کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۰۰۰
تاریخ خبر:

شهرهای بزرگ، مغازه‌های کوچک، قیمت‌های سر‌سام‌آور| قیمت مغازه در کلانشهرها

 شهرهای بزرگ، مغازه‌های کوچک، قیمت‌های سر‌سام‌آور| قیمت مغازه در کلانشهرها

نگاهی به قیمت مغازه‌هایی که در بازارهای اصلی شهرها قرار گرفته‌اند

هفت صبح| ‌در بیشتر شهرهای بزرگ قیمت مغازه‌هایی که در داخل بازارهای اصلی قرار گرفته‌اند، سر به فلک می‌کشد. در تهران اغلب باید برای هر متر بیش از یک میلیارد تومان هزینه کنید و گاهی قیمت ممکن است تا متری شش یا حتی 10 میلیارد تومان هم برسد. در شهرهای دیگر، قیمت اندکی متفاوت است. در بازارهای اصلی اما کماکان بیشتر مغازه‌ها متری بیش از یک میلیارد تومان فروخته می‌شوند.

 

اخیرا ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده بود که قیمت یک مغازه با پاخور خوب را که دو متر وسعت داشت، با قیمت 20 میلیارد تومان فروخته می‌شد. البته ظاهرا این قیمت‌گذاری کمی عیب و ایراد داشت. اما گشتی در آگهی‌ها نشان می‌دهد چنین قیمت‌هایی عجیب نیستند. مغازه‌های ریزقواره اغلب گران‌تر بوده و متری قیمت داده نمی‌شوند و در عین‌حال موارد زیادی در تعیین قیمت یک مغازه نقش دارد.

 

مثلا هرچقدر مغازه‌ای در مرکز یک بازار بوده و مشتری از قبل داشته باشد و مشاعات آب و برقش تکمیل باشد، دارای قیمت بالاتری است. این وضعیت در بازار دیگر شهرها هم به همین منوال است. در کمترین حالت، قیمت یک متر مغازه در نقطه‌ کور بازاری در شهرهای بزرگ از متوسط قیمت یک متر خانه در منطقه یک تهران که بانک مرکزی در خرداد ماه اعلام کرده، اندکی بیشتر است.

 

قیمت هر متر مغازه در بازار تهران

در قلب بازار تهران و بازار تجریش، قیمت هر متر مغازه اغلب میلیاردی است. مثلا شما اگر بخواهید یک مغازه مناسب جهت طلافروشی بخرید که 9 متری است باید متری دو میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه کنید. قیمت کل این مغازه در راسته طلافروش‌ها 20 میلیاردتومان تعیین شده است. در توضیح آگهی چنین مغازه‌ای آمده است که دکور و گاوصندوق و دزدگیر دارد.

 

گزینه دیگر 10 متری بوده و هر متر از آن با قیمت سه میلیارد و 500 میلیون تومان فروخته می‌شود و باز هم در بازار طلافروش‌ها واقع شده است. این مغازه کف بازار تجریش بوده و پاخور خوبی دارد و برای خریدش باید 35 میلیارد تومان پول داشته باشید. مغازه‌ای 12 متری در بازار تهران با قیمت 50 میلیارد تومان فروخته می‌شود که متری چهار میلیارد و 167 میلیون تومان قیمت دارد. این مغازه در طبقه منفی یک پاساژ کوثر قرار گرفته که بورس پارچه است.

 

اگر بخواهید مغازه‌ای شش متری را در بازار تهران بخرید که جواز کسب دارد و فروشنده 55 سال آنجا کاسبی کرده، به 35 میلیارد تومان پول نیاز دارید. هر متر از چنین خانه‌ای پنج میلیارد و 833 میلیون تومان فروخته می‌شود. گزینه بعدی یک باب مغازه دو متری با قیمت متری پنج میلیارد و 250 میلیون تومان است که در بازار 15 خرداد واقع شده و 10 میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد. این مغازه از لحاظ دسترسی به گفته مالک در بهترین نقطه بازار قرار گرفته و سرنبش است و برای صنف پوشاک و لوازم آرایش مناسب به‌نظر می‌رسد. 

 

قیمت هر متر مغازه در بازار مشهد

در بازار مشهد، منظورمان بازار رضاست که همیشه پر از زائران و خریداران است، حداقل قیمت برای هر متر مغازه‌ای که پاخور خوب و موقعیت مناسبی داشته باشد، 900 میلیون تومان تعیین می‌شود. مثلا یکی از آنها 10 متری بوده و در طبقه دوم از بازار هفده شهریور بازار رضا قرار دارد و با قیمت 9 میلیارد تومان آگهی شده است. در همان بازار، برای خرید یک مغازه قدیمی که هفت متر وسعت دارد باید متری دو میلیارد و 143 میلیون تومان هزینه کنید.

 

قیمت کل چنین مغازه‌ای 15 میلیارد تومان تعیین شده. گزینه‌ای که در مورد آن حرف می‌زنیم، در طبقه همکف قرار گرفته و سند شخصی دارد و در بازارچهارم واقع شده است. در بازار رضای مشهد اگر 20 میلیارد تومان پول داشته باشید، می‌توانید یک مغازه هشت متری و قدیمی را بخرید که هر متر آن دو میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت خورده است. این مغازه پاخور خوبی دارد و از سند اداری برخوردار است. مغازه‌ دیگری که ما به آگهی آن برخوردیم پنج متری بوده و نوساز است و هر متر از آن یک میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

این مغازه دارای بالکن است و موقعیت خوبی در بازار رضا دارد. با همین متراژ  مغازه‌ای قدیمی آگهی شده که 16 میلیارد تومان قیمت دارد و در واقع هر مترش سه میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت دارد و از نظر قیمت تفاوت زیادی با مغازه طلافروشی در بازار تجریش تهران ندارد. اگر بخواهید یک مغازه کمی بزرگ‌تر بخرید، می‌توانید سراغ گزینه 10 متری بروید که هر مترش یک میلیارد و 830 میلیون تومان قیمت دارد و با قیمت کل 18 میلیارد تومان برای فروش آگهی شده است. این مغازه قدیمی بوده و در آگهی آمده که فروشنده حاضر به تهاتر با زمین یا ملک کلنگی است.

 

قیمت هر متر مغازه در بازار رشت

در بازار رشت پیدا کردن مغازه کوچک کمی دشوار است. قیمت‌ها در بیشتر نقاط این بازار برای هر متر، به یک میلیارد تومان نمی‌رسند. اما اگر در قلب بازار بخواهید دنبال مغازه باشید، تقریبا هیچ محدودیت قیمتی برای خرید آن وجود ندارد. یکی از گزینه‌هایی که ما به آگهی آن برخورده‌ایم، مغازه‌ای دو متری و ساخت سال 1371 است که هر مترش 700 میلیون تومان قیمت داشته و مجموعا برای خرید آن باید یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کنید.

 

این مغازه خط تلفن جدا داشته و در لاین پوشاک است و از کنتوربرق جدا بهره برده است. شما می‌توانید با پنج میلیارد و 900 میلیون تومان مغازه‌ای شش متری در این بازار بخرید که هر متر آن 983 میلیون و 333 هزار تومان قیمت خورده است. این مغازه امتیاز آب و برق و تلفن و کرکره ریموت‌دار دارد و به ادعای فروشنده، پاخورش عالی است. اگر مشکلی با پرداخت پول بیشتر ندارید، می‌توانید سراغ مغازه پنج متری بروید که هر مترش یک میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت داشته و مجموعا شش میلیارد تومان آگهی شده است.

 

این مغازه در قلب بازار قرار گرفته و امتیاز انرژی و تلفن و ... را دارد. اما مغازه‌های گران‌تری هم وجود دارد. مثلا قیمت هفت متر مغازه در بازار رشت که قدیمی‌ساز است دو میلیارد و 858 هزار تومان اعلام شده و در واقع دو مغازه سه و نیم متری در کنار هم به‌حساب می‌آید. در بازار زرگرها هم ملک تجاری با قیمت 67 میلیارد تومان و وسعت 13 متر وجود دارد که مالکیت آن به همراه سرقفلی منتقل می‌شود. هر متر از چنین مغازه‌ای پنج میلیارد و 154 میلیون تومان قیمت داده شده.

 

قیمت هر متر مغازه در بازار اصفهان 

در بازار اصفهان هم مانند بازار رشت، تعداد آگهی‌های مربوط به مغازه‌های کوچک و نقلی کم است. قیمت‌ها در این بازار از شهرهایی چون تهران، مشهد و رشت پایین‌تر به‌حساب می‌آید. مثلا اگر بخواهید مغازه‌ای 9 متری که سال 1378 ساخته شده را بخرید باید بابت هر متر 322 میلیون و 222 هزار تومان هزینه کنید و درنهایت دو میلیارد و 900 میلیون تومان پول بدهید. مغازه در بازار صفا قرار گرفته و بازسازی شده است و دارای سند تک برگ است.

 

گزینه دیگر دربازار مجلسی واقع شده و رمز گران بودنش هم همین است. برای خرید مغازه‌ای هفت متری و قدیمی در این بازار به هشت میلیارد و 100 میلیون تومان پول نیاز خواهید داشت. قیمت هر متر از آن یک میلیارد و 157 میلیون تومان است. در توضیحات چنین مغازه‌ای آمده که زیرطاق بازار قرار گرفته و اشراف کامل به سمت بازار دارد و پاخورش خوب است. این مغازه در بخشی قرار گرفته که اغلب مغازه‌ها در کار فروش کفش و دمپایی هستند.

 

اگر بخواهید در بازار اصفهان سراغ پاساژ قصر و طبقه منفی یک آن بروید، می‌توانید مغازه‌ای 15 متری را با قیمت متری 193 میلیون و 333 هزار تومان بخرید که قیمتش کمی بیشتر از متوسط یک متر خانه معمولی در شمال تهران و در ماه خرداد است. برای خرید چنین مغازه‌ای شما باید دو میلیارد و 900 میلیون تومان پول در جیب داشته باشید. سند مغازه‌ای که حرفش را می‌زنیم مشاع است. با سه میلیارد تومان می‌توانید سراغ خرید مغازه 11 متری در یکی از سراهای مشهور بازار اصفهان بروید که متری بیش از 272 میلیون تومان قیمت دارد. این مغازه زیرزمین هم دارد که وسعت آن 9 متر است.

 

قیمت هر متر مغازه در بازار شیراز

بیشتر مغازه‌ها در بازار اصلی شیراز وسعت زیادی دارند. بنابراین اگر دنبال مغازه نقلی باشید، احتمالا دست خالی برخواهید گشت یا باید از بین گزینه‌های محدود یکی را انتخاب کنید. مثلا یکی از آنها مغازه‌ای با وسعت 14 متر است که با قیمت چهار میلیارد و 800 میلیون تومان فروخته می‌شود و هر مترش 400 میلیون تومان قیمت خورده است. این ملک تجاری قدیمی‌ساز بوده و برای میوه‌فروشی مناسب است و بر خیابان قرار گرفته.

 

برای خرید مغازه‌ای 11 متری در بازار شیراز باید 16 میلیارد و 500 میلیون تومان پول بدهید. این مغازه سال 1400 ساخته شده و مناسب طلافروشی است و هر مترش یک میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت دارد. مغازه‌ای که حرفش را می‌زنیم در مرکز بازار زرگرها بوده و در طبقه اول یکی از پاساژها قرار گرفته است. در بازار زند قیمت هر متر از مغازه‌ای هشت متری دو میلیارد تومان اعلام شده که باعث می‌شود شما برای خرید آن به 16 میلیارد تومان پول نیاز داشته باشید.

 

مغازه‌ای که در موردش حرف می‌زنیم در نقطه‌ای پررفت و آمد قرار گرفته و 9 متر کف و 9 متر بالکن دارد و دارای خط آب و برق است و در نزدیکی حرم شاهچراغ و موزه‌ها قرار دارد و قدیمی‌ساز است. برای خرید مغازه‌ای هفت متری در همین بازار که متری نزدیک به 650 میلیون تومان قیمت دارد، باید چهار میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کنید. این مغازه سر نبش قرار گرفته و دسترسی خوبی دارد.

 

قیمت هر متر مغازه در بازار تبریز

قیمت مغازه‌ها در بازار تبریز خیلی متفاوت است. اگر در بازار زرگرها بخواهید مغازه بخرید قیمت‌ها به شدت بالا خواهد بود. اما در بازارهای دیگر قیمت کمی منصفانه‌تر است. مثلا مغازه‌ای چهار متری و قدیمی‌‌ساز را می‌توانید با قیمت متری 920 میلیون تومان بخرید و بابتش در نهایت سه میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کنید. این مغازه انشعابات مجزا داشته و مناصب برای فروشگاه تعمیرات موبایل یا لوازم‌آرایشی و ... است.

 

همچنین اگر بخواهید در بازار ارک تبریز مغازه‌ای 10 متری داشته باشید،‌ به 9 میلیارد تومان پول نیاز دارید، چرا که هر متر از این خانه 900 میلیون تومان است و در طبقه زیر همکف قرار گرفته. این مغازه برای فروش لباس مناسب به‌نظر می‌رسد. قیمت هر متر مغازه در بازار طلای تبریز دو میلیارد و 164 میلیون تومان است و برای اینکه بتوانید یک گزینه 11 متری را بخرید باید 23 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه کنید. این مغازه در پاساژ امیرکبیر قرار گرفته و دوربین مداربسته، سیستم‌امنیتی و گاوصندوق دارد.

 

در بازار کفاشان اگر پنج میلیارد و 500 میلیون تومان پول داشته باشید، می‌توانید سراغ مغازه‌ای 10 متری و قدیمی بروید که هر متر آن 550 میلیون تومان قیمت دارد. این مغازه دارای برق و تلفن و دهنه دو و نیم متر بوده و با آپارتمانی در تبریز قابل تهاتر است. در بازار این شهر شما می‌توانید با پرداخت 11 میلیارد تومان مغازه‌ای شش متری را بخرید که هر مترش یک میلیارد و 833 میلیون تومان است. این مغازه در بورس طلا و جواهر و نقره قرار گرفته و دارای ویترین دوبر بوده و قابل معاوضه با آپارتمان است.

 

کدخبر: ۵۶۳۰۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر