کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۴۲۰۲
تاریخ خبر:

اگه امروز بری سفر...| تورهای قسطی‌ دوبی،‌ ترکیه، روسیه و گرجستان چقدر به سود مسافر است؟

اگه  امروز بری سفر...| تورهای قسطی‌ دوبی،‌ ترکیه، روسیه و گرجستان چقدر به سود مسافر است؟

‌سفر به ترکیه با پیش قسط 7 تا 10میلیون تومان

هفت صبح| ‌همین حالا اگر دلتان هوای استانبول کرده و دلتان می‌خواهد دو، سه روز در خیابان‌های این شهر و کوچه پس کوچه‌های محله بالات قدم بزنید و از مراکز خرید بزرگ این شهر خرید کنید، با پنج میلیون تومان کارتان راه می‌افتد. آنتالیا، ازمیر و کوش‌آداسی هم این روزها مقصد توریست‌هایی است که دلشان می‌خواهد چند روزی با خانواده لب دریا خوش بگذرانند. برای سفر به این دو شهر هم اگر برای هر نفر بین هفت تا 10میلیون تومان داشته باشید، کافی است.

 

از طرف دیگر، اگر از هوای شرجی و گرم دوبی، هراسی ندارید و بیشتر وقتتان را در مراکز خرید خنک می‌گذارنید، با هشت میلیون تومان هم می‌توانید راهی امارات شوید و در یک هتل چهار تا پنج ستاره هم ساکن شوید. اگر دوست دارید در کوچه‌های قدیمی تفلیس قدم بزنید، یا دوست دارید از این هوای گرم به خنکی روزها و شب‌های مسکو پناه ببرید، با بودجه چهار تا 14میلیون تومانی، می‌توانید به این شهرها سفر کنید. شاید قیمت‌ها به نظرتان خیلی رویایی باشد، اما این اعداد تازه شروع ماجراست.

 

باید یک دسته چک هم داشته باشید و بقیه پول سفرتان را چک بکشید. اقساط تور را در بعضی از آژانس‌ها تا پایان ماه فرصت دارید، تسویه کنید. اما بعضی از شرکت‌های هواپیمایی از بس بازار خراب است، دست مسافر را باز گذاشته‌اند. یعنی اول سفر فقط 30تا 50درصد هزینه تور را به صورت نقدی می‌پردازید و بقیه پول تور را می‌توانید بین دو تا 10ماه بسته به مبلغ باقی‌مانده، تسویه کنید. البته باز هم بسته به تعداد اقساطی که انتخاب می‌کنید، باید ماهی پنج درصد هم سود بدهید.

 

‌سفر به ترکیه با پیش قسط هفت تا 10میلیون تومان

تابستان رو به پایان است،‌ البته نه برای ایران؛ بیشتر برای ترکیه! پس اگر دوست دارید سفر تابستانی به این کشور داشته باشید و اتفاقا یکی از شهرهای ساحلی مقصد شماست، باید زود دست بجنبانید. اگر پول کافی هم ندارید، اصلا غصه نخورید؛ چون بعضی از شرکت‌های هواپیمایی تورهای اقساطی طراحی کرده‌اند که مثلا امروز راهی سفر می‌شوید و تا 10ماه دیگر اقساطش را پرداخت می‌کنید. البته شاید در نگاه اول قیمت‌ها کمی گول‌زننده باشند، اما وقتی پای میز حساب و کتاب می‌نشینید خیلی هم اعداد و ارقام، پایین نیست و حتی باید سود هم روی هر قسط بپردازید.

 

تنها نکته مثبت سفرهای قسطی این است که بعضی از خانواده‌ها، نمی‌توانند یکجا برای یک سفر خانوادگی مثلا چهار نفره، 100میلیون تومان بپردازند، اما وقتی بسته‌های پیشنهادی شرکت‌های هواپیمایی را انتخاب کنند با حدود 20 تا 25میلیون تومان پیش پرداخت برای هرچهار عضو خانواده، می‌توانند راهی سفر شوند و بسته به بودجه‌ای که دارند مبلغ باقی‎‌مانده را به صورت اقساط بپردازند. طی تماسی که با چند شرکت هواپیمایی گرفتیم، همه آژانس‌ها برای ضمانت، چک می‌خواهند. چک هم باید حتما صیادی و به اسم سرپرست خانواده یا کسی باشد که می‌خواهد راهی سفر شود؛ یعنی شرکت‌های هواپیمایی برای ضمانت بازپرداخت اقساط خود به هیچ‌وجه چک صیادی که به اسم شخص دیگری باشد، قبول نمی‌کنند.

 

یکی دیگر از شرایط سفر اقساطی به شهرهای توریستی ترکیه، سود پنج درصد است که به اقساط ماهیانه اضافه می‌شود. مثلا یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای سفر به شهر کوش‌آداسی که یکی از مقاصد توریستی ترکیه است، تور شش روز و پنج شب گذاشته با قیمت 30میلیون تومان. اگر یک خانواده چهار نفره بخواهد همه مبلغ تور را یکجا بپردازد باید حداقل 120میلیون تومان بودجه داشته باشد اما گزینه قسطی هم برای این سفر وجود دارد. طبق شرایط این آژانس هواپیمایی باید بین 30 تا 40درصد مبلغ اولیه را به صورت نقد پرداخت کنید.

 

یعنی چیزی حدود 36 تا 48میلیون تومان را قبل از سفر بپردازید و بقیه مبلغ باقی‌مانده را بین دو تا 10ماه تسویه کنید. برای قسطی کردن بقیه هزینه‌ها هم دستتان باز است. فقط باید سود پنج درصدی که ماهیانه به اقساط اضافه می‌شود را هم در نظر بگیرید. یعنی اگر 10ماهه پول شرکت هواپیمایی را برگردانید، در این مدت پنج درصد هم باید روی مبلغ قسطی که می‌دهید، سود بپردازید. پس اگر سعی کنید سر و ته اقساط را با سه تا پنج چک جمع کنید، برای این سفر قسطی، سود کمتری می‌پردازید. 

 

یک مثال دیگر هم برای سفر به استانبول می‌زنیم که داستان خوب دستتان بیاید، اگر بخواهید اواخر مردادماه راهی استانبول شوید، یکی از شرکت‌های هواپیمایی تور 14روزه دارد که برای هر نفر، 15میلیون تومان دریافت می‌کند. هتلی که برای مسافران در نظر گرفته شده یک هتل سه‌ستاره در یکی از کوچه پس کوچه‌های خیابان تقسیم است. برای پیش پرداخت این تور باید 50درصد مبلغ را به صورت نقد بپردازید و مابقی پول را تا یک ماه دیگر تسویه کنید. یعنی هفت میلیون و 500هزار تومان از مبلغ تور را به صورت نقدی پرداخت کنید و هفت میلیون و 500هزار تومان باقی مانده را تا آخر شهریورماه با یک چک صیادی تسویه کنید.

 

اما بعضی از شرکت‌های هواپیمایی سفر به استانبول و اقامت در هتل‌های چهار تا پنج ستاره را هم قسطی کرده‌اند. مثلا یکی از شرکت‌ها برای تور شش‌روزه به استانبول و اقامت در هتل پنج ستاره مبلغ 50میلیون تومان در نظر گرفته است. مسئول فروش تور قسطی این شرکت به «هفت‌صبح» می‌گوید: «باید بین 30 تا 50درصد مبلغ اصلی را به صورت نقد بپردازید. یعنی برای هر نفر باید 15 تا 25میلیون تومان هزینه کنید و بعد مبلغ باقی‌مانده را تا مدت یک سال قسط‌بندی کنید. اما یادتان باشد هر چه تعداد اقساط بیشتر باشد باید سود بیشتری بپردازید. سودی بین پنج تا هفت درصد مبلغ چک.»

 

سفر به مسکو و سن پطرزبورگ با پیش پرداخت 14میلیون تومانی

همین حالا وقت سفر به روسیه است. اگر هوای مسکو را چک کنید در هفته آینده از 19درجه تا 23درجه است‌؛‎ یعنی هوای خنک و ملسی که شانس آن را دارید که وسط گرمای 42درجه، تجربه کنید. با اینکه روسیه هم همین بغل و شمال ایران به حساب می‌آید، اما نسبت به ترکیه، هزینه سفر به این کشور کمی بالاتر است. مثلا قیمت تورهای هفت روزه، سه شب مسکو و چهار شب سن پطرزبورگ از 48میلیون تومان شروع می‌شود. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی که تورهای اقساطی دارند، کمی شرایطشان متفاوت است.

 

مثلا اول از همه 30درصد مبلغ کل تور برای هر نفر را به صورت نقد دریافت می‌کنند. یعنی اگر یک خانواده چهار نفره بخواهد، یکی از تورهای این شرکت را برای سفر به روسیه انتخاب کند باید حداقل یک بودجه 56میلیون تومانی برای شروع کار کنار بگذارد. بقیه 34میلیون تومان را که برای یک خانواده چهار نفره به 136میلیون تومان می‌رسد، باید به صورت قسطی در چهار تا شش ماه بپردازد. به گفته مسئول فروش تور روسیه یکی از شرکت‌های هواپیمایی اگر مبلغ اقساط هر چک بین 10 تا 50میلیون تومان باشد، روی هر چک مبلغ پنج درصد سود کشیده می‌شود، اما اگر مبلغ چک‌ها بالای 50میلیون تومان باشد، این سود به شش تا هفت درصد هم می‌رسد.

 

البته تور 48میلیون تومانی کف قیمت تورهای این کشور است. بعضی از آژانس‌های هواپیمایی تور هفت روزه سفر به مسکو و سن پطرزبورگ 65میلیون تا 75میلیون تومانی هم دارند؛ چون روی بسته مورد نظرشان به غیر از گردش در شهر، بلیت موزه و مکان‌های دیدنی این دو شهر را هم در اختیار مسافر می‌گذارند. اگر تور 65میلیون تومانی انتخاب کنید باید 50درصد آن را به صورت نقد پرداخت کنید و بقیه مبلغ باقی‌مانده را تا سقف هفت ماه به صورت اقساطی به شرکت هواپیمایی بپردازید. 

 

سفر به تفلیس و باتومی با چهار میلیون تومان پیش پرداخت

تورهای سفر به گرجستان و شهرهای تفلیس و باتومی که دو شهر توریستی این کشور هستند، بسته به اینکه چه هتلی انتخاب کنید، از 14میلیون تومان شروع می‌شود. یعنی اگر خیلی هتل محل اقامت برایتان مهم نباشد و فقط بخواهید در یک جای امن و تمیز ساکن شوید، می‌توانید تور 14میلیون تومانی با هتل سه ستاره را انتخاب کنید که پنج روز و چهار شب است. قیمت این تور 14میلیون تومان برای سفر به تفلیس و باتومی است، برای پیش پرداخت هم باید 30درصد مبلغ کل تور را به صورت نقدی بپردازید.

 

یعنی برای هر نفر باید چهار میلیون و 200هزار تومان. یعنی برای شروع باید مبلغ 16میلیون و 800هزار تومان داشته باشید تا نامتان در فهرست مسافران سفر به گرجستان و تور تفلیس و باتومی جا بگیرد. بقیه حدود 10میلیون مبلغ باقی‌مانده برای هر نفر را هم می‌توانید در دو قسط تسویه کنید؛ یعنی باید ماهی پنج میلیون تومان چک برای هر نفر چک بکشید، با پنج درصد سود باید حدود 250هزار تومان هم روی مبلغ پنج میلیون تومان اضافه کنید و روی برگه چک عدد پنج میلیون و 250هزار تومان را بنویسید.

 

مسئول فروش تور تفلیس، باتومی یکی از آژانس‌های مسافرتی به «هفت‌صبح» می‌گوید چون مبلغ این تور 14میلیون تومان است، ‌مسافر باید در دو ماه اقساط آن را تسویه کند. اما اگر مثلا مسافری تور 30میلیون تومانی و اقامت در هتل چهارستاره را انتخاب کند،‌ می‌تواند اقساط ماهیانه را تا پنج ماه بپردازد، سود هم همان پنج درصد است. تور 35 تا 38میلیون تومانی و اقامت در هتل پنج ستاره هم هست که برای پیش پرداخت باید حداقل برای هر نفر بین 18میلیون تومان تا 19میلیون تومان کنار بگذارید.

 

 سفر به دوبی با پیش پرداخت هشت میلیون تومانی

دوبی شهر لوکسی است به همین دلیل هم هتل‌های این شهر گران‌تر از هتل‌های تفلیس یا استانبول هستند. پس برای سفر به دوبی حتی به صورت اقساطی باید کمی بیشتر هزینه کنید. بررسی تورهای قسطی شرکت‌های هواپیمایی نشان می‌دهد ارزان‌ترین تور برای سفر به این شهر در این آب‌وهوا حدود 19میلیون تومان و اقامت در هتل چهار ستاره برای سه شب است. در حال‌حاضر، هوای دوبی بین 39 تا 42درجه است، یعنی چیزی شبیه همین تهران خودمان و بیشتر شهرهای کشور.

 

اما نکته مهم رطوبت این شهر است که تقریبا تاب آوردن در هوای گرم تابستان را خیلی سخت می‌کند. البته کسانی که این روزها به دوبی می‌روند، بیشتر برای خرید است تا گشت‌وگذار. خرید هم که در مراکز خرید این شهر انجام می‌شود که آنقدر سرد هستند که ممکن است یخ بزنید ولی اگر می‌خواهید بروید در شهر بچرخید و لب ساحل بروید، فعلا باید قید سفر به دوبی را بزنید، چون الان اصلا فصل دوبی‌گردی نیست. شاید برای همین هم هست که بعضی از شرکت‌ها، کوتاه آمده‌اند و تورهای قسطی دوبی برگزار می‌کنند.

 

با این اوصاف اگر بودجه زیادی ندارید، می‌توانید تورهای 19 تا 22میلیون تومانی و اقامت در هتل‌های سه ستاره را انتخاب کنید. این تورها هیچ گزینه خاصی ندارند، فقط شامل پول بلیت هواپیما و هتل با صبحانه می‌شوند اما اگر می‌خواهید در هتل چهارستاره اقامت کنید، باید تورهای 25میلیون تومان به بالا را انتخاب کنید. یکی از شرکت‌های هواپیمایی تور چهار روزه دوبی دارد که می‌توانید در هتل چهار ستاره اقامت کنید؛ هتل کارلتون پالاس. این هتل تا دوبی‌مال و برج خلیفه فقط هشت کیلومتر فاصله دارد.

 

اگر این تور چهار روزه را انتخاب کنید، یک خانواده چهارنفره باید برای شروع کارهای سفر حدود 50میلیون تومان بودجه داشته باشند. 50میلیون تومان دیگر را هم می‌توانند بین سه تا پنج ماه به صورت اقساطی به شرکت هواپیمایی برگردانند. برای هر قسط هم باید یک فقره چک صیادی با احتساب پنج درصد سود به نام شرکت بنویسید. اگر دوست دارید در هتل پنج ستاره اقامت کنید و مدت هفت شب در دوبی بمانید، برای هر نفر باید حداقل 40میلیون تومان هزینه کنید.

 

یکی از شرکت‌های هواپیمایی که این تور را اجرا می‌کند، هتل ۲۵ساعت وان سنترال را انتخاب کرده است. این هتل در منطقه تجاری دوبی قرار دارد و گزینه‌ای عالی برای گشت‌و‌گذار در شهر است. این هتل فقط دو کیلومتر تا دوبی‌مال و برج خلیفه فاصله دارد و در نزدیکی آب‌نمای دوبی، آکواریوم و باغ‌وحش زیر آب است و تا خانه شیخ سعید آل‌مکتوم فقط حدود پنج کیلومتر فاصله دارد.

 

کدخبر: ۵۶۴۲۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر