کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۶۳۵
تاریخ خبر:

عجایب وام فوری ۵۰میلیون تومانی

عجایب وام فوری 50میلیون تومانی

روایتی واقعی از شرکت‌هایی که بدون ضامن و چندروزه وام می‌دهند

هفت صبح| واقعیت این است که بعضی از بانک‌ها خیلی سخت وام می‌دهند. اعتبارسنجی و گردش حساب بانکی، سنگ بزرگی است که جلوی پای مشتری‌ها انداخته می‌شود و زور همه نمی‌رسد، این سنگ بزرگ را بردارند. برای همین سراغ مسیرهای راحت‌تر و سریعتر برای رسیدن به وام می‌روند. یکی از جدیدترین آگهی‌های وام فوری که همین دیروز در کوچه پس کوچه‌های شهر پخش شده بود، آگهی وام فوری 50میلیون تومانی بدون نیاز به پیش پرداخت، بدون نیاز به ضامن و فقط با سپردن یک سفته بود.

 

یعنی در یک تراکت سفید بافونت بزرگ همه موانعی که برای وام گرفتن جلوی پای متقاضیان هست، برداشته شده بود و فقط برای ضمانت یک سفته از مشتری می‌خواستند. اما تماس با یکی از 12شماره موبایل و تلفن ثابتی که روی تراکت نوشته شده بود، خیلی سریع ثابت کرد یک جای کار می‌لنگد.

 

منشی این دفتر به «هفت‌صبح» می‌گوید، این وام فوری است، ولی نه مثل وام‌های فوری قرض‌الحسنه بانک‌ها که به پیش‌پرداخت و گردش حساب چند ماهه نیاز دارد، اینجا وام آماده است و ظرف چند روز می‌توانید تا سقف 150‌میلیون تومان وام بگیرید. پروسه دریافت وام هم به این شکل است که متقاضی، همه مدارک مورد نیاز را به دفتر واسطه دریافت وام ارائه می‌کند و آنها خودشان با بانک طرف هستند اما از کجا معلوم که بانک مدارک را تایید کند و وام را بپردازد؟

 

خانم منشی توضیح می‌دهد، همه چیز تضمینی است. یعنی وقتی وارد این دفتر شوید، دیگر شما هیچ کاری ندارید و همه کارها دست خودشان است. ضمانت گرفتن این وام هم این است که متقاضی، امتیاز وام یک نفر دیگر که مدارکش تایید شده را می‌خرد. در ازای آن هم باید براساس اقساطی که می‌خواهد بپردازد، سفته امضا کند. وام فوری از 50میلیون تومان تا سقف 150میلیون تومان به متقاضی پرداخت می‌شود.

 

اگر 50میلیون تومان وام بخواهید باید به ازای آن 100میلیون تومان سفته امضا کنید، اگر 100میلیون تومان می‌خواهید باید 200میلیون تومان سفته بخرید و اگر 150میلیون تومان وام بگیرید، باید به ازای آن 300میلیون تومان سفته امضا کنید. شرایط پرداخت اقساط هم کاملا مشخص و مثل سفته است؛ یعنی در 20 تا 24ماه باید کل پول را به دفتر برگردانید. با این اوصاف اگر 50میلیون تومان وام بگیرید، در 20ماه باید ماهی پنج میلیون تومان قسط بدهید؛ یعنی 50میلیون تومان وام می‌گیرید و 100میلیون تومان بر می‌گردانید. اقساط وام 100و 150‌میلیون تومانی هم به همین شکل محاسبه می‌شود.

 

خانم منشی توضیح می‌دهد، این دفتر برای ارائه مدارک مشتری به بانک و گرفتن تاییدیه هیچ وجهی از مشتری دریافت نمی‌کند و کارمزدشان را از بانکی که با آن طرف هستند، ‌دریافت می‌کنند. خانم منشی اسم بانک را نمی‌گوید، اما اصرار دارد این وام خیلی به درد کسانی می‌خورد که ناگهان گره‌ای در کارشان می‌افتد و نیاز فوری به پول دارند، اما باید حواسشان باشد که دو برابر آن را باید برگردانند.

 

 وام فوری با سیم‌کارت

در دنیای وام‌های فوری، فقط این وام عجیب و پر از ابهام نیست. حتما تبلیغ وام سیم‌کارت را هم دیده‌اید. این وام هم انگار سر و ته مشخصی ندارد. وقتی با یکی از شماره‌های آگهی دریافت وام فوری روی سیم‌کارت تماس بگیرید، حساب کار دستتان می‌آید. نکته مهم این است که فقط روی سیم‌کارت همراه اول آن هم با پیش‌شماره‌های یک تا سه می‌توانید وام بگیرید.

 

پرداخت این وام هم فوری است و ممکن است یک تا سه روز بیشتر طول نکشد، اما شرایطی دارد که ممکن است باعث تردید متقاضیان شود. مثلا یکی از وام دهنده‌ها که تا 90درصد ارزش سیم‌کارت وام می‌دهد، به «هفت‌صبح» می‌گوید، اگر ارزش خط شما 100میلیون تومان باشد، 90میلیون تومان به شما تعلق می‌گیرد. از 100میلیون ارزش سیم‌کارت، 10درصد کمیسیون پرداخت وام کسر می‌شود که حدود 10میلیون تومان است.

 

یعنی در واقع 80میلیون تومان به شما وام می‌دهند و باید این وام را در چهارماه تسویه کنید با سود 10درصد. برای دریافت این وام از متقاضی، ضامن و چک و سفته نمی‌خواهند، ‌اما به جای آن باید سیم‌کارت را به نام شرکت بزنید. اگر یک ماه سود شرکت را پرداخت نکنید، سیم‌کارتی که به نام آنها شده، می‌سوزد و کار تمام می‌شود. در این بین، هیچ قراردادی امضا نمی‌شود و هیچ رسیدی به مشتری داده نمی‌شود.

 

یعنی حتی اگر بیشتر مبلغ وام را برگردانده باشید و فقط یک قسط باقی بماند، باز هم ممکن است سیمکارتتان را از دست بدهید. اما شرایط در یک دفتر پرداخت وام دیگر متفاوت است. اینجا هم از شما سیم‌کارت می‌خواهند، ‌اما فقط به خط با پیش شماره یک وام می‌دهند.

 

سقف این وام 50میلیون تومان است،‌ فقط 15درصد از آن را برای کمیسیون برمی‌دارند و 35میلیون تومان وام می‌دهند. کسی که وام می‌گیرد هم فقط پنج ماه فرصت دارد تا اقساط را به این شرکت برگرداند. یکی از شرایط دریافت این وام هم این است که اگر یک قسط عقب بیفتد، سیم‌کارتی که به نام شرکت شده، می‌سوزد و دیگر مال شما نیست. 

 

کدخبر: ۵۶۴۶۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر