کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۷۸۵
تاریخ خبر:

جذابیت عجیب خانه‌های قدیمی تهران| قیمت انواع خانه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب

جذابیت عجیب خانه‌های قدیمی تهران| قیمت انواع خانه از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب

هر متر از خانه‌ای قدیمی در شمال تهران دست‌کم 108میلیون تومان قیمت دارد

هفت صبح| ‌ خانه‌های قدیمی در پایتخت، بعد از خانه‌هایی که کمتر از پنج‌سال سن دارند، محبوب‌ترین گزینه‌ها برای خریداران ملک به‌حساب می‌آید. در همین خردادماه بیش از 24درصد خریداران خانه در تهران، سراغ واحدهایی رفته‌اند که حداقل 20سال سن داشته باشد. این خانه‌ها در وهله اول به‌خاطر اینکه از واحدهای نوسازتر ارزان‌تر هستند، مورد استقبال قرار می‌گیرند.

 

از طرف دیگر جذابیت خانه‌های قدیمی برای کسانی‌که دنبال بازسازی واحدها به میل خود هستند، در سال‌های اخیر بالا رفته است. یکی دیگر از مواردی که نباید از آن چشم بپوشیم، جذابیت خانه‌های قدیمی برای کسانی است که با خرید خانه، قصد سرمایه‌گذاری دارند. تصور این گروه از خریداران چنین است که با خرید یک واحد سن‌وسال‌دار در مدتی کوتاه و با کمی صبر می‌توانند صاحب واحدی نوساز شوند.

 

چرا که بسازبفروش‌ها همیشه برای خانه‌های قدیمی‌ساز و کلنگی برنامه‌هایی دارند. در شمال تهران، برای خرید هر متر خانه قدیمی باید حداقل 108میلیون تومان هزینه کنید. در غرب پایتخت این مبلغ حداقل 60میلیون تومان و در شرق 53میلیون تومان است. کف قیمت هر متر خانه قدیمی‌ساز در مرکز تهران، 62/5میلیون و جنوب تهران 30میلیون تومان است.

 

‌شمال تهران؛  حداقل متری 108میلیون تومان

برای خرید خانه‌ای 870متری و دو خوابه و 23سال ساخت در جردن به 9میلیارد و 800میلیون تومان پول نیاز دارید. چنین واحدی در طبقه همکف قرار گرفته و دارای پارکینگ و انباری است اما آسانسور ندارد که البته برای طبقه همکف مشکلی ایجاد نمی‌کند. قیمت هر متر از خانه‌ موردنظر ما 122میلیون و 500هزار تومان است. خانه در دهه90 بازسازی شده و نور خوب و تراس نسبتا بزرگی رو به‌ خیابان دارد.

 

قیمت خانه‌ای 56 متری که قبل از سال 70 ساخته شده و در خیابان اندرزگو قرار گرفته است، ‌شش‌میلیارد و 750میلیون تومان است. این یعنی برای هر متر از این خانه باید 120میلیون و 535هزار تومان هزینه کنید. واحدی که در موردش حرف می‌زنیم، بازسازی شده که البته چندان سلیقه‌ای در این کار به خرج نداده‌اند و در طبقه همکف قرار گرفته است. خانه از نظر امکانات ویژگی خاصی ندارد، جز اینکه نورش خوب است. اگر 12میلیارد و 500میلیون تومان داشته باشید، می‌توانید در مجتمع آتی‌ساز واحدی 70متری و یک‌خوابه بخرید.

 

این خانه در طبقه 30 قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و دید ابدی دارد. خانه بسیار لوکس و زیبا بازسازی شده و با وجود وسعت کم تقریبا دوبلکس به‌حساب می‌آید. قیمت هر متر از چنین خانه‌ای 178میلیون و 571هزار تومان تعیین شده است. قیمت هر متر از خانه‌ای 60متری و قدیمی‌ساز در خیابان توانیر 108میلیون و 330هزار تومان است. این خانه در مجموع با یک اتاق‌خواب به قیمت شش‌میلیارد و 500میلیون تومان فروش می‌رود.

 

واحدی که در موردش حرف می‌زنیم، در طبقه اول ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و فاقد پارکینگ است اما آسانسور و انباری دارد و بازسازی‌اش مربوط به اوایل دهه80 است. قیمت واحدی 80متری و 23سال ساخت در قیطریه متری 112میلیون و 300هزار تومان بوده و مجموعا با قیمت 9میلیون تومان فروخته می‌شود. خانه‌ موردنظر، در طبقه اول قرار گرفته و پارکینگ و انباری دارد و در مجاورت پارک‌قیطریه قرار گرفته است. خانه تمیز و مرتب و دوخوابه است و نور خوب و معماری داخلی شیکی دارد.

 

غرب تهران؛ حداقل متری 60میلیون تومان

در خیابان استادمعین واقع در جنوب‌غرب پایتخت با دو میلیارد و 800میلیون تومان می‌توانید یک خانه 46متری و یک‌خوابه را بخرید که سال 1383ساخته شده و 20سال ساخت است. خانه در طبقه چهارم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و آسانسور ندارد. اما می‌توانید روی پارکینگ و انباری آن حساب کنید. چنین واحدی با قیمت متری 60میلیون و 869هزار تومان آگهی شده است.

 

اگر بخواهید در خیابان سازمان برنامه واحدی 80متری و 23سال ساخت بخرید که مورد بازسازی اساسی قرار گرفته و پرنور است، به 9میلیارد و 250میلیون تومان پول نیاز دارید. این خانه متری 115میلیون و 625هزار تومان قیمت داشته و در طبقه پنجم ساختمانی پنج‌طبقه قرار گرفته و فول‌امکانات است. در پونک با پرداخت پنج‌میلیارد و 980میلیون تومان می‌توانید صاحب ملکی 75متری و 23سال ساخت شوید. این خانه متری 79میلیون و 733هزار تومان قیمت دارد و در طبقه چهارم قرار گرفته و فاقد آسانسور است.

 

اما وجود پارکینگ و انباری و تراس چنین خانه‌ای را به گزینه‌ای نسبتا قابل‌قبول تبدیل کرده. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم،‌ دوخوابه بوده و مورد بازسازی قرار گرفته است. واحدی 48متری در اکباتان که پیش از انقلاب ساخته شده با قیمت هفت‌میلیارد و 100میلیون تومان آگهی شده. این خانه در طبقه پنجم قرار گرفته و هر متر از آن نزدیک به 148میلیون تومان قیمت دارد و از بین امکانات، فقط آسانسور دارد.

 

برای خرید خانه 70متری و 23سال ساخت در کوی‌فردوس باید پنج میلیارد و 350میلیون تومان پول داشته باشید. این خانه متری 76میلیون و 428هزار تومان قیمت داشته و در طبقه چهارم قرار گرفته و فاقد آسانسور است؛ اما پارکینگ و انباری دارد و دسترسی آن خوب است. قیمت خانه‌ای 69متری و 22سال ساخت در باغ‌فیض پنج‌میلیارد و 800میلیون تومان است و هر متر از آن کمی بیش از 84میلیون تومان قیمت دارد. این خانه دوخوابه بوده و در طبقه دوم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و دارای پارکینگ و انباری است اما آسانسور ندارد. 

 

شرق تهران؛ حداقل متری 53 میلیون تومان

برای خرید خانه‌ای 58متری و 23 سال ساخت در خیابان خواجه‌نصیر‌طوسی به چهارمیلیارد و 950میلیون تومان پول نیاز دارید. این واحد یک‌خوابه بوده و متری 85میلیون و 344هزار تومان قیمت دارد. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، در طبقه پنجم ساختمانی پنج‌طبقه قرار گرفته و دارای امکاناتی مانند آسانسور، انباری و پارکینگ است و بازسازی نشده. در صورتی‌که دنبال خانه‌ای 50متری در محله ارامنه باشید، باید دو میلیارد و 650میلیون تومان هزینه کنید.

 

این خانه سال 1377 ساخته شده و یک‌خوابه است و در طبقه دوم ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ ندارد. دسترسی آن به مترو و بی‌آر‌تی مناسب است. با سه میلیارد و 250میلیون تومان می‌توانید واحدی 48متری و 21سال ساخت را در خیابان گرگان بخرید که هر مترش 67میلیون و 708هزار تومان است. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور ندارد.

 

اما می‌توانید روی پارکینگ و انباری آن حساب کنید. این خانه‌ یک‌خوابه نور خوبی داشته و اتاقش دارای کمد دیواری بزرگ است و تمیز و مرتب به‌حساب می‌آید. برای خرید خانه 56متری و 20سال ساخت در محله فدک باید چهارمیلیارد و 400میلیون تومان پول داشته باشید. این خانه در طبقه دوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته، یک‌خوابه است و هر مترش با قیمت 78میلیون و 571هزار تومان فروش می‌رود. از نظر امکانات واحد مدنظر ما فاقد آسانسور است اما پارکینگ و انباری دارد.

 

اگر بتوانید دو میلیارد و 650میلیون تومان هزینه کنید، واحدی 50متری و 30سال ساخت در حشمتیه انتظارتان را می‌کشد که یک‌اتاق‌خواب داشته و در طبقه دوم ساختمانی دوطبقه قرار گرفته. این خانه فاقد امکانات است و هر متر از آن با قیمت 53میلیون فروخته می‌شود. قیمت خانه‌ای 60متری در خیابان علم‌وصنعت متری 70میلیون و 833هزار تومان است و درمجموع باید برای خرید آن چهار میلیارد و 250میلیون تومان هزینه کنید. خانه مدنظر ما یک‌خوابه و 33سال ساخت است و انباری دارد و در طبقه اول قرار گرفته.

 

مرکز تهران؛  حداقل متری 62/5 میلیون تومان

با پرداخت پنج‌میلیارد و 890هزار تومان می‌توانید صاحب خانه‌ای 76متری و دوخوابه در خیابان شهرآرا شوید که 32سال قبل ساخته شده. این خانه در طبقه سوم ساختمانی پنج‌طبقه قرار گرفته و آسانسور ندارد. اما می‌توانید روی پارکینگ و انباری آن حساب باز کنید. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم متری 77میلیون و 500هزار تومان قیمت دارد و دارای نور زیاد و تراس قابل‌چیدمان است و مورد بازسازی قرار گرفته.

 

با پرداخت شش‌میلیارد و 500میلیون تومان می‌توانید در یوسف‌آباد واحدی 72متری و 30‌سال ساخت بخرید که یک خوابه است و هر متر از آن با قیمت 90میلیون و 277هزار تومان فروخته می‌شود. واحد در طبقه زیرهمکف قرار گرفته و از پارکینگ و انباری بهره برده است اما نوسازی شده. در خیابان بهار با سه‌میلیارد و 500میلیون تومان می‌شود خانه‌ای 56متری و یک‌خوابه خرید که انباری دارد اما فاقد آسانسور و پارکینگ است.

 

واحدی که ما به آگهی آن برخورده‌ایم در طبقه چهارم ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و تراس بزرگ و سرتاسری و شیشه‌های قدی دارد و بسیار زیبا بازسازی شده است. هر متر از چنین واحدی در بهارشمالی با قیمت 62میلیون و 500هزار تومان فروخته می‌شود. برای خرید واحدی 75متری و دوخوابه و قدیمی‌ساز در سهروردی، باید متری 185میلیون و 330هزار تومان هزینه کنید.

 

قیمت این خانه 13میلیارد و 950هزار تومان است. ممکن است شما هم مثل ما از دیدن رقم بالای این خانه تعجب کرده باشید. واحدی که ما به آگهی آن برخورده‌ایم،‌ در طبقه اول ساختمانی پنج‌طبقه قرار گرفته و 220متر حیاط اختصاصی دارد.

 

از طرف دیگر قدرالسهم آن 55متر است و برای سرمایه‌گذاری گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید. در خیابان جمالزاده برای خرید واحدی 80متری با بیش از 35سال سن باید شش‌میلیارد تومان هزینه کنید. قیمت هر متر از چنین خانه‌ای 75میلیون تومان است. واحدی که آگهی شده در طبقه سوم ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و دو‌اتاق‌خواب دارد و فاقد آسانسور و پارکینگ است و بازسازی شده.

 

جنوب تهران؛ حداقل متری 30 میلیون تومان

اگر بخواهید خانه‌ای نقلی در محله هلال‌احمر نزدیک میدان قزوین بخرید که قدیمی باشد، باید یک میلیارد و 850میلیون تومان پول داشته باشید. هر متر از این واحد 39متری که 21سال قبل ساخته شده با قیمت 47میلیون و 375هزار تومان فروخته می‌شود. واحدی که آگهی شده در طبقه دوم ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و فاقد آسانسور و پارکینگ است اما انباری دارد.

 

در توضیحات چنین ملکی آمده است که شما می‌توانید روی آن وام بگیرید و قابلیت رهن تا 300میلیون تومان را دارد. در نظام‌آباد، محله‌ای واقع در جنوب شرق تهران می‌توانید با دو میلیارد و 250میلیون تومان واحدی 40متری و بیش از 30سال ساخت بخرید که در طبقه همکف ساختمانی سه‌طبقه قرار گرفته و امکانات خاصی ندارد. این خانه بازسازی نشده و اگر بخواهید در آن ساکن شوید، احتمالا باید مبلغ زیادی را برای بازسازی آن هزینه کنید. هر متر از این خانه با قیمت 56میلیون و 250هزار تومان فروخته می‌شود.

 

با پرداخت یک میلیارد و 800میلیون تومان می‌توانید در خیابان 13آبان صاحب خانه‌ای 60متری و یک‌خوابه و 32سال ساخت شوید. این خانه در طبقه زیرهمکف ساختمانی دوطبقه قرار گرفته و بازسازی شده است. قیمت هر متر از چنین خانه‌ای 30میلیون تومان است.

 

اگر دو میلیارد و 900میلیون تومان پول داشته باشید، می‌توانید صاحب ملکی 54متری و 30سال ساخت در بریانک شوید که متری 53میلیون و 703هزار تومان قیمت دارد. این خانه در طبقه دوم از ساختمانی چهارطبقه قرار گرفته و امکانات خاصی ندارد و فقط نورش خوب است. با پرداخت یک میلیارد و 930میلیون تومان می‌توانید خانه‌ای را با متراژ 45متر و 21سال ساخت در امیریه بخرید. هر متر از چنین واحدی 42میلیون و 888هزار تومان قیمت داشته و امکاناتی به‌غیر از انباری ندارد.

 

کدخبر: ۵۶۲۷۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر