کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۱۶۳
تاریخ خبر:

نکات مهم در هنگام خرید یک گوشی میان‌رده

نکات مهم در هنگام خرید یک گوشی میان‌رده

گوشی‌های میان‌رده در چند سال اخیر به محبوب‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل شده‌اند. قیمت مناسب در کنار داشتن ویژگی‌های پرچم‌داران یکی دو سال قبل، از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این گوشی‌ها به حساب می‌آیند. سازندگان موبایل در سراسر دنیا نیز تمرکز ویژه‌ای روی این بخش از بازار داشته‌اند و هر ساله مدل‌های زیادی از گوشی‌های میان‌رده توسط سازنده‌های معروف به بازار عرضه می‌شود.

رپورتاژ آگهی| از لحاظ تکنولوژی و قابلیت‌ها، گوشی‌های میان‌رده معمولا دارای ویژگی‌ها و سخت‌افزار گوشی‌های پرچم‌دار یکی دو سال پیش هستند و به همین دلیل گوشی‌های مدرنی محسوب می‌شود. ممکن است که گوشی‌های میان‌رده دارای بهترین لنز دوربینی که در پرچم‌داران همان سال وجود دارد نباشند یا بدنه آن‌ها بجای فلز، از پلاستیک ساخته شده باشد، اما به هیچ عنوان نمی‌توان به آن‌ها لقب «گوشی ضعیف» اعطا کرد.

 

سازنده‌های گوشی‌های موبایل با حذف یا جایگزین کردن برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری، قیمت تمام شده گوشی را تا حد امکان کاهش می‌دهند. جایگزین کردن فلز با پلاستیک، حذف کردن یک یا دو ماژول دوربین، استفاده از صفحه نمایش با کیفیت پایین‌تر و استفاده از پردازنده‌های یک یا دو نسل قبل یا استفاده از پردازنده‌های میان‌رده، از جمله اقداماتی است که تولید کنندگان برای رسیدن به یک قیمت مناسب انجام می‌دهند. اما سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که حذف شدن کدام‌یک از این موارد تاثیر کمتری روی عملکرد گوشی دارند؟ یا بهتر است سوال را این‌گونه مطرح کنیم که در هنگام خرید یک گوشی موبایل میان‌رده، باید به چه مواردی توجه کنیم؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را به شما بدهیم.

 

صفحه نمایش

 

بیشترین زمان ما در هنگام کار با گوشی به صفحه نمایش گوشی اختصاص دارد. اگر صفحه نمایش گوشی از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، کار کردن با گوشی را واقعا به امری دشوار تبدیل می‌کند. اگر قصد دارید که یک گوشی میان‌رده بخرید، حتما سعی کنید که گوشی‌ای را انتخاب کنید که دارای صفحه نمایش AMOLED باشد. البته اگر گوشی منتخب شما علاوه بر AMOLED بودن از نرخ تازه‌سازی بالاتر نیز پشتیبانی کند، لذت کار کردن با گوشی چند برابر می‌شود. بسیاری از گوشی‌های میان‌رده برندهای مطرح، دارای صفحه نمایش‌های آمولد هستند و حتی برخی از آن‌ها مانند گوشی باند دارای نرخ‌تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی نیز هستند. پس، همیشه سعی کنید که گوشی میان‌رده‌ای انتخاب کنید که صفحه نمایش آن این ویژگی‌ها را داشته باشد.  

 

پردازنده، رم

 

با اینکه تقریبا تمام تعامل ما با گوشی از طریق صفحه نمایش صورت می‌گیرد، اما هنگام استفاده از گوشی، پردازنده و رم گوشی هستند که تمامی کارها و محاسبات را انجام می‌دهند و باعث می‌شوند که اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها به راحتی و بدون مشکل اجرا شوند. به همین دلیل انتخاب گوشی‌ای که دارای پردازنده مناسبی باشد و هم‌چنین دارای مقدار رمی باشد که در هنگام اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها مشکل‌ساز نشود، بسیار مهم است. پس در هنگام خرید یک گوشی میان‌رده، سعی کنید که گوشی‌ای را انتخاب کنید که حداقل دارای ۸ گیگابایت رم باشد و پردازنده مورد استفاده در آن نیز، پردازنده‌ میان‌رده ای از یک شرکت معتبر (مانند اسنپ‌دراگون یا مدیاتک) باشد.

 

حافظه داخلی

 

با بالاتر رفتن کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها و بهتر شدن گرافیک بازی‌های گوشی‌های همراه، حجم اشغالی توسط آن‌ها نیز به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است. اگر گوشی شما حافظه داخلی کمی داشته یا قابلیت گسترش فضای ذخیره‌سازی از طریق کارت‌های حافظه مایکرو اس دی را نداشته باشد، خیلی سریع با مشکل کمبود فضا مواجه می‌شوید. در این حالت مجبور خواهید بود عکس‌ها، فیلم‌ها و حتی برنامه‌های درون گوشی‌تان را پاک کنید. به همین دلیل اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده هستید، مطمئن شوید که این گوشی حداقل دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشد یا اینکه قابلیت گسترش فضای ذخیره‌سازی را از طریق کارت‌های حافظه داشته باشد.

 

دوربین

 

دوربین گوشی برای بسیاری از افراد مهم‌ترین بخش آن به حساب می‌آید. بسیاری از استفاده‌کنندگان از موبایل، برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز زندگی خود از دوربین موبایل‌شان استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، با توجه به همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی و ایجاد فرصت‌های مختلف درآمدزایی برای افراد از طریق تولید محتوا، خیلی‌ها به دنبال گوشی‌ای هستند که بتوانند با آن محتوا تولید کنند. به همین دلیل اگر قصد خرید یک گوشی موبایل میان‌رده را دارید، مطمئن شوید که لنز اصلی این گوشی، لنز خوبی باشد. نیازی نیست که گوشی شما دارای سه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی با مگاپیکسل بالا باشد تا بتواند عکس‌ها و فیلم‌های خوبی ثبت کند. اگر دوربین گوشی شما فقط شامل یک لنز باکیفیت باشد، می‌توانید تصاویر خاطره‌انگیزی ثبت کنید و حتی به صورت حرفه‌ای محتوا تولید کنید. 

 

پس در انتها می‌توانیم به این نتیجه برسیم که گوشی‌های میان‌رده، پاسخگوی اکثر قریب به اتفاق نیازهای ما هستند اما مهم است که در انتخابمان دقت کنیم. گوشی باند با توجه به صفحه نمایش AMOLED ۱۲۰ هرتزی، پردازنده ۷۰۵۰ دایمنسیتی محصول مدیاتک، رم ۸ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی به همراه یک ماژول سه‌گانه دوربین با لنزهای باکیفیت یکی از گزینه‌های بسیار خوب در میان گوشی‌های میان‌رده است.

 

کدخبر: ۵۶۲۱۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر