کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۵۱۷
تاریخ خبر:

حالا ماه شدی! | همه هزینه‌های خدمات سالن‌های آرایش و زیبایی

حالا ماه شدی! | همه هزینه‌های خدمات سالن‌های آرایش و زیبایی

درباره سالن‌های زیبایی و پاکسازی پوست که این روزها مشتری زیادی دارند

هفت صبح| اینجا آرامش، حرف اول را می‌زند. در و دیوار به رنگ سبز روشن است و گل‌های صورتی و سفید به جان سالن نشسته. مبل اتاق انتظار، صورتی و سبز است. روی دیوار، نقاشی‌هایی با رنگ روشن و آرامش‌بخش نصب شده و خبری از ساعت، روی هیچ دیواری نیست. فقط گل است، آیینه و نقاشی. صدای موسیقی ملایم هم هست. انگار کنار ساحل هستی، صدای موج دریا می‌آید. بوی دریا هم هست،‌ محیط آنقدر رویایی است که دلت می‌خواهد ساعت‌ها اینجا بنشینی و بیرون نیایی.

 

شاید برای همین هم هست که یک کافه کوچک و جمع‌وجور هم دارند. قهوه، دریا، خنکی و بوی ساحل؛ ترکیبی بی‌نظیر که این روزها وسط گرمای وحشتناک آنقدر به دلت می‌نشیند که هرچقدر هم پول بدهی به خودت می‌گویی حتما می‌ارزد. این حتما می‌ارزد از ۸۵۰هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است تا پنج میلیون تومان هم برای یک جلسه برسد، چون بالاخره پاکسازی و ماساژ انجام داده‌ای و هرچه خشکی، چربی، ترک و موی زائد است، از پوستت دور کرده‌ای. اینجا سالن زیبایی یا به قول خودشان زیباسازی است.

 

به غیر از سالن‌های آرایش و زیبایی، یک سری کلینیک یا مجموعه خدماتی زیباسازی هم هستند که کارهای اصلی را همین‌ها انجام می‌دهند. یعنی اول پوست را تمیز و درخشان می‌کنند و بعد پوست، آماده آرایش می‌شود. بیشتر کارشان خدماتی است تا آرایشی، یعنی کاری می‌کنند که دوام دارد؛ مثل آرایش نیست که با یک دستمال پاک شود. برای همین هم هست که هزینه کارهای خدماتی، دست کمی از کارهای زیبایی ندارد و مثلا یک پاکسازی پوست ساده بین ۸۵۰هزار تومان تا یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان هزینه دارد.

 

برای اسیدتراپی باید بین یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان بپردازید و هزینه ماساژ صورت و بدن با سنگ‌های مخصوص بین ۵۰۰هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان است. به گفته خانم پریسا مدیر سالن زیبایی، با روح و روان مشتری طرف هستند و حالشان را خوب می‌کنند. البته از آن طرف هم حال خودشان خوب می‌شود، چون بعضی از این سالن‌ها در ماه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰میلیون تومان درآمد دارند.

 

 در سالن زیبایی بیشتر چه کارهایی انجام می‌دهید؟

کارهای غیرتهاجمی.

 

مگر بقیه جاها کارهایشان تهاجمی است؟

یعنی چون پزشک نیستیم و تخصصی نداریم، کارهای زیبایی که به تزریق ژل، چربی یا جوانسازی ربط دارد، انجام نمی‌دهیم. کارهای عمیق و لایه‌برداری پوست هم انجام نمی‌دهیم. چون یک سری از پاکسازی‌های پوست، به خراشیدن پوست و برداشتن لایه سطحی پوست نیاز دارند که باید همه کارها در یک اتاق استریل و توسط پزشک متخصص پوست انجام شود. به همین دلیل، این کارها را انجام نمی‌دهیم، چون تخصص نداریم.

 

پس بوتاکس و کارهای نخ انداختن و کشیدن شقیقه و ...کار شما نیست؟

نه؛ همه این کارها باید در مطب پزشک متخصص پوست انجام شود یا کلینیکی که پزشک متخصص داشته باشد. البته بعضی از سالن‌ها این کارها را انجام می‌دهند ولی من با جان و زیبایی مردم بازی نمی‌کنم. سالن من فقط برای آرامش خانم‌ها، درست شده و کمک به زیباترشدن آنها با پوست درخشان، بدن بدون گره و درد و خیال راحت. ما فقط کاری که تخصص داریم و مدرکش را گرفته‌ایم، انجام می‌دهیم.

 

 پس چه کارهایی انجام می دهید؟

مهم‌ترین کار ما، پاکسازی پوست صورت و لیزر موهای زائد است.

 

 فقط همین؟

پاکسازی صورت انواع مختلفی دارد. پاکسازی اولیه و عمیق هست که همه کار انجام می‌دهیم از خالی کردن جوش‌ها و از بین‌بردن جوش‌های سرسیاه و آکنه و لایه‌برداری سطحی. اسید تراپی، ماساژ صورت و بخور و ... . البته به غیر از پاکسازی صورت، بسته‌های پوست و ماساژ عروس داریم. پاکسازی و ترمیم ناخن دست و پا،‌ همان مانیکور و پدیکور ولی کمی پیشرفته‌تر است. یعنی همان کارهایی را که روی پوست صورت انجام می‌دهیم، روی پوست دست، ‌آرنج، قوزک و کف پا هم انجام می‌دهیم. لیزر موهای زائد هم که گفتم با دستگاه‌های پیشرفته داریم. 

 

این پاکسازی صورت یا فیشال که این روزها خیلی مد شده و هر کس برای خودش روتین پوستی دارد، چه هست؟

شما یک گلدان، مثلا گل شمعدانی را در نظر بگیرید. باید در زمان مشخص به آن آب بدهید وگرنه پژمرده می‌شود و اولین اتفاق این است که روی برگ‌ها، لک و خشکی ظاهر می‌شود و بعد کم‌کم برگ‌ها، زرد و چروک می‌شوند. فیشال همین است،‌ یعنی رساندن آب به صورت و زنده کردن آن. انگار که یک لیوان آب را به پوست صورت تزریق کنید. بعد از یک آرایش غلیظ وقتی صورتتان را با آب و صابون می‌شویید، پوستتان انگار زنده می‌شود. البته ما با آب و صابون کار نمی‌کنیم، ولی همه آلودگی‌های روی صورت را برمی‌داریم، تمیز می‌کنیم و تا چند هفته پوست تمیز و درخشان می‌شود. حالا این پاکسازی یا فیشال انواع مختلفی دارد که مشتری خودش انتخاب می‌کند. هزینه هر کدام از این خدمات هم متفاوت است.

 

 مثلا چقدر است؟

هزینه هر کاری فرق دارد. مثلا فیشال عمیق پوست، شامل لایه‌برداری، پاکسازی کامل و استخراج برای باز کردن منافذ و از بین بردن آلودگی‌های عمقی پوست است. در این روش، ماسک تقویت‌کننده هم روی پوست می‌گذاریم، چون بعد از لایه‌برداری سطحی، دچار التهاب می‌شود. هزینه این روش از ۹۰۰هزار تومان تا یک میلیون و۳۰۰هزار تومان است، چون از بهترین مواد و کرم‌های آبرسان و اسیدهای ویتامینه و...استفاده می‌کنیم.

 

پاکسازی آبرسان هم داریم که بیشتر برای کسانی انجام می‌شود که پوست خشکی دارند. پوست را با انوع مرطوب‌کننده‌ها، سرم و ماسک تقویت می‌کنیم. یک لایه‌برداری جزئی سطح پوست هم انجام می‌شود. هزینه این روش هم بین ۵۰۰هزار تومان تا ۶۵۰هزار تومان است.

 

پاکسازی ضد پیری پوست هم انجام می‌دهیم که مخصوص خانم‌های 40سال به بالاست. برای این کار هم از موادهایی استفاده می‌کنیم که تولید کلاژن می‌کنند. از کرم‌های آنتی‌اکسیدان و رتینول برای دور چشم. بخور سرد هم داریم. هزینه این کار هم بسته به اینکه از چه موادی استفاده کنیم بین ۸۵۰هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان است. اگر مشتری همراه این روش ماساژ با سنگ هم بخواهد، هزینه تا دو میلیون تومان هم می‌رسد.

 

برای روشن شدن پوست‌هایی که بعد از زایمان لک آورده‌اند، یا به دلیل آفتاب سوختگی لک آورده‌اند هم فیشیال روشن‌کننده‌ انجام می‌دهیم که از انواع ویتامین و اسیدهای درمانی برای تمیز کردن پوست استفاده می‌کنیم. ماسک روشن‌کننده هم می‌گذاریم و برای این روش از نور درمانی هم استفاده می‌کنیم. هزینه این پاکسازی هم از یک میلیون تومان تا دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

 

یک پاکسازی یا فیشیال آرامش‌بخش هم داریم. پوست را آبرسانی می‌کنیم و با مواد آرامش‌بخشی مثل روغن گل اسطوخودوس و روغن درخت چای با موزیک ملایم با سنگ مخصوص صورت مشتری را ماساژ می‌دهیم. این ماساژ اینقدر آرامش‌بخش است که بیشتر مشتری‌ها زمان ماساژ می‌خوابند. هزینه این کار هم بین ۴۰۰هزار تومان تا ۷۰۰هزار تومان است.

 

 مراحل پاکسازی چگونه است؟

اول همان پاکسازی را انجام می‌دهیم، یعنی آرایش و آلودگی را از روی پوست پاک می‌کنیم. بعضی‌ها از روغن و کرم استفاده می‌کنند ولی من از بخور استفاده می‌کنم تا پوست نرم شود. بعد کارهای خارج کردن و تخلیه جوش‌ها را انجام می‌دهیم. جوش‌های سرسیاه و سرسفید که دانه چربی هم گفته می‌شوند را برمی‌داریم. بعد از این کار چون صورت ملتهب می‌شود، بسته به نوع پوست مشتری از ماسک ضد التهاب استفاده می‌کنیم و بعد از چند دقیقه، صورت را ماساژ می‌دهیم. بعد از ماساژ، کرم آبرسان می‌زنیم و کارهای لایه‌برداری را انجام می‌دهیم. در مرحله آخر هم از سرم‌ها استفاده می‌کنیم.

 

 ماساژ صورت با سنگ‌های مخصوص هم پاکسازی حساب می‌شود؟

یکی از مراحل پاکسازی صورت ماساژ با سنگ است. اما بعضی از مشتری‌ها برای آرامش و دوری از استرس، ماساژ صورت می‌خواهند. بعضی‌ها وقت ندارند برای پاکسازی بمانند و یک ماساژ صورت می‌گیرند و می‌روند. چون می‌خواهند حالشان خوب شود. 

 

 فایده‌ای هم دارد؟

ماساژ صورت با سنگ‌های مخصوص، جزو کارهای قدیمی است. من در سالنم از سنگ گواشا استفاده می‌کنم که ترکیب سنگ‌های کوارتز صورتی، آمیتیست و چشم ببر است. سنگ‌های ترکیبی از جید و مرمر هم داریم. البته بعضی از سالن‌ها از رول‌های ماساژ استفاده می‌کنند که سنگ جید روی آنها وصل شده. ولی به نظر من ماساژ صورت با گواشا خیلی بیشتر جواب می‌دهد؛ چون همان لحظه‌ای که ماساژ شروع می‌شود، گردش خون بالا می‌رود. گردش خون که بالا برود، باعث بازسازی پوست صورت می‌شود. از این سنگ برای ماساژ گردن، کمر، دست و پا هم استفاده می‌کنیم.

 

 قیمت سنگ گواشا چقدر هست؟

خیلی گران نیست، ولی به دلیل اینکه همه کارها بهداشتی باشد برای هر مشتری از یک سنگ استفاده می‌کنیم. در بازار قیمت این سنگ‌ها بین ۲۰۰هزار تومان تا ۲۵۰هزار تومان است. البته اندازه‌ها متفاوت است ولی برای ماساژ صورت یک سنگ تراش خورده صیقلی چهار سانتی هم کافی است.

 

حالا بین همه این روش‌هایی که گفتید، مشتری کدام کار بیشتر است؟

بستگی دارد. خانم‌های جوان‌تر، بیشتر پاکسازی روشن‌کننده و آرامش‌بخش را انتخاب می‌کنند. خانم‌های بالای 40سال فیشال ضد پیری. بعضی از خانم‌ها هم پاکسازی عمقی انجام می‌دهند. ما پکیج مخصوص عروس هم داریم که شامل همه این موارد است. یعنی همه کارهایی را که گفتم به اضافه نوردرمانی با دستگاه را هم برایش انجام می‌دهیم.

 

 هزینه پکیج عروس چقدر است؟

از سه تا پنج میلیون تومان. کارهای پاکسازی دست و مانیکورو پدیکور ناخن هم روی پکیج ویژه است.

 

پرطرفدارترین کاری که این روزها در سالن‌های زیبایی که کارهای تهاجمی مثل بوتاکس و تزریق ژل و چربی و جوانساز ندارند، چه کاری است؟

فکر می‌کنم لیزر موهای زائد صورت و بدن خیلی طرفدار دارد. کار روی ناخن از مانیکور و پدیکور گرفته تا ژلیش و طراحی روی ناخن. بعد هم که فیشال و پاکسازی صورت. 

 

چرا قیمت‌ها در سالن‌های زیبایی مختلف این‌قدر با هم متفاوت است؟ مثلا در فضای مجازی، دیده‌ام که یک سالن زیبایی برای پاکسازی صورت عمقی ۵۰۰هزار تومان می‌گیرد، یک سالن دیگر دو میلیون تومان! سالن‌هایی هم هستند که قیمت‌هایشان خیلی بالاتر است.

برای اینکه قیمت کرم‌ها و کلا موادی که استفاده می‌کنند، با هم فرق دارد. اینکه سالن کجای شهر است، چقدر اجاره می‌دهد و مشتری‌ها از چه طبقه‌ای هستند هم خیلی روی قیمت‌ها تاثیر دارد. من خودم چند ماه پیش از سر کنجکاوی به چندتا از سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی بالای شهر سر زدم. یکی از آنها که کلا معرف می‌خواست. باید یک نفر را معرفی می‌کردم تا مرا به داخل سالن راه بدهند. یکی از آنها می‌گفت خانمی که کارهای فیشال را انجام می‌دهد مدرکش را از فرانسه گرفته و همه مواد فرانسوی است و قیمت‌ها نجومی بود. یکی از سالن‌ها هم اول کلی پول برای آنالیز پوست صورت می‌گرفت، بعد تازه پاکسازی را انجام می‌داد. برای همین به قول شما قیمت‌ها متفاوت است.

 

 شما از چه محصولاتی استفاده می‌کنید؟

همه کرم‌های ماساژ و آبرسان من کره‌ای است. چون قیمت محصولات کره‌ای خیلی مناسب است. همه هم تاییدشده هستند و در بیشتر کشورها از این محصولات استفاده می‌کنند. از کارهای تولید داخل هم استفاده می‌کنم. از روغن‌هایی که شرکت‌های معتبر ایرانی تولید می‌کنند، حتما می‌خرم. ولی یک سری محصول فرانسوی و آمریکایی هم دارم که تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پوست صورت دارند.

 

قیمت محصولات کره‌ای و فرانسوی چقدر است؟

من از برند اکلادو کره‌ای استفاده می‌کنم. مثلا کرم آبرسان این برند از یک میلیون تومان قیمت دارد تا سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان. کرم آبرسان خاویار و ابریشم دارد که قیمت آن حدود سه میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا چهار میلیون تومان است. قیمت تونرها از دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا سه میلیون و ۲۰۰هزار تومان است. سرم‌های جوانساز از دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان تا چهار میلیون تومان و ... .

 

بایودرما فرانسوی هم برند شناخته‌شده‌ای است که من بیشتر از کلاژن‌ساز استفاده می‌کنم که حدود پنج میلیون تومان قیمت دارد. برند ویشی هم فرانسوی است و مثلا از سرم آبرسانی که تولید کرده و در ایران هم پیدا می‌شود استفاده می‌کنم که بین یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان تا دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان قیمت دارد. کرم ضد لک این برند هم دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان قیمت دارد. برای کارهای اسید‌تراپی و ویتامینه‌تراپی با محصولات لاروش پوزای فرانسه کار می‌کنم.

 

یک سرم ویتامین کوچکش را سه میلیون و ۳۰۰هزار تومان می‌خرم. قیمت سرم هیالورنیک اسید ویتامین B این برند حدود دو میلیون و ۹۰۰هزار تومان است. سرم ضدچروک رتینول ۳۰میلی را هم حدود ۵۰۰هزار تومان می‌خرم ولی گران‌ترین محصولات مال برند MAD آمریکایی است. ماسک زینک و ماسک روشن‌کننده این برند از چهار تا پنج میلیون تومان قیمت دارد. پیلینگ شیمیایی اسیدتراپی آکنه را با قیمت چهار میلیون تومان سفارش می‌دهم.

 

سرم ضدلک نقطه‌ای بین پنج تا شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. ماسک گندم که از آن برای روشن کردن پوست عروس استفاده می‌کنم، فقط پنج میلیون تومان قیمت دارد. هزینه محصولات ما خیلی زیاد است، چون اگر از مواد خوب استفاده نکنیم،‌ نتیجه نمی‌گیریم و مشتری می‌رود و دیگر پشت سرش را نگاه نمی‌کند.

 

من می‌خواهم مشتری را حفظ کنم؛ برای همین مواد خوب و گران می‌خرم، کاری روی صورت مشتری انجام می‌دهم که خودش هم دلش نیاید جای دیگری برود. از قدیم گفته‌اند،‌ هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست. من مواد ارزان هم خریده‌ام تا مثلا پول بیشتری به جیب خودم برود. اوایل کارم تجربه نداشتم و فکر می‌کردم باید مواد ارزان بخرم تا بیشتر سود کنم، ولی این مواد ارزان بیشتر مشتری را می‌پراند و سالن بدنام می‌شود.

 

 با این تجربه‌ای که به دست آورده‌اید و مشتری‌هایی که جذب کرده‌اید، در ماه چقدر درآمد دارید؟

بستگی دارد. بعضی ماه‌ها که جشن و عروسی زیاد است یا شب عید که خانم‌ها بعد از خانه‌تکانی یاد پاکسازی صورت خودشان می‌افتند، در آمد ما بیشتر است. در این ماه‌ها، اگر بخواهم میانگین بگیرم؛ بین ۱۰۰ تا ۱۵۰میلیون تومان. ولی این درآمد است، ‌کلی خرج خرید محصول و دستگاه هم داریم.

 

 خب هر ماه که خرید نمی‌کنید یا هر ماه یک دستگاه نمی‌خرید؟

بله؛ ولی هزینه‌های نگهداری مثل برق، آب، گاز و اجاره را هم باید حساب کنید. من دو همکار خانم هم دارم که البته درصدی کار می‌کنند و به قول سالنی‌ها، صندلی دارند و درصدی از درآمدشان را به من می‌دهند. اگر بخواهیم این هزینه‌ها را کم کنیم، شاید سود خالص من به ماهی ۴۰میلیون تومان برسد و در ماه‌های شلوغ شاید ۵۰میلیون تومان.

 

 می‌دانم جواب دادن به این سوال خیلی به نفع شما نیست؛ ولی اگر بخواهیم خودمان در خانه کارهای پاکسازی پوست را انجام بدهیم، به صرفه است یا اینکه به سالن زیبایی برویم؟

اگر تخصص دارید و می‌دانید از چه موادی و چه اندازه و چطوری استفاده کنید، شاید به نفعتان باشد ولی قیمت‌ها را که گفتم؛ قیمت مواد لازم برای پاکسازی صورت خیلی زیاد است. مثلا باید تونر، سرم، اسیدهای ویتامینه، کرم آبرسان و کرم ضدلک بخرید که حداقل اگر برند ایرانی هم بخرید زیر پنج میلیون تومان نمی‌شود. ولی اینجا متخصص این کار، برایتان پاکسازی پوست صورت انجام می‌دهد و ممکن است هزینه‌ای که می‌دهید به یک میلیون تومان هم نرسد. ولی اگر خودتان در خانه انجام دهید، هم خرجتان بالا می‌رود،‌ هم اینکه ممکن است نتیجه نگیرید.

 

کدخبر: ۵۶۳۵۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر