کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۳۵۷
تاریخ خبر:

۱۰ ایده ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه + عکس

10 ایده ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه + عکس

رپورتاژ آگهی| یکی از موارد بسیار مهمی که می‌تواند بر روی جذابیت مغازه اثر بگذارد، نوع دکوراسیون آن است. با انتخاب کردن یک دکور مناسب می‌توانید به سادگی هرچه‌تمام‌تر تعداد مشتریان خود را چندبرابر کنید. برخلاف تصور بسیاری از افراد، این امر همواره نیاز به پرداخت مبالغ زیاد ندارد و حتی با هزینه کم نیز می‌توان یک دکوراسیون دوست‌داشتنی را به اجرا در آورد. اگر به دنبال ایده‌های جدید برای ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه ممکن هستید، با ما تا پایان همراه بمانید.

ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه

کاهش هزینه‌های مربوط به ساخت دکور یکی از اهداف مهم بسیاری از کاربران به شمار می‌آید که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مواردی همچون به کارگیری متریال‌ حافظ محیط زیست و استفاده از کفپوش‌های بتنی، تنها بخشی از راهکارهای قابل استفاده در این زمینه محسوب می‌شوند. در این بخش ۱۰ ایده عالی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها به راحتی کمک بگیرید.

  • استفاده از ورق پلکسی گلاس به جای شیشه

پلکسی گلاس یک نوع ورق اکریلیک به شمار می‌آید که به علت عبور نور با درصد بالا می‌تواند یک جایگزین عالی برای شیشه باشد. به کارگیری این ورق‌ها در دکوراسیون مغازه، نیاز شما به خرید و نصب شیشه‌های مختلف را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. این در حالی است که پلکسی گلاس نسبت به شیشه استحکام بیشتری دارد و از نظر ظاهری دچار تغییر شکل نمی‌شود. از سوی دیگر، قیمت این ورق چند برابر کمتر از شیشه است. شما می‌توانید برای خرید پلکسی گلاس در مدل‌های گوناگون از به فروشگاه‌های برتر مثل سایت پامنار مراجعه کنید

ورق پلکسی گلاس

  • استفاده از متریال‌های محافظ محیط زیست

متریال‌های محافظ محیط زیست یا Eco Friendly Materials موادی هستند که برای ساخت آن‌ها هیچ فرایند شیمیایی خاصی که بر روی طبیعت اثر منفی می‌گذارد، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برای ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه عالی هستند.

Eco-friendly products have a lower impact on the environment throughout their life cycle, i.e., from the raw materials used in their manufacturing, to their design, transport to the end-user, their length of use and their capacity to be recycled.

این متریال‌ دارای بالاترین نرخ بازیافت هستند، به نحوی که پس از پایان عمرشان می‌توان به سادگی آن‌ها را در محیط‌های دیگر به کار گرفت. شما می‌توانید برای ساخت پالت‌های مغازه خود و یا جعبه‌هایی که محصولات مختلف در آن‌ها قرار می‌گیرند از این دسته متریال کمک بگیرید. 

  • استفاده از پارچه برای پوشش دادن عناصر دکور

یکی دیگر از ایده‌های مناسب برای کاهش هزینه‌های طراحی دکوراسیون مغازه، پوشاندن بخش‌های مختلف با استفاده از پارچه است. شما می‌توانید از پارچه‌های گوناگونی استفاده ببرید اما پیشنهاد ما به شما پارچه کتان است توصیه می‌شود بخش‌های فلزی قفسه‌های مغازه را به وسیله این نوع متریال به طور کامل پوشش دهید تا از خشک بودن و بی‌حس به نظر رسیدن دکوراسیون بکاهید. 

  • استفاده از کفپوش بتنی

لازم نیست برای پوشش دادن فضای کف مغازه خود حتماً از محصولاتی همچون سرامیک و یا کفپوش‌های چوبی استفاده ببرید. اگر دوست دارید هزینه‌های خود را به پایین‌ترین حد ممکن برسانید، بهتر است هیچ‌ تغییری در کفپوش بتنی مغازه به وجود نیاورید. این یک سبک جدید در طراحی داخلی به شمار می‌آید که علاوه بر فروشگاه‌ها، در محیط‌های عمومی و حتی کافی شاپ‌ها نیز به کار گرفته می‌شود. 

  • استفاده از نورهای نئون

ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه شامل موارد مختلفی از جمله نصب نورهای نئون در مغازه است. این نورها به رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و نوع بازتاب متفاوتی نسبت به لامپ‌ها و سایر سیستم‌های روشنایی دارند. نورهای نئون را می‌توان به شکل حروف مختلف نیز به کار گرفت که خود امری جذاب است. شما می‌توانید این نوع نورها را بر روی سقف و یا دیوارهای مغازه خود نصب کنید. این نورها مصرف انرژی زیادی ندارند و از این جهت نیز مشکل خاصی نخواهید داشت.

همچنین پیشتر در مطلب ایده ساخت دکور کافی شاپ اشاره کرده بودیم که استفاده از نور طبیعی میتواند در جذابیت دکور شما موثر باشد

یک روش عالی برای کاهش هزینه‌های شما آن است که میزان به‌کارگیری نور مصنوعی را در دکوراسیون کافی‌شاپ خود کاهش دهید. برای رسیدن به این هدف باید به سراغ نور طبیعی بروید که به‌خوبی می‌تواند نیاز شما را جبران کند

  • استفاده از شاخه‌های خشک‌شده

A room with tables and chairsDescription automatically generated

گزینه بعدی که باید به سراغ آن برویم، قرار دادن شاخه‌های خشک‌ شده درختان مختلف در گوشه و کنار مغازه است. سایز این شاخه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. حتی امکان به کارگیری تنه درخت نیز وجود دارد. از بین موارد مختلف، شاخه‌های درختانی همچون سیب و گردو جذاب‌تر به نظر می‌رسند و توصیه می‌شود که آن‌ها را به عنوان انتخاب اول خود در نظر بگیرید. 

  • استفاده از سبک مینیمالیسم

ایده جذاب دیگری که به ذهن خطور می‌کند، استفاده از سبک مینیمالیسم برای ساخت دکور مغازه است. در این سبک، باید از حداقل عناصر جانبی کمک بگیریم. همین امر نیاز شما به تهیه وسایل جدید را کاهش می‌دهد و تأثیر مثبتی بر روی کمتر شدن هزینه‌هایتان خواهد داشت. این امر نیز در زمینه ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

در مغازه‌هایی که از سبک مینیمالیسم پیروی می‌‌کنند، هر وسیله باید کاربرد مشخصی داشته باشد و لازم است تمام عناصر بی‌فایده را دور بریزیم. 

  • استفاده از تابلوهای جذاب

تابلوهای دکوراتیو یکی از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند به زیبایی منزل و دکوراسیون داخلی شما اضافه کنند. کافی است بدانید کدام گزینه برای سبک موردنظر شما مناسب بوده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید

تنها کافی است چند تابلوی جذاب خریداری کرده و آن‌ها را در گوشه و کنار مغازه‌تان آویزان کنید. این اقدام ساده که هزینه زیادی برای شما ایجاد نمی‌کند، یک ایده عالی برای بهبود طرح کلی دکوراسیون در نظر گرفته می‌شود. نوع تابلوهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید به سلیقه خودتان وابسته است.

  • استفاده از لیبل‌های آویزان

برخی از مغازه‌ها به قدری بزرگ‌ هستند که محیط‌ آن‌ها به وسیله چند راهرو به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. به منظور کاهش سردرگمی مشتریان در زمان خرید، می‌توانید از لیبل‌هایی استفاده کنید که از سقف آویزان می‌شوند. همین امر ساده، فضای مغازه شما را نسبت به گزینه‌‌های مشابه متفاوت می‌کند و در عین حال به کاربران کمک خواهد کرد تا بخش دلخواه خود را زودتر پیدا کنند و یک ایده برای ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه در نظر گرفته می‌شود.

  • استفاده از عروسک‌های فانتزی

آخرین ایده‌ای که به ذهن ما می‌رسد، قرار دادن عروسک‌های فانتزی در قسمت‌های مختلف مغازه است. شما می‌توانید از هر نوع عروسکی که به آن علاقه‌مند هستید استفاده ببرید. به عنوان مثال، برخی ترجیح می‌دهند کل مغازه خود را در زمان کریسمس با استفاده از عروسک بابانوئل تزئین کنند.

سخن پایانی

مغازه تنها یک محل برای خرید و فروش نیست، بلکه فضایی برای تعامل بین فروشندگان و مشتریان نیز محسوب می‌شود. با انتخاب یک دکوراسیون زیبا می‌توانید مغازه خود را به محیطی دوست داشتنی تبدیل کنید که از هر نظر به خوبی نیازهایتان را برطرف می‌کند. تنها کافی است از ایده‌های جدید پیروی کنید.

برای ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه می‌توانید به سراغ استفاده از موادی همچون پلکسی گلاس بروید که یک جایگزین بسیار مناسب برای شیشه در نظر گرفته می‌شود. امروزه مجموعه‌ بزرگ پامنار این ورق‌ها را با قیمت بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد و امکان تهیه آن‌ها برای همه کاربران فراهم شده است.

 

کدخبر: ۵۶۴۳۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر