کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۸۴۴
تاریخ خبر:

وام ۱۰میلیاردی بورسی‌ها به خودشان؛ ماجرا چیست؟

وام 10میلیاردی بورسی‌ها به خودشان؛ ماجرا چیست؟

نامه سازمان بازرسی درمورد وام اعضای هیات مدیره سازمان بورس به عبدالناصر همتی و تکذیبیه قاطع رئیس این سازمان

گفته می‌شود ۵ عضو هیات مدیره سازمان بورس در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان به خودشان وام داده‌اند. با سود ۴ درصد، بازپرداخت ۱۰ ساله و با ضمانت چک شخصی به مبلغ اصل وام.
 
روز گذشته،  عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در توییتی نوشت: پس از نامه سازمان بازرسی در مورد وام قرض‌الحسنه دریافتی توسط رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان بورس، موضوع را جهت بررسی سریع کارشناسی و اعلام نظر به مرکز بازرسی وزارتخانه ارجاع داده‌ام.
 
 
‌در دولت چهاردهم برای حذف رانتها آمده‌ایم و اجازه ویژه‌ خواری به هیچکس نخواهیم داد.واکنش وزیر اقتصاد به وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس؛ برای حذف رانت‌ها آمده‌ایم و اجازه ویژه‌خواری به هیچکس نخواهیم داد.
 
 
ئوئیت همتی وزیر اقتصاد
 
به تازگی نامه‌ای به تاریخ ۱۰ شهریور از سازمان بازرسی به عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد منتشر شده است که نشان می‌دهد شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تیر ماه سال جاری پرداخت وام و تسهیلات را به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با نرخ ۴ درصد بازگشت ۱۰ساله از محل منابع داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسانده است.
 
سند وام میلیاردی هیئت مدیره سازمان بورس

واکنش رئیس سازمان بورس: دروغ است

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در مصاحبه با رسانه ملی با اشاره به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره تخصیص تسهیلات به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس گفت: اینکه گفته می‌شود هیئت مدیره سازمان برای خودشان وام تصویب و پرداخت کرده‌اند قطعا یک دروغ است. شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعیین حقوق و دستمزد مزایای هیئت مدیره سازمان بورس را برعهده دارد لذا این مبالغ براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهاد‌های پولی و مالی متناظر کاملا یک روال عادی بوده و حتی در برخی نهاد‌ها هم بیشتر از این عدد‌ها پرداخت می شود.

او گفت: این مصوبه صرفا برای اعضای هیئت مدیره نبوده و برای کل کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است. در سازمان بورس به دلیل شرایط خاصی که دارد و محدودیت‌های زیادی که برای مدیران و کارکنان آن وجود دارد لازم است این تسهیلات پرداخت شود و شورای عالی بورس هم براساس همین موضوع این اقدام را انجام داده است.

عشقی می‌گوید: خوشبختانه وزیر اقتصاد هم به مرکز بازرسی وزارت اقتصاد دستور بررسی داد که مدارک و مستندات آن توسط مرکز بازرسی وزارت اقتصاد بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود. ما تمام مدارک و مستندات را به دستگاه مربوط دادیم که بررسی کنند هیچ گونه ابهامی در پرداخت این  وام‌ها وجود نداشته باشد و بدلیل اینکه ما تعارضات منافع را داشتیم این مبالغ از محل منابع خود سازمان به اعضای سازمان  پرداخت شده است و از منابع بانکی هم نبوده است.

 

کدخبر: ۵۶۵۸۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر