کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۶۳۹
تاریخ خبر:

بررسی جامع فواید و مضرات جکوزی برای سلامت انسان

بررسی جامع فواید و مضرات جکوزی برای سلامت انسان

رپورتاژ آگهی| جکوزی حوضچه ای درمانی است که می تواند دردهایتان را کاهش دهد، اما این وسیله جذاب دارای معایبی نیز بوده، شاید بزرگترین چالش همراه این حوضچه احتمال گرفتگی لوله ها در زمان تخلیه آب آن باشد.

با توجه به اینکه درخواست برای نصب این وسیله در خانه ها روبه افزایش است، اگر تمایل به نصب آن در منزلتان دارید، حتما لوله کشی آب و فاضلاب خود را بازسازی نمایید و در صورتی که با گرفتگی لوله روبرو شدید و ساکن تهران بودید می توانید از متخصصین لوله بازکنی ستارخان تهران یا حومه کمک بگیرید.

اگر در شهرهای دیگر ساکن هستید، با جستجو در گوگل با معتبرترین لوله بازکن شهر خود را یافته و از او کمک بگیرید تا مشکلاتتان سریعتر رفع شود. در ادامه ما به بررسی سایر فواید و مضرات جکوزی برای سلامت انسان به صورت جامع می پردازیم.

فواید جکوزی در خانه

جکوزی چیست؟

جکوزی حوضچه ای برای استحمام و آب تنی است که در دیواره های آن لوله های مخصوصی تعبیه شده اند که آب را با فشار زیاد به واسطه پمپ های قدرتمند خارج می کنند. در جکوزی جت های آب مخصوصی وجود دارد که باعث ماساژ عضلات بدن می شوند، به همین دلیل بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که برای رفع دردهای بدنی و بیماری های مشابه از جکوزی استفاده کرده و از مزایای فوق العاده آن بهره مند شوید.

آب داخل جکوزی ها به واسطه بخاری های مخصوص گرم می شود تا برای استفاده مناسب باشد.

بررسی مهمترین مزیت های جکوزی

مهمترین مزایای این وسیله عبارتند از:

استحمام با رفع خستگی

در صورتی که از جکوزی استفاده کنید، پوستتان نسبت به استفاده از دوش های معمولی تمیزتر می شود. با رفتن به داخل این حوضچه برای مدتی نسبتاً طولانی در آب گرم قرار می گیرید و همین مسئله باعث لایه برداری کامل پوست می شود.

شما با استحمام در این وسیله پوستی نرم و شاداب خواهید داشت که استحمام معمولی نمی تواند این مزیت را به مقدار قابل توجه ای برایتان به ارمغان بیاورد. زمانی که در آب جکوزی در حال استحمام هستید، به سادگی با استفاده از یک لیف و اسکراب مناسب سلول های مرده پوست خود را تمیز و شادابی را به پوستتان هدیه می دهید.

بهبود وضعیت گردش خون

از آنجا که بیشتر ما به سبک زندگی کارمندی روی آورده ایم، تحرک زیادی در طی روز نداریم و همین مسئله روی گردش خون بدن تاثیر منفی گذاشته است. همچنین کسانی که به مدت طولانی می ایستند، معمولاً خون در پاهای آنها جمع شده و احساس خستگی زیادی می کنند.

با رفتن به جکوزی بدن گرم می شود و خون جریان بیشتری در بدن پیدا می کند. با این اتفاق تپش قلب بالا رفته و اکسیژن رسانی بیشتری نیز به اندام ها صورت می گیرد. در صورتی که با تنگی عروق روبرو هستید با اجازه پزشک اقدام به استفاده از این وسیله نمایید تا شرایطتان کمی بهبود و از شدت دردتان کاسته شود.

معایب جکوزی در خانه

بهبود خواب

با دراز کشیدن در آب گرم جکوزی به مرور دمای بدن شما بالا می رود و کافیست تا از آب خارج شوید تا دمای بدن کاهش پیدا کند. با این اتفاق بدن احساس می کند که زمان خواب فرا رسیده و سیگنال هایی را به مغز می فرستد؛ بنابراین در صورت استفاده از جکوزی شاید خیلی زودتر نسبت به روزهای معمولی بخوابید.

جت های داخل جکوزی ها تنش های عضلانی را نیز به حداقل می رسانند، بنابراین عضلات آزاد می شوند و نیازی به مصرف ذخایر انرژی بدن برای آنها نیست؛ به همین دلیل فرصتی مهیا خواهد شد تا بدن کاملا استراحت داشته باشد.

کاهش اضطراب و استرس

یکی دیگر از مزیت های جکوزی کاهش اضطراب و استرس است. اگر نتوانید به مدت طولانی استرس های خود را کنترل کنید، مشکلات زیادی برایتان به وجود می آید و روی سبک زندگی تان تاثیر منفی می گذارد. شما در جکوزی می توانید مدتی را به آرامش و استراحت بپردازید و از زندگی روزانه و مشغله های آن کمی دور باشید. فشار ملایمی که آب داخل این حوضچه به بدن وارد می کند، باعث ترشح اندورفین شده و موجب راحتی و آرامش در بدن می شود.

ساده ترین راه لاغری با جکوزی

شاید برایتان تعجب برانگیز باشد، اما شما با جکوزی می توانید حتی کاهش وزن را تجربه کنید. با قرارگرفتن در این حوضچه بدن در مجاورت آب گرم قرار می گیرد و دمای آن افزایش پیدا می کند. با افزایش دما سختتر تلاش می کند تا به حال طبیعی برگردد و در نتیجه کالری زیادی سوخته می شود. اگر فقط به مدت 20 دقیقه در آب گرم این حوضچه غوطه ور شوید، حدود 17 کیلو کالری در بدن خود می سوزانید.

البته صرفا استفاده از جکوزی برای کاهش وزن خیلی نتیجه بخش نیست و شما باید از آن به عنوان یک روش مکمل در ورزش ها یا رژیم های غذایی خود استفاده کنید.

بهبود انواع دردها و گرفتگی های عضلانی

شما با استفاده از جکوزی می توانید دردهای بدنی خود را بدون مسکن های نسخه ای کاهش دهید. اگر مدتی طولانی در طی روز پشت رایانه می نشینید یا ورزش های سنگین انجام می دهید، دچار تنش های عضلانی می شوید که بسیار آزار دهنده هستند. شما می توانید با استفاده از جکوزی و به کمک جت های مخصوص آن عضلات خود را ماساژ دهید. قرار گرفتن در آب گرم نیز به کاهش تنش ها کمک می کند.

گرمای موجود در جکوزی جریان خون را افزایش می دهد و باعث شل‌تر شدن عضلات می شود. با شناوربودن در آب فشار را نیز از روی عضلات خود بر می دارید.

بررسی معایب جکوزی

هر چند جکوزی مزیت های زیادی دارد و سلامتی را در برخی از موارد برایتان به ارمغان می آورد، اما شما باید از عیب های آن هم مطلع باشید تا با دیدی درست نسبت به خرید یا عدم استفاده از آن تصمیم بگیرید. انواع عیب های جکوزی عبارتند از:

  • تشدید واریس
  • امکان انتقال آلودگی و میکروب به بدن
  • تشدید مشکلات قلبی
  • عفونت چشم
  • بیماری های ریوی
  • مشکلات پوستی
  • مشکلات متعدد برای خانم های باردار
  • ناباروری در آقایان
  • آسیب دیدن کودکان به دلیل آب داغ جکوزی
  • گرفتگی لوله های آب و فاضلاب به دلیل تخلیه حجم بالای آب

استفاده از جکوزی در فضای باز

جکوزی، وسیله ای با مزیت ها و عیب های مختلف

جکوزی یکی از وسایل آب تنی امروزی است که طرفداران زیادی دارد. هر چند مزایای این وسیله زیاد هستند و با استفاده از آن می توانید سبک زندگی بهتری داشته باشید، اما برخی عیب ها نیز باعث می شود که کمی در انتخاب مردد شوید.

اگر می خواهید نسبت به خرید این وسیله تصمیم بگیرید، حتماً با پزشک خود مشورتی داشته باشید. شما باید شرایط بدنی و بیماری های خود را به پزشک توضیح دهید تا او با یک چکاپ کامل استفاده یا عدم استفاده از جکوزی را به شما توصیه کند.

فواید و مضرات جکوزی عده زیادی را ترغیب به خرید یا پشیمان شدن از استفاده از این محصول می کنند. اگر به اندازه مناسب از جکوزی استفاده کنید، از ویژگی های مثبت آن بهره مند می شوید. اما کافیست تا از این وسیله به دفعات استفاده شود تا تاثیرات نامناسب آن جای خود را در زندگی تان باز کنند. اگر چنین اتفاقی را نمی خواهید، طبق برنامه از جکوزی استفاده کرده و از نکات خوب آن بهره مند شوید.

 

کدخبر: ۵۶۲۶۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر