کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۳۶۹
تاریخ خبر:

رهگیری نهنگ‌ها با هفت رادار رمزارزی

رهگیری نهنگ‌ها با هفت رادار رمزارزی

چطور از فعالیت سرمایه‌داران بزرگ کریپتو باخبر شویم؟

هفت صبح| نهنگ ارز دیجیتال به سرمایه‌دارانی گفته می‌شود که مقدار زیادی از یک دارایی دیجیتال را در اختیار دارند. با توجه به اینکه این افراد یا سازمان‌ها تراکنش‌های سنگینی را در بازار انجام می‌دهند، حرکت آن‌ها تاثیر قابل‌توجهی روی قیمت ارزهای دیجیتال می‌گذارد. به همین دلیل ردیابی نهنگ‌های ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاران خرد بسیار مهم است و با رصد تحرکات غول‌های کریپتو، می‌توان تصمیم‌های معاملاتی هوشمندانه‌تری را اعمال کرد. میهن‌بلاکچین با مقایسه هفت پلتفرم، راه‌های رهگیری غول‌های بازار رمزارز را بررسی کرده است.

‌آربیتراژ اسکنر
آنالیز داده‌های آنچین فعالیت نهنگ‌ها

آربیتراژ اسکنر (ArbitrageScanner) یک ابزار معروف و شناخته‌شده برای کاربرانی است که با استفاده از استراتژی آربیتراژ و رصد اختلاف قیمت رمزارزها در بین صرافی‌های مختلف سود به‌دست می‌آورند. این پلتفرم اخیرا با اضافه کردن چند ویژگی جدید، ردیابی و آنالیز رفتار معاملاتی تریدرهای سودآور را هم امکان‌پذیر کرده است. کاربران می‌توانند در بخش Wallet Analysis از چندین ویژگی مفید برای بررسی فعالیت نهنگ‌ها استفاده کنند.

به‌طور مثال با استفاده از این ابزارمی‌توانید تمام داده‌های تاریخی هر آدرس، نظیر حجم کل معاملات، میزان سود و زیان و سایر موارد را بیابید. اگر آدرسی را پیدا کردید که حجم معاملات آن قابل‌توجه است و سودآوری بالایی داشته است، می‌توانید این‌طور استنباط کنید که آدرس موردنظر متعلق به یک نهنگ است. فقط به این نکته توجه داشته باشید که آربیتراژ اسکنر در حال حاضر محدود به بلاکچین‌های اتریوم، پالیگان، آربیتروم، آپتیمیزم و بیس است.


ویل آلرت
ردیابی نهنگ‌ها در بلاکچین‌های مختلف

ویل آلرت (Whale Alert) یک ردیاب بلاکچین است که فعالیت‌های آنچین را در پلتفرم‌های مختلف اسکن می‌کند و در‌صورت وقوع تراکنش‌های بزرگ یا دارای ویژگی‌های خاص، برای کاربر پیام ارسال می‌کند. دسترسی به داده‌ها به‌طور مستقیم از طریق API ویل آلرت مستلزم خرید اشتراک ماهانه است که هزینه آن ۶۹۹ دلار است.

راه مناسب‌تر برای دسترسی رایگان به داده‌های تحلیلی این پلتفرم، مراجعه به حساب توییتری Whale-Alert است؛ زیرا داده‌های مربوط به تراکنش‌های جذاب در بلاکچین‌های مختلف مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، پالیگان و سایر زنجیره‌ها را منتشر می‌کند. این اکانت توییتری ارزش دنبال کردن را دارد؛ چراکه می‌توانید اطلاعات رایگان و به‌روز را در مورد فعالیت نهنگ‌های ارز دیجیتال به دست بیاورید. 

 

 آرکهام اینتلیجنس
 پلتفرم هوشمند بلاکچین با انبوهی از داده‌ها

آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence) یک پلتفرم هوشمند بلاکچین است که از تعداد زیادی از زنجیره‌ها ازجمله بیت کوین، اتریوم، بی‌ان‌بی چین، ترون و سایر شبکه‌های بلاکچینی پشتیبانی می‌کند. عملکرد این پلتفرم ترکیبی از یک کاوشگر بلاکچین (Blockchain Explorer) و ردیاب نهنگ ارز دیجیتال است. اگر می‌خواهید فعالیت‌های یک نهنگ کریپتویی خاص را ردیابی کنید، آرکهام اینتلیجنس بهترین گزینه است؛ زیرا این پلتفرم در رصد آدرس‌های متعلق به افراد برجسته در صنعت کریپتو و نهادهایی مانند صرافی‌های ارز دیجیتال، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و خزانه‌های پروژه‌های کریپتویی عملکرد منحصر‌به‌فردی دارد.

آرکهام اینتلیجنس درمورد هر نهنگ کریپتو، اطلاعاتی شامل پورتفولیوی آنچین، تاریخچه سود و زیان، صرافی‌های مورد استفاده و تمام تراکنش‌هایی که توسط کیف پول‌های متعلق به آن‌ها انجام شده است را نشان می‌دهد. میزان اطلاعاتی که این پلتفرم به صورت رایگان ارائه می‌دهد، استثنایی است. برای افرادی باشد که به اتفاقات آنچین اهمیت می‌دهند، آرکهام اینتلیجنس باید بخشی از ابزارهای معاملاتی آن‌ها باشد.


دی‌بنک
 یکی از بهترین ردیاب‌های پورتفولیوی دیفای

دی‌بنک (DeBank) یک سرویس فعال در وب ۳ است و پروتفولیوی امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را ردیابی می‌کند. با استفاده از دی‌بنک می‌توانید فعالیت و پورتفولیوی آنچین آدرس‌های موردنظرتان را رصد کنید. آدرس‌هایی که سرمایه‌گذاری و معاملات سودآور زیادی دارند، به عنوان آدرس‌ها «پول هوشمند» شناخته می‌شوند.

دی‌بنک یک پلتفرم کاربرپسند برای ردیابی فعالیت غول‌های بازار ارز دیجیتال است و ویژگی‌های متنوعی را ارائه می‌دهد. کاربران دی‌بنک می‌توانند علاوه بر رصد پورتفولیو، مجموعه NFTها و تاریخچه تراکنش‌های سایر کاربران، سبد دارایی‌های دیجیتال خودشان را هم ببینند. 

‌کریپتوکارنسی آلرتینگ
هشدار درمورد فعالیت آنچین نهنگ‌ها

کریپتوکارنسی آلرتینگ (Cryptocurrency Alerting) سرویسی برای اطلاع از فعالیت‌های آنچین نهنگ‌ها بر اساس ویژگی‌های تنظیم شده توسط کاربر است. به‌طور مثال با استفاده از یک ایمیل و فعال‌سازی اعلان‌ها می‌توانید هر زمان آدرس موردنظر شما تراکنشی را روی بلاکچین انجام می‌دهد، مطلع شوید. پلتفرم کریپتوکارنسی آلرتینگ از صدور اعلان به روش‌های مختلف ازجمله ایمیل، مرورگرها، وب‌هوک‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری اسلک، تلگرام و دیسکورد پشتیبانی می‌کند. می‌توانید هشدارها را بر اساس انجام تراکنش، تغییر موجودی، هزینه گس اتریوم، سختی استخراج بیت کوین، فعالیت نهنگ‌ها و موارد مختلف دیگر تنظیم کنید.

اگر اطلاعات مشخصی در دست دارید و دقیقا می‌دانید دنبال چه مواردی هستید، استفاده از پلتفرم کریپتوکارنسی آلرتینگ یک گزینه ایده‌آل است. اما اگر فقط می‌خواهید یک دید کلی نسبت به اتفاقات آنچین به‌دست بیاورید، می‌توانید از سایر ردیاب‌های نهنگ‌های ارز دیجیتال کمک بگیرید.


دکس چک
 بررسی جامع بلاکچین و فعالیت نهنگ‌ها

پلتفرم دکس چک (DexCheck) یک نمای کلی از فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز و تراکنش‌های انجام‌شده روی بلاکچین را ارائه می‌دهد. همچنین دکس چک در قالب یک ردیاب نهنگ ارز دیجیتال عمل می‌کند و کاربران می‌توانند تراکنش‌هایی که توسط نهنگ‌ها در دکس‌ها انجام می‌شود را ردیابی کنند. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید بدانید که نهنگ‌ها بیشتر روی خرید و فروش کدام رمزارزها تمرکز دارند، می‌توانید از دکس چک کمک بگیرید.

همچنین می‌توانید برترین تریدرهای دکس‌ها از نظر سود و زیان تحقق یافته و تحقق نیافته را بیابید. این یک راهکار عالی برای یافتن آدرس‌هایی است که ارزش دنبال کردن دارند. اگرچه بسیاری از داده‌های تحلیلی پلتفرم دکس چک به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ اما دسترسی به برخی ویژگی‌ها فقط برای اعضای «ممتاز» امکان‌پذیر است. کاربران با داشتن توکن بومی دکس چک با نماد DCK می‌توانند از ویژگی‌های انحصاری استفاده کنند.


ویل‌مپ
 ردیابی نهنگ‌های از طریق نمودار‌ها

ویل‌مپ (Whalemap) اطلاعات مربوط به نهنگ‌های بیت کوین و برخی توکن‌های ERC-20 را در قالب نمودار ارائه می‌دهد. داده‌های تحلیلی این پلتفرم کلی هستند و اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی را در مورد یک نهنگ خاص به‌دست بیاورید، باید از پلتفرم‌های دیگری مانند آرکهام اینتلیجنس استفاده کنید.

کاربران پلتفرم ویل مپ می‌توانند به راحتی شاخص‌هایی مانند جریان‌های ورودی کیف پول‌های بزرگ، حجم معاملات آنچین و تراکنش‌های بزرگ غیرمعمول را ردیابی کنند. این پلتفرم شاخص‌های نسبتا منحصربه‌فرد دیگری مانند امواج هودل (HODL waves) و امواج آدرس (Address Waves) را ارائه می‌دهد. ویل‌مپ یک ابزار عالی برای افرادی است که در تصمیم‌های معاملاتی خود صرفا متکی به استراتژی پرایس اکشن (Price Action) نیستند و از داده‌های آنچین هم کمک می‌گیرند. به‌طور مثال اگر هولدرهای بیت کوین بعد از یک مدت طولانی شروع به جابه‌جایی دارایی‌های خود کنند، این حرکت می‌تواند نشانه فروش گسترده احتمالی بیت کوین در بازار باشد. اگرچه ویل‌مپ دارای اشتراک پولی است؛ اما داده‌های تحلیلی بسیار زیادی را هم به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌دهد.

 

کدخبر: ۵۶۱۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر