کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۲۰۴
تاریخ خبر:

بازار اجاره از فروش جلو زد | ‌ترس صاحبخانه‌ها ‌از پرداخت مالیات

بازار اجاره از فروش جلو زد | ‌ترس صاحبخانه‌ها ‌از پرداخت مالیات

مظنه اجاره خانه نوساز در بعضی از محلات منطقه یک که گرانترین خانه‌ها را دارد

هفت صبح| ‌ بررسی بازار مسکن نشان می‌دهد، دیگر کسی خریدار واقعی نیست و به همین‌دلیل بازار رهن و اجاره از خریدوفروش آپارتمان سبقت گرفته. طبق آخرین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن تهران، متوسط هر متر مربع مسکن به حدود 85میلیون و 900هزار تومان رسیده. با این اوصاف اگر کسی بخواهد یک واحد آپارتمان نقلی 60متری هم بخرد، باید بالای پنج میلیارد تومان بودجه داشته باشد.

 

همین موضوع باعث شده خریدارانی که پولشان به خرید خانه نمی‌رسد، دنبال رهن کامل واحد مسکونی نوساز باشند. از طرف دیگر صاحبان خانه‌های خالی، خیلی هم از این ماجرا ناراحت نیستند؛ چون وقتی ملکشان فروش نمی‌رود، می‌توانند با اجاره‌دادن آن بخشی از پول خود را زنده کرده، نگران ماجرای مالیات بر خانه‌‌های خالی هم نباشند. در این مطلب سراغ دو منطقه تهران رفته‌ایم که به گزارش بانک مرکزی بیشترین طرفدار را برای خرید ملک دارند. منطقه پنج و منطقه 10. البته مظنه اجاره خانه نوساز در بعضی از محلات منطقه یک که گرانترین خانه‌ها را دارد هم بررسی کرده‌ایم.

 

 ‌رهن کامل در منطقه پنج از 880میلیون تا سه میلیارد و 600میلیون 

شهران، پونک، جنت‌آباد شمالی و جنوبی، شهر زیبا و صادقیه معروفترین محله‌های منطقه پنج هستند که همیشه در لیست بانک مرکزی در رتبه اول معاملات مسکن قرار دارند. تا دلتان بخواهد در جنت‌آباد شمالی و جنوبی و خیابان‌های اطراف آن، خانه نوساز برای اجاره موجود است. بررسی فایل‌های موجود نشان می‌دهد، برای رهن کامل یک واحد 80متری، صاحبخانه‌ها بین یک میلیارد و 200میلیون تومان تا دو میلیارد و 200میلیون تومان در نظر گرفته‌اند.

 

دو میلیارد و 200میلیون تومان بالاترین رقمی است که صاحب ملکی در جنت‌آباد مرکزی برای یک آپارتمان 85متری نوساز دو خوابه در نظر گرفته. این واحد در طبقه هفتم یک ساختمان هفت طبقه واقع شده و به گفته مالک سرایدار مقیم، پارکینگ، انباری، بالکن و دو لاین آسانسور هم دارد. اگر یک میلیارد و 750میلیون تومان بودجه داشته باشید، می‌توانید یک واحد 100متری دو‌خوابه نوساز را در طبقه پنجم یک ساختمان پنج‌طبقه در خیابان مجاهد کبیر اجاره کنید. مالک گفته با مستاجر کنار می‌آید تا ملکش را که دسترسی سریع و راحتی به مراکز خرید کوروش و سمرقند دارد، اجاره بدهد.

 

با یک میلیارد و 700میلیون تومان می‌توانید، قرارداد اجاره یک واحد مسکونی در جنت‌آباد جنوبی را امضا کنید. این واحد 93متری دوخوابه در طبقه پنجم یک ساختمان هفت طبقه قرار دارد و فول امکانات است. مالک دیگری برای یک واحد 95متری دوخوابه کلید نخورده، مبلغ یک میلیارد و 650میلیون تومان را برای رهن کامل در نظر گرفته است. این ملک در جنت‌آباد جنوبی است، سرایدار مقیم دارد، نورگیرش عالی است و همچنین سالن پرده‌خور و تراس بزرگ هم دارد.

 

برای رهن کامل یک آپارتمان نوساز در شهران حداقل باید یک میلیارد و 200میلیون تومان بودجه داشته باشید. این آپارتمان دوخوابه دو سال ساخت اما کلید نخورده است و در طبقه چهارم یک ساختمان کم واحد، واقع شده. صاحب یک واحد مسکونی 138متری که آپارتمانش تا مترو، فقط پنج دقیقه فاصله دارد، برای رهن کامل، مبلغ یک میلیارد و 350میلیون تومان را پیشنهاد داده است. این آپارتمان دوخوابه است و در طبقه اول یک ساختمان چهارطبقه با سرایدار مقیم قرار دارد. یک واحد 118متری در شهران شمالی را هم می‌توانید با مبلغ یک میلیارد و 300میلیون تومان رهن کنید.

 

این واحد دوخوابه است و به گفته مالک، پذیرایی بزرگ و بالکن قابل‌چیدمان دارد. این آپارتمان در طبقه دوم یک ساختمان پنج‌طبقه قرار دارد؛ غرق نور و یک اتاق خواب آن مستر است. اگر عاشق آپارتمان‌های شمالی و رو به نور هستید، با یک میلیارد و 100میلیون تومان می‌توانید ساکن یک آپارتمان 115متری دوخوابه در شهران شمالی شوید. این ملک در طبقه چهارم یک ساختمان چهارطبقه فول امکانات قرار دارد. برای رهن کامل یک واحد مسکونی در فلکه دوم شهران شمالی هم حداقل باید یک میلیارد و 650میلیون تومان بودجه داشته باشید. این ملک 125متر و دوخوابه است که یکی از اتاق‌ها کلوزت هم دارد. این آپارتمان در طبقه سوم یک مجتمع شش‌طبقه قرار دارد. 

 

بالاترین رقم رهن کامل آپارتمان نوساز در محله صادقیه حدود سه میلیارد و 600میلیون تومان است. البته این واحد 188متری، سه‌خوابه و تک‌واحدی است و در طبقه دوم یک ساختمان پنج‌طبقه قرار دارد. این آپارتمان دو پارکینگ دارد و فول امکانات است و یکی از اتاق‌ها هم مستر است. اگر دنبال یک آپارتمان در صادقیه می‌گردید که نور عالی و سالن بزرگ داشته باشد، باید حداقل دو میلیارد تومان بودجه داشته باشید. این ملک 100متری و دوخوابه، در طبقه اول یک ساختمان پنج‌طبقه قرار دارد.

 

بررسی فایل‌های موجود برای رهن کامل در پونک نشان می‌دهد، حداقل مبلغی که صاحبخانه‌ها در نظر گرفته‌اند حدود 880میلیون تومان برای یک آپارتمان 68متری است. این آپارتمان دو اتاق خواب دارد و در طبقه چهارم یک ساختمان شش‌طبقه سه‌واحدی واقع شده. اگر یک میلیارد و 500میلیون تومان داشته باشید، می‌توانید یک  آپارتمان 88متری و دوخوابه را رهن کامل کنید. این ملک در طبقه اول یک ساختمان سه‌طبقه واقع شده. صاحبخانه تاکید کرده کسانی که ملک را بپسندند، می‌توانند تا چند سال ساکن باشند.

 

برای رهن کامل یک واحد 100متری نوساز در پونک حداقل باید یک میلیارد و 850میلیون تومان پول داشته باشید. این واحد دوخوابه در طبقه پنجم یک ساختمان شش‌طبقه فول دیزاین هوشمندسازی شده با قابلیت کنترل دما و روشنایی با اپلیکیشن قرار دارد. صاحب ملکی در برج هما پونک دو میلیارد و 300میلیون تومان برای رهن کامل یک واحد مسکونی 125متری دوخوابه در نظر گرفته که در طبقه ششم قرار دارد. این آپارتمان، دارای لابی و لابی من ۲۴ساعته، آسانسور باربری، آنتن مرکزی، سالن اجتماعات و روف گاردن است.

 

رهن کامل در منطقه10 از 550میلیون تا یک میلیارد و 550میلیون

خردادماه گذشته حدود 381 آپارتمان در منطقه 10 فروخته شده. به همین دلیل این منطقه که شامل محله‌های قدیمی مثل جیحون، کارون، قصرالدشت، خوش، (سلسبیل)، بلوار بریانک و هاشمی می‌شود، جزو مناطق پرطرفدار در تهران به حساب می‌آید. بررسی بازار رهن کامل نشان می‌دهد، صاحبخانه‌ها در این منطقه کمی با انصاف‌تر هستند و با بودجه کمتری نسبت به منطقه پنج می‌توانید در این محلات خانه رهن کنید.

 

مثلا با 550میلیون تومان می‌توانید قرارداد اجاره یک واحد 55متری نوساز را امضا کنید. ولی نکته مهم این است که بیشتر خانه‌های نوسازی که مبلغ رهن کامل آنها در این محدوده قیمتی قرار دارند بین 50 تا 60متر هستند. برای همین اگر دنبال خانه‌های بزرگتر هستید باید حتما بالای 700میلیون تومان بودجه داشته باشید تا بتوانید در یکی از محلات منطقه10 خانه اجاره کنید. خانه 55متری با رهن کامل 550میلیون تومان در خیابان هاشمی است، یک اتاق خواب دارد و در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه واقع شده است.

 

این واحد پارکینگ ندارد، اما در همین محله یک آپارتمان برای رهن کامل معرفی شده که صاحب ملک رقم 600میلیون تومان را پیشنهاد داده. ملک 53متری است، یک اتاق خواب دارد و فول امکانات است. اگر 700میلیون تومان برای پول پیش کنار گذاشته‌اید و می‌خواهید در این منطقه خانه اجاره کنید، در بین فایل‌های موجود یک آپارتمان 63متری دو خوابه ثبت شده که در طبقه سوم یک ساختمان پنج طبقه قرار دارد. هر دو اتاق خواب تخت‌خور است و یکی از اتاق‌ها، تراس کاربردی هم دارد.

 

در خیابان خوش یک واحد مسکونی 58متری، یک خواب، دو واحدی، خوش نقشه، بدون پرتی با نورگیر عالی در یک محله ‌آرام با 750میلیون تومان برای رهن کامل معرفی شده است. این واحد در طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه قرار دارد. برای اجاره واحد مسکونی 70متری در محله سلسبیل حداقل به 750میلیون تومان نیاز دارید. این آپارتمان دو خوابه است، سال 1400 ساخته شده ولی هنوز کسی در آن ساکن نشده و کلید نخورده است. این واحد در طبقه دوم واقع شده و هر دو اتاق خواب آن مستر است.

 

اگر دوست دارید در محله بریانک ساکن شوید، برای رهن کامل یک واحد 65متری باید 650میلیون تومان بودجه کنار بگذارید. این ملک یک خوابه است و صاحبخانه تاکید کرده به زوج بدون بچه اجاره می‌دهد. این آپارتمان در طبقه چهارم یک ساختمان چهارطبقه بدون آسانسور ولی با پارکینگ و انباری قرار دارد. در همین محله بریانک با 800میلیون تومان رهن کامل می‌توانید در یک آپارتمان 85متری دوخوابه ساکن شوید. ملک در طبقه سوم یک ساختمان شش‌طبقه واقع شده و فول امکانات است، یکی از اتاق‌ها هم یک بالکن قابل‌چیدمان دارد.

 

اگر 850میلیون تومان داشته باشید، می‌توانید قرارداد اجاره یک آپارتمان 80متری دو خوابه در محله جیحون را امضا کنید. این ملک دوخوابه و فول امکانات است و در طبقه چهارم قرار دارد. صاحبخانه تاکید کرده این آپارتمان بالکن، پکیج، کمد دیواری، گاز رومیزی و هود هم دارد. برای رهن کامل یک واحد مسکونی 94متری در محله هاشمی نیز باید حداقل 860میلیون تومان بودجه داشته باشید. این آپارتمان در طبقه چهارم ساختمانی هفت طبقه قراردارد و دو خوابه است. با 900میلیون تومان می‌توانید یک آپارتمان 95متری دو خوابه در خیابان هاشمی اجاره کنید. این ملک دوخوابه، سالن مربع و قابل دیزاین، آشپزخانه بزرگ و دلباز، گاز، هود، کابینت هایگلس و کمد دیواری دارد. 

 

اگر دوست دارید آپارتمانی که اجاره می‌کنید پاسیو هم داشته باشد، در بین فایل‌های موجود برای رهن کامل یک واحد مسکونی 125متری دوخوابه معرفی شده که مبلغ ودیعه آن یک میلیارد و 550میلیون تومان است. این آپارتمان در خیابان استاد معین و در طبقه اول یک ساختمان پنج‌طبقه تک واحدی کلید نخورده قرار دارد. 

 

منطقه یک از دو میلیارد و 500‌میلیون تا سه‌ میلیارد و 600میلیون

منطقه یک طبق آخرین گزارش بانک مرکزی گرانترین خانه‌ها را دارد و متوسط قیمت ملک در این منطقه متری حدود 170میلیون تومان است. یعنی خرید یک آپارتمان 100متری حدود 17میلیارد تومان بودجه می‌خواهد. همین قیمت‌ها باعث رکود خرید و فروش و اوج گرفتن بازار رهن و اجاره شده است. محله‌های زعفرانیه، دزاشیب، الهیه، تجریش، نیاوران، دارآباد، فرمانیه و ...جزو محلات پرطرفدار منطقه یک هستند.

 

اگر می‌خواهید در این مناطق ساکن شوید باید به کل، اعداد و ارقامی که در بالا ذکر شد را از ذهنتان پاک کنید. بررسی فایل‌هایی که در محله نیاوران برای رهن کامل معرفی شده نشان می‌دهد، رقم پیشنهادی برای رهن یک آپارتمان حدود 100 تا 110متری بین دومیلیارد و 500میلیون تومان تا سه میلیارد و 600میلیون تومان است. برای رهن کامل یک آپارتمان 108متری دو خوابه، فول امکانات با  لابی، سالن اجتماعات و روف‌گاردن باید حداقل دو میلیارد و500میلیون تومان بودجه داشته باشید. این ملک در طبقه دوم یک ساختمان سه‌طبقه در خیابان بوکان قراردارد.

 

اگر به پارکینگ بیشتری نیاز دارید، یک واحد 100متری در نیاوران سه پارکینگ دارد. این ملک سال 1400ساخته شده ولی هنوز کلید نخورده و کسی ساکن آن نشده است. این آپارتمان در طبقه سوم یک ساختمان پنج طبقه تک واحدی قرار دارد. یک واحد ۱۱۰متری دوخوابه نوساز مدرن در شمال کاخ نیاوران با مبلغ سه‌میلیارد و 600میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود. این واحد در طبقه دوم واقع شده و دارای لابی، سالن اجتماعات، سالن ورزش و روف‌گاردن است. 

 

برای رهن کامل یک آپارتمان نوساز در فرمانیه حداقل باید یک میلیارد و 850میلیون تومان بودجه داشته باشید. این واحد مسکونی 90متری و دوخوابه است و در طبقه اول یک ساختمان چهارطبقه قرار دارد. این آپارتمان مجاور پارک است و یک پاسیوی بزرگ اختصاصی هم دارد. با دو میلیارد و 500میلیون تومان می‌توانید ساکن یک آپارتمان 105متری نوساز در فرمانیه شوید.

 

این واحد مسکونی در طبقه سوم ساختمان پنج‌طبقه قرار دارد، یکی از اتاق خواب‌ها، مستر است و روف‌گاردن و لابی‌من 24ساعته هم دارد. اگر سه میلیارد تومان برای رهن کامل آپارتمان در بالای شهر کنار گذاشته‌اید، ‌می‌توانید امکانات یک ملک 100متری دوخوابه را از نزدیک ببینید. این واحد مسکونی در طبقه سوم یک ساختمان شش‌طبقه قرار دارد. آشپزخانه این ملک نیمه فرنیش است، لابی، لابی‌من و سرایدار مقیم دارد و از سالن اجتماعات آن هم می‌توانید استفاده کنید.

 

در بین فایل‌هایی که برای رهن کامل در الهیه و خیابان فرشته موجود است، هیچ رقمی دیده نمی‌شود و همه جلوی مبلغ رهن کامل کلمه توافقی را درج کرده‌اند. البته فقط یک آپارتمان 90متری در خیابان فرشته هویت مشخصی دارد. صاحبخانه مبلغ سه‌میلیارد تومان را برای رهن کامل در نظر گرفته. این ملک دوخوابه است، پنجره‌های قدی، ویو مشجر، تراس بزرگ، سالن اجتماعات، روف گاردن چهارفصل و مشاعات آبی هم دارد. لابی مجلل و لابی‌من 24ساعته هم که هست.

 

کدخبر: ۵۶۳۲۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر