کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۲۷۸
تاریخ خبر:

سفر اقتصادی در گرمای نیمه‌جان شهریور| تمام هزینه‌هایی که باید برای سفر به دوبی بپردازیم

سفر اقتصادی در گرمای نیمه‌جان شهریور| تمام هزینه‌هایی که باید برای سفر به دوبی بپردازیم

‌ ‌هزینه تورهای محبوب دوبی؛ هزینه‌های سفر بدون تور به دوبی

هفت صبح| ‌این روزها دمای هوای دوبی، تفاوت چشم‌گیری با تهران ندارد. ظهر روز یکشنبه درحالی‌که در پایتخت ایران، هوا حدودا 35درجه بود، کسانی‌که به دوبی سفر کرده بودند، با دمای 37درجه روبه‌رو شدند. درواقع کمر تابستان‌های گرم دوبی، شکسته است. اما هنوز هوا آن‌قدر مطبوع نشده که سیل مسافران به سمت این شهر راه بیفتد و  قیمت تورها نجومی شود.این وضعیت حداقل تا دو هفته دیگر به همین منوال است.

 

اگر قصد سفر به دوبی با هزینه 60 تا 70درصد قیمت اصلی تورها در فصول پر مسافر را دارید، شهریور می‌تواند زمان خوبی برای شما باشد. البته وقتی از ارزانی هزینه‌های سفر به دوبی حرف می‌زنیم، منظورمان این نیست که پیامک‌های تبلیغ تور 11 تا 12میلیون ‌تومانی قرار است شما را به سفری به یاد ماندنی ببرند. در حقیقت اگر بخواهید سفری کوتاه به دوبی داشته باشید، باید حداقل نفری 20میلیون ‌تومان برای تور هزینه کنید.

 

‌ ‌هزینه تورهای محبوب

حداقل هزینه تورهای دوبی بالای 20میلیون ‌تومان است که به سفرهای سه تا چهار روزه اختصاص دارد. مثلا توری که شما را به هتلی یک ستاره با نام آفریکن‌هتل (که هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی را ساپورت نمی‌کند‌) می‌برد، از شما حداقل 21میلیون تومان پول می‌گیرد. البته پرواز رفت ‌و برگشت تور با فلای‌دوبی انجام می‌شود. اگر بخواهید همین پرواز را با قشم‌ایر انجام دهید، یکی از برگزارکنندگان تور، برای اقامت در اتاق سینگل نزدیک به 22میلیون ‌و 100هزار تومان قیمت تعیین کرده است.

 

اما درصورتی که بخواهید اتاق دبل بگیرید، هزینه‌هایتان مقداری کاهش پیدا خواهد کرد. همین هتلی که از آن نام بردیم، برای اتاق دونفره هزینه هر نفر 19میلیون و652هزار تومان را اعلام کرده. این هتل با برج خلیفه یا دوبی‌مال با خودرو 25دقیقه فاصله دارد و از دریا هم دور است. از امکانات افریکن‌هتل، اینترنت، صندوق امانات، امکانات ویژه برای معلولان و خدمات خشکشویی می‌توان نام برد. اگر کمی بیشتر هزینه کنید، هتل سه ستاره سیتی‌مکس انتظارتان را می‌کشد.

 

برای اقامت در اتاق دوتخته چنین هتلی، به مدت سه روز و استفاده از خدمات تور، باید حداقل 22میلیون و 361هزار تومان پول خرج کنید. این هتل، رستوران، پارکینگ، سالن بیلیارد، اینترنت و صرافی و ... دارد و فاصله‌اش تا برج خلیفه دو بی‌مال با ماشین 17دقیقه است. این قیمت، مربوط به وقتی‌ است که شما پرواز خود را با فلای‌دوبی انجام دهید و توقع وعده غذایی هم نداشته باشید. در صورتی‌که بخواهید تور را با یک وعده صبحانه حساب کنید باید 23میلیون و 230هزار تومان خرج کنید.

 

قیمت تورهای دوبی در آخر هفته‌ها یا روزهای منتهی به تعطیلی، کمی بالاتر می‌رود. اگر بخواهید با این رقم‌هایی که گفتیم سفر کنید، باید به فکر روزهای وسط هفته و گرفتن مرخصی سه‌روزه باشید. نگاهی به تورهای پرفروش نشان می‌دهد که اغلب کسانی‌که قصد سفر با تور به دوبی در شهریور امسال را دارند، حاضرند بین 30 تا 35‌میلیون ‌تومان برای سفری کوتاه پول بدهند.

 

در ضمن هتل‌های پنج‌ستاره یا چهارستاره بیش از دیگر هتل‌ها موردتوجه مسافران ایرانی قرار می‌گیرند. مثلا اگر بخواهید اتاق دوتخته در هتل فیرمونت دوبی به‌همراه صبحانه داشته باشید و سفری سه‌روزه را رقم بزنید، به نزدیک 38‌میلیون و 200هزار تومان پول نیاز خواهید داشت. این تور با فلای‌دوبی انجام خواهد گرفت و بیمه مسافرتی و تورلیدر فارسی‌زبان دارد. هتلی که حرفش را می‌زنیم، امکاناتی چون خدمات آرایشگاه ‌و ‌زیبایی، پارکینگ و وای‌فای و خدمات شبانه‌روزی،‌ خدمات نگهداری نوزاد و کودک، کتابخانه و رستوران و ... دارد.

 

درصورتی‌که بخواهید اتاق دارای چشم‌انداز داشته باشید، هزینه اقامت در اتاق دوتخته به همراه تور 40میلیون و 100هزار تومان تمام می‌شود. البته با این مبلغ قرار نیست صبحانه برایتان سرو شود. یکی دیگر از هتل‌های محبوب سوئیس المعروج هتل است که هزینه اقامت‌ در آن با تور از 38میلیون ‌تومان شروع می‌شود. این هتل پنج‌ستاره با این مبلغ برای شما صبحانه سرو خواهد کرد و تورلیدر فارسی زبان و بیمه مسافرتی هم دارد و پروازتان با فلا‌دوبی خواهد بود. کسانی که می‌خواهند سفری هفت‌روزه به دوبی داشته باشند، به حداقل 28میلیون ‌تومان پول نیاز دارند. این مبلغ برای سکونت در هتل افریکن یک‌ستاره است و پرواز با فلای‌دوبی صورت می‌گیرد. این مبلغ برای اتاق دوتخته است و شامل صبحانه نمی‌شود. هزینه محبوب‌ترین تورهای هفت‌روزه نزدیک به 55 تا70 میلیون ‌تومان نزدیک است و شما در هتل‌های پنج‌ستاره سکونت خواهید داشت.

 

هزینه تورهای لوکس

در سفر لوکس به دوبی شاید بتوان گفت نقش هتل‌های لاکچری، بسیار مهم و حیاتی است؛ چرا که تجربه یک سفر لوکس را لوکس‌تر خواهند کرد. این شهر به عنوان یکی از قطب‌های توریستی منطقه، دارای انواع هتل‌های متوسط و لوکس است که تورهای مختلف به مقصد دوبی روی آن‌ها بسته می‌شود. از بین هتل‌های لوکس می‌توان از هتل برج‌العرب جمیرا، هتل شانگری‌لا و هتل آتلانتیس نام برد.

 

یکی از لوکس‌ترین گزینه‌ها، مربوط به هتلی با نام ساوت‌ریج است. برای سفر با توری که شما را به چنین هتلی می‌برد، باید خودتان را برای مبالغ میلیاردی آماده کنید. مثلا با یک‌ میلیارد و 50‌میلیون ‌تومان می‌توانید سراغ اتاقی دوتخته بروید. البته این مبلغ، وعده غذایی‌تان را تامین نکرده و پرواز با فلای‌دوبی انجام می‌گیرد. درمورد این هتل فوق‌لوکس اطلاعات زیادی وجود ندارد اما کسانی که می‌خواهند به برج‌العرب بروند، باید نفری بیش از 475میلیون ‌تومان هزینه کنند.

 

این پول برای سفری یک هفته‌ای و اقامت در یکی از سوئیت‌های چنین هتلی است و پرواز با فلای‌دوبی انجام می‌شود. بد نیست بدانید که برج‌العرب، صبحانه را تقبل خواهد کرد. قیمت‌ها برای اقامت در این هتل با تور، به بالای 500میلیون ‌تومان هم‌‌ می‌رسد. چنین قیمتی مربوط به وقتی است که قصد داشته باشید سوئیت رو به دریا را رزرو کنید. با این‌حساب، اگر بخواهید در سفری دونفره به چنین هتلی بروید، هزینه‌های یک هفته شما، بدون احتساب خرید و تفریح و خوراک، یک‌ میلیارد تومان تمام خواهد شد.

 

در صورتی‌که بخواهید با تور سه‌روزه به هتل برج‌العرب جمیرا بروید، هزینه‌هایتان از 218میلیون ‌تومان به بالا خواهد بود و دو نفر باید حدودا 500میلیون ‌تومان بابت تور پول بدهند. هتل رویال آتلانتیس هم گزینه بعدی است. ارزان‌ترین توری که می‌توانید به مدت هفت روز بخرید و با آن در چنین هتل لوکسی اقامت داشته باشید، 350میلیون ‌تومان قیمت دارد. این قیمت مربوط به اتاق رو به ‌دریا است و صبحانه هم برایتان سرو خواهد شد. هزینه اقامت یک هفته‌ای در رویال آتلانتیس هم به بالای 500میلیون ‌تومان می‌رسد و در رقابت با برج‌العرب قرار دارد.

 

برای اقامت سه‌روزه در همین هتل، در کمترین حالت باید نزدیک به 162میلیون ‌تومان برای خرید تور پول بدهید. این قیمت مربوط به اتاق دوتخته با ویوی دریاست و پرواز با فلای‌دوبی صورت می‌گیرد. هزینه اقامت سه‌روزه در هتل رویال آتلانتیس می‌تواند تا 300میلیون ‌تومان هم بالا برود. شما همچنین می‌توانید توری را تهیه کنید که اقامتش در هتل بولگاری ریزورت است. حداقل هزینه برای سفری هفت‌روزه به دوبی و اقامت در هتلی که حرفش را زدیم، نزدیک به 310میلیون ‌تومان است و البته برایتان صبحانه هم سرو خواهد شد.

 

هزینه‌های سفر بدون تور به دوبی

یک راه دیگر برای سفر به دوبی این است که قید گرفتن تور را بزنید و خودتان، راهی این شهر مدرن شوید. بیایید هزینه‌ها را از بلیت هواپیما شروع کنیم. حداقل قیمت برای خرید بلیت هواپیما از تهران به مقصد دوبی، پنج‌میلیون و 940هزار تومان است. این پرواز با قشم‌ایر انجام می‌گیرد و تنها برخی از روزهای هفته‌ می‌توانید یکی از صندلی‌هایشان را رزرو کنید. فلای‌دوبی در کمترین حالت برای پرواز یک‌طرفه از شما شش‌میلیون و 500هزار تومان دریافت می‌کند. بیشترین هزینه‌ای که باید برای پرواز یک‌طرفه تهران به دوبی پرداخت کنید، 80میلیون ‌تومان است که در آن باید از چند پرواز خارجی استفاده کنید.

 

برای سفر به شهر دوبی در ابتدا باید پیش‌نیازهای لازم را تهیه کنید. اخذ ویزای دوبی معمولا یک هفته زمان می‌برد و هزینه آن باتوجه‌ به تعداد روزهای اعتبار ویزا از 520 تا دوهزار و 200درهم متغیر است. ویزای توریستی یک ماهه دوبی 520درهم هزینه دارد. یعنی شما باید دست‌کم نزدیک به هشت‌میلیون و400هزار تومان تنها بابت ویزا پول بدهید.

 

شما همچنین باید برای یک شب اقامت در هتل‌های دوبی از حداقل 40دلار یعنی شبی دو میلیون و 400هزار تومان تا ۵۰۰دلار یعنی شبی 30میلیون ‌تومان هزینه کنید. هرچه مبلغ بیشتری برای اقامت پرداخت کنید، قطعا از اقامت در مکانی مجلل‌تر با امکانات بیشتری بهره‌مند خواهید شد. برخی هتل‌ها از مرکز شهر یا اماکن گردشگری دور هستند و امکاناتی معمولی دارند. هتل‌های سان‌اندسندز، دریم‌پالاس و سیتی‌استار از جمله هتل‌های ارزان قیمت با کیفیتی قابل‌قبول هستند.

 

به طور کلی هزینه تاکسی در دوبی بالا است؛ از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم برای رفت‌وآمد در سطح شهر از مترو یا اتوبوس استفاده کنید. قیمت تاکسی در دوبی حدودا دو درهم به ازای هر کیلومتر است. برای هر مسیر حداقل 20 تا 25درهم باید هزینه تاکسی بپردازید که دستکم 320هزار تومان می‌شود. کرایه ورودی در روز و تا ساعت 10شب هشت درهم یا برابر با 130هزار تومان است و بعد از آن 9درهم می‌شود که حدودا باید 146هزار تومان به محض سوار شدن تاکسی بپردازید.

 

بلیت مترو تک سفره در دوبی، حدود شش درهم قیمت دارد که حدودا 100هزار تومان می‌شود. البته شما با خرید کارت مترو شارژی نقره‌ای‌رنگ نیز می‌توانید از متروی دوبی استفاده کنید. هزینه خرید کارت مترو دوبی 25درهم یا 403هزار تومان است که 19درهم اعتبار دارد. در خود ایستگاه مترو باجه‌های فروش و شارژ کارت اعتباری را می‌بینید. متوسط هزینه تردد با مترو در هر سفر حدود سه تا شش درهم است. هزینه اتوبوس در دوبی هم تقریبا نزدیک به هزینه مترو است و بستگی به مسیر دارد.

 

به طور متوسط برای استفاده از اتوبوس باید بین 5 تا 15درهم بسته به مسیر خود هزینه کنید. برای حمل‌ونقل در دوبی خودروهای اجاره‌ای نیز گزینه مناسبی هستند. اگر می‌خواهید تردد شما راحت‌تر شود، انواع ماشین‌های معمولی و لوکس را از شرکت‌های اجاره خودرو کرایه کنید. هزینه ورودی اماکن دیدنی اغلب بین 200 تا 300درهم یعنی سه‌میلیون و 225هزار تومان تا چهارمیلیون و 838هزار تومان است. با این پول شما می‌توانید از پارک‌های آبی متنوع و شهربازی‌ها دیدن کنید. البته هزینه‌های برخی نقاط دیگر متفاوت است.

 

مثلا برای بازدید از برج‌الخلیفه باید 154درهم یا به‌عبارتی دومیلیون و 484هزار تومان پول بدهید. برای بازدید از چرخ‌وفلک دوبی هم باید تقریبا همین مبالغ را بپردازید. هزینه بازدید از دلفیناریوم دوبی ۷۵درهم یا یک‌میلیون و 210هزار تومان است. بازدید از موزه مادام توسو 145درهم بوده و دومیلیون و340هزار تومان پول می‌خواهد. برای تورهای سافاری باید حداقل 150درهم یا دومیلیون و420هزار تومان و حداکثر 310درهم یا پنج‌میلیون ‌تومان کنار بگذارید. این مبلغ برای هر یک نفر اختصاص پیدا می‌کند. قیمت فلای‌برد 370درهم یا شش‌میلیون ‌تومان است و هزینه اسکای‌دایوینگ در دوبی از هزار و 700درهم و به‌پول ما 27میلیون و 500هزار تومان می‌شود. 

 

اگر برای یک سفر کم‌هزینه به دوبی برنامه‌ریزی کرده‌اید، رستوران‌های معمولی را انتخاب کنید. متوسط هزینه هر وعده غذایی در این رستوران‌ها، برای هر نفر حدود 100درهم است که یک‌میلیون و 612هزار تومان می‌شود اما در صورتی‌که می‌خواهید رستوران‌های کمی لوکس‌تر دوبی را هم امتحان کنید باید مبلغی حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰درهم را برای یک وعده غذایی کنار بگذارید. میانگین قیمت غذا در رستوران‌های لوکس این شهر 500درهم یا نزدیک به هشت‌میلیون و 100هزار تومان می‌شود. هزینه نوشیدن یک فنجان قهوه در دوبی حداقل سه‌ونیم ‌درهم است که بیش از 56هزار تومان می‌شود. برای خرید هر بطری آب‌معدنی باید 2/2درهم یا نزدیک به 36هزار تومان هزینه کنید.

 

 

کدخبر: ۵۶۵۲۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر