کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۳۴۹
تاریخ خبر:

۲۸۰میلیارد تومان با ویوی جنگل و کوه | قیمت ویلاهای لاکچری امیردشت مازندران

280میلیارد تومان با ویوی جنگل و کوه | قیمت ویلاهای لاکچری امیردشت مازندران

درباره ویلاهای لاکچری امیردشت مازندران که این روزها در فضای مجازی سر و صدای زیادی به راه انداخته‌اند

هفت صبح| ‌کوچه سوسن شهرک امیردشت مازندران، گران‌ترین کوچه مازندران و شاید یکی از لاکچری‌ترین کوچه‌های کشور باشد. ویدئویی در فضای مجازی منتشرشده که در آن مرد جوانی مدعی است، قیمت هشت ویلای کوچه سوسن شهرک امیردشت روی هم 1500میلیارد تومان است. ادعایی که می‌تواند درست باشد، چون یکی از مشاوران املاک این منطقه در گفت‌وگو با «هفت صبح» از قیمت‌های نجومی ویلاهای این شهرک می‌گوید و البته هزینه بالای زندگی در خانه‌هایی که هر کدام طراحی و دیزاین‌های خاصی دارند،‌ ویلاهایی که لنگه آن در هیچ جای ایران پیدا نمی‌شود.

 

به گفته این مشاوراملاک، کسانی که بالای 100میلیارد تومان پول دارند، می‌توانند در این شهرک ویلای لوکس بخرند؛ چون بیشتر ویلاهای این شهرک، طراحی و نمای متفاوتی نسبت به ویلاهای شهرهای شمالی دارند و بیشتر آنها با دکوراسیون داخلی و مبله فروخته می‌شوند. البته کسانی که رویای زندگی در این ویلاها را دارند، نباید ناامید باشند، چون شرایط رهن کامل و اجاره هم مهیاست تا کسانی که پولشان به 100میلیارد تومان نمی‌رسد، آرزو به دل نمانند.

 

البته این بازار کمی یواشکی است و معاملات زیرپوست شهر انجام می‌شود. نکته جالبی که درباره ویلاهای امیردشت وجود دارد، این است که ویلاهایی که در کوچه‌های زوج قرار دارند، گران‌تر هستند و طرفدار بیشتری دارند. به گفته این مشاور املاک اصلا مشخص نیست این موضوع از کی شروع شد ولی مردم منطقه تا به خودشان آمدند، متوجه شدند کوچه‌های زوج از کوچه‌های فرد خواهان بیشتری دارند. اگر دوست دارید قیمت ویلاهای لاکچری این شهرک که تا تهران فاصله زیادی ندارد و شرایط زندگی در آن‌ها، دستتان بیاید، حتما این مطلب را بخوانید.

 

 شهرک امیردشت کجاست؟

شهرک امیردشت به همراه شهرک خوشامیان از محله‌های اصلی کلارآباد مازندران هستند. امیردشت یکی از محله‌های قدیمی کلارآباد است، اما ویدئویی که از ویلاهای لوکس این شهرک منتشر شده، نام این شهر را سر زبان‌ها انداخته است. کلارآباد در فاصله ۱۷کیلومتری جاده چالوس- تنکابن قرار دارد و تا تهران فقط 220کیلومتر فاصله دارد. فاصله کلارآباد تا چالوس، متل قو و ساری بسیارکم است؛ به همین دلیل کسانی که دوست دارند در نوار ساحلی خزر ویلا بخرند، راهی این منطقه می‌شوند. از نظر موقعیت جغرافیایی، شهرک ساحلی امیردشت، 10تا 20کیلومتر از سمت شهرستان نوشهر در نزدیکی برج‌های دوقلوی متل قو قرار دارد. این طور که گفته می‌شود، شهرک امیردشت سال 1351 در زمینی به وسعت ۱۰۰هکتار تاسیس شد.

 

طبق آخرین آمار ثبت شده حدود 600دستگاه ویلا در این شهرک ساخته شده که همه آنها متراژ بالایی دارند؛ زمین ویلاهای این شهرک ساحلی از حداقل هزار متر شروع می‌شود و در برخی موارد خاص تا ۲۶۰۰متر هم وجود دارد. ویلاهای لاکچری داخل شهرک امیردشت بین پنج تا هشت اتاق خواب دارند و بیشتر ویلاها مجهز به استخر، سونا و جکوزی، روف‌گاردن و ... هستند و نمای ظاهری آنها رنگی، به شکل کیک، میوه، کشتی، قلعه‌های تاریخی و کاخ‌های معروف است. از لحاظ موقعیت مکانی نیز این شهرک نبش اتوبان ساخته شده که به راحتی به جاده اصلی دسترسی دارد.

 

فروش ویلا از 110میلیارد تومان تا 280‌میلیارد تومان

در بین ویلاهایی که در کلارآباد مازندران برای فروش گذاشته شده، قیمت ویلاهای لاکچری از 10میلیارد تومان تا 30میلیارد تومان است. مثلا یک ویلای 360متری تریبلکس که روی یک زمین 320متری ساخته شده با سه اتاق خواب مستر، استخر چهارفصل با تجهیزات کامل، آب‌نما و باربیکیو، بهارخواب با ویوی دریا و جنگل که فقط سه دقیقه با جاده ساحلی فاصله دارد، با قیمت 15میلیارد و 800میلیون تومان فروخته می‌شود. قیمت هر متر مربع این ویلا حدود 49میلیون و 375هزارتومان است. یا یک ویلای 270متری دوبلکس که روی زمین 470متری ساخته شده با قیمت 30میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

 

این ویلا چهاراتاق خواب دارد که دو اتاق آن مستر است. استخر چهارفصل، در ضد سرقت و سیستم تصفیه آب اتوماتیک نیز از دیگر مزایای این ویلاست که در خیابان اصلی شهر واقع شده. با این تفاسیر وقتی از در اصلی و بزرگ شهرک امیردشت رد شوید، همه معادلات به هم می‌ریزد و قیمت‌ها ناگهان حدود 70‌میلیارد تومان بالا می‌رود. مثلا در بین ویلاهایی که در شهرک امیردشت برای فروش گذاشته شده، بالاترین قیمت برای یک ویلای هزارمتری ثبت شده که 280‌میلیارد تومان قیمت دارد. این ویلا در یکی از خیابان‌های زوج این شهرک واقع شده، بناى کلاسیک دارد و روف‌گاردن آن به جنگل و کوه مشرف است. سقف قسمت پذیرایی این ویلای تریبلکس بلند است و نورگیر بسیار خوبی دارد. این ویلا هفت اتاق خواب دارد که هر هفت اتاق، مستر هستند.

 

استخر چهارفصل، سونا و جکوزى هم دارد. حیاط ویلا هم کاملا محوطه‌سازى شده و مشجر است. فروشنده هنگام معامله سند تک برگ و پایان کار را برای ویلای متری 280‌میلیون تومانی‌ خود ارائه می‌کند. اگر 280میلیارد تومان بودجه ندارید، با 30میلیارد تومان کمتر می‌توانید یک ویلای 250میلیاردی تریبلکس بخرید، فقط این ویلا دو اتاق کمتر دارد و پنج‌خوابه است که هر پنج اتاق‌خواب مستر هستند. استخر این ویلای تریپلکس روباز و در حیاط است ولی جکوزی داخل بنا دارد. این ویلا، بهارخواب با بهترین چشم‌انداز جنگل هم دارد. این ویلا 1100متر است و صاحب ملک برای هر متر آن قیمت 250میلیون تومان را در نظر گرفته است. با 220میلیارد تومان می‌توانید صاحب یک ویلای 950متری در خیابان زوج رو به کوه در شهرک امیردشت شوید.

 

این ویلای لوکس دارای پنج اتاق خواب مستر، آسانسور از همکف تا روف، استخر در روف با دید جنگل، حیاط محوطه‌سازی‌شده و آب نما، آلاچیق مسقف و باربیکیو و سیستم سرمایش و گرمایش مرکزى است. در بین فایل‌های موجود برای فروش در این شهرک یک ویلای لوکس 800متری با قیمت 180میلیارد تومان فروخته می‌شود. این ویلا تریپلکس نوساز و فول‌فرنیش است و چهار اتاق‌خواب مستر دارد. با همین مقدار بودجه، می‌توانید صاحب یک ویلای 1100متری در این شهرک شوید.

 

این ویلا تریبلکس بناى نوساز کلاسیک سنگى دارد و پنج‌خوابه است و هر پنج اتاق‌خواب، مستر هستند و کلوزت دارند. استخر داخلى این ویلا سقف پاناراما دارد. در این ویلا سیستم سرمایش و گرمایش مرکزى است و آسانسور داخلی هم دارد. با 155‌میلیارد تومان می‌توانید صاحب یک ویلای 700متری شوید که روی زمین هزارمتری ساخته شده است. این ویلا دارای سند، جواز و پایانکار است و جنب زمین تنیس واقع شده. استخر، سونا، جکوزی و روف‌گاردن هم مگر می‌شود در این ویلاها نباشد.

 

کسانی‌که حدود 130میلیارد تومان بودجه دارند، می‌توانند در این شهرک یک ویلای 900متری بخرند. روف‌گاردن این ویلا با ویوی ابدی کوه و جنگل است و روی روف استخر و جکوزی هم دارد. این ویلای تریبلکس روی زمین هزارمتری ساخته شده و پنج اتاق خواب مستر هم دارد. سالن این ویلا دارای سقف دبل‌هایت است و سرمایش و گرمایش از کف دارد. ارزان‌ترین ویلایی که در فایل‌های فروش این شهرک وجود دارد، یک ویلای 280متری است که قبل از سال 70ساخته شده است و با قیمت 110میلیارد تومان فروخته می‌شود. این ویلا روی 980متر زمین ساخته شده و هر متر آن حدود 112میلیون تومان قیمت دارد. این ویلا سه اتاق خواب دارد و به دلیل اینکه قدیمی‌ساز است، حیاطی با درختان بالای 30‌سال دارد.

 

رهن و اجاره از350میلیون تومان تا سه میلیارد تومان

بیشتر کسانی‌که در این شهرک زندگی می‌کنند، ‌مالک هستند. البته بیشتر آنها آخر هفته‌ها به ویلای لوکسشان سر می‌زنند، ولی بعضی‌ها هم هستند که به صورت دائم در این شهرک زندگی می‌کنند. بعضی‌ها هم در خارج از کشور زندگی می‌کنند و به همین دلیل ویلایشان را اجاره یا رهن کامل می‌دهند. به همین دلیل، کسانی که بودجه بالای 100میلیارد تومان برای خرید ویلا ندارند، می‌توانند بعضی از این ویلاهای لاکچری را اجاره کنند. به گفته یکی از مشاوران املاک کلارآباد، مالکان این منطقه دوست ندارند، مستاجر وارد شهرک شود؛ به همین‌دلیل، بعضی از صاحبان ویلا با ادعای اینکه خانه را دست دوست و آشنا و فامیل سپرده‌اند، ویلاهایشان را اجاره می‌دهند.

 

یعنی یک بازار مخفی شکل گرفته تا کسانی که آرزو دارند در این شهرک زندگی کنند آرزو به دل نمانند. البته قیمت رهن و اجاره در این شهرک باز هم در مقایسه با شهرک‌های مجاور یا خود کلارآباد و شهرک‌های اطراف متل قو خیلی بالاتر است. مثلا در بین فایلهایی که برای رهن و اجاره گذاشته شده، بالاترین مبلغ رهن حدود سه میلیارد تومان است. این ویلا حدود 300متر است که روی یک زمین 350متری ساخته شده. داخل ویلا استخر ندارد، اما روی سقف یک جکوزی بزرگ کار شده. با حدود یک میلیارد تومان پول پیش و ماهی 40میلیون تومان اجاره ماهیانه می‌توانید در این شهرک زندگی کنید. این ویلا 120متری است و دو اتاق خواب دارد و حدود 35سال پیش ساخته شده.

 

فاصله تا جاده اصلی حدود 50متر و تا دریا پیاده حدود 10دقیقه راه است. این ویلا یک طبقه است و سه پارکینگ دارد. مبله است و درختان میوه هم دارد. کسانی که دنبال ویلای دوبلکس می‌گردند باید بیشتر هزینه کنند، چون برای پول پیش یک ویلای 300متری سه خوابه به یک میلیارد و 200میلیون بودجه نیاز است. این ویلا روی زمین 700متری دارای درختان میوه ساخته شده. البته اجاره ماهیانه آن نیز حدود 25میلیون تومان است. هر سه اتاق خواب این ویلا که سال 96 ساخته شده، ‌مستر است و کلوزت اختصاصی هم دارد. کسانی که مشکل لوازم خانگی دارند، به مدت یک سال می‌توانند بدون نیاز به یک قاشق در این ویلا زندگی کنند.

 

چون به گفته مالک این ویلا مبله و با همه وسایل زندگی اجاره داده می‌شود، حتی برای مهمان هم رختخواب اضافه موجود است. همچنین برای کسانی که نزدیکی دریا و مراکز خرید برایشان خیلی مهم است؛ فاصله این ویلا تا دریا پیاده بیش از 15دقیقه نمی‌شود. با دو میلیارد تومان پول پیش و ماهی 10‌میلیون تومان اجاره می‌توانید، یک ویلای 260متری دوبلکس در این شهرک اجاره کنید. این ویلا، استخر و سرایدار ساکن هم دارد، سه‌خوابه است و یکی از خواب‌ها تراس بزرگ و چیدمان شده دارد. با 700میلیون تومان پول‌پیش هم می‌توانید در این شهرک ویلا اجاره کنید، ولی مبلغی که باید هر ماه بپردازید حدود 30میلیون تومان است، با این توضیح که این ویلا مبله نیست و به غیر از کولر گازی وسیله خاص دیگری ندارد.

 

این ویلا 200متری است و سه اتاق خواب مستر دارد. حیاط محوطه‌سازی شده و برای پارک دو ماشین دارد ولی خبری از استخر و باربیکیو نیست. به گفته یکی از مشاور املاک‌های این منطقه، بعضی از سرایدارها دور از چشم مالکانی که در ایران هستند، ملک و سوییت سرایداری را هم اجاره می‌دهند. البته تعداد این سوییت‌ها خیلی کم است اما اگر به تورتان خورد، رهن کامل سوییت مبله یک خوابه با آشپزخانه حدود 350‌میلیون تومان است. 

 

هزینه زندگی درامیردشت از قبض برق، آب و گاز تا شارژ 12‌میلیون تومانی

زندگی در یک شهرک لاکچری، هزینه‌های زیادی دارد. با اینکه همه ویلاهای این شهرک دارای محوطه و حیاط دیوارکشی‌شده هستند، اما همه ویلانشین‌ها باید بسته به متراژ ملکی که دارند، شارژ ماهیانه بدهند. شارژ ماهیانه در این شهرک از هشت تا 12میلیون تومان است. هزینه برق ویلاهای این شهرک به دلیل استفاده از سیستم‌های تصفیه آب و چراغ‌های بزرگ داخل سالن و نورپردازی‌های نما و حیاط و استخر چیزی حدود یک میلیون و 500هزارتومان تا دو میلیون تومان است.

 

هزینه قبض آب هم به دلیل وجود استخرهای بزرگ،‌ جکوزی و همچنین آبیاری درختان حیاط ماهیانه بین 300هزارتومان تا 500هزارتومان است. البته ویلاهایی که متراژ بالاتری دارند یا قدیمی‌تر هستند و درختان میوه دارند، پول بیشتری برای قبض آب می‌پردازند. قبض گاز هم البته در زمستان رقم بالاتری دارد، چون بیشتر این ویلاها در داخل و خارج ساختمان استخر آب گرم هم دارند. بیشتر این ویلاها مجهز به باربیکیو هم هستند که همین تجهیزات رقم قبض گاز را بالا می‌برد.

 

کدخبر: ۵۶۳۳۴۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر