند. شما اینجاست که متوجه محبوبیت بی‌نظیر تختی می‌شوید و بار سنگینی که بردوش او به عنوان یک قهرمان ملی قرار می‌گرفت و البته حسادتی که قاعدتا میان هم تیمی‌هایش نسبت به او شکل می‌گرفت.

 

تختی  که 34 ساله بود از این مسابقات بدون کسب مدال به کشور باز می‌گردد (با مقام چهارمی) و این آغاز افول تدریجی و خودویرانگری تختی بود. او دو سال بعد با شهلا توکلی ازدواج می‌کند اما مشکلاتش مضاعف می‌شود و حتی به دنیا آمدن بچه‌اش بابک در شهریور 46 هم غم او را درمان نکرد و در نهایت به حادثه  17 دی ماه 1346 ختم می‌شود.

 

کدخبر: ۵۶۶۹۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر