کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۰۶۳۶
تاریخ خبر:

هوا را از من بگیر؛ پنجره‌های بزرگ را نه

هوا را از من بگیر؛ پنجره‌های بزرگ را نه

اجاره واحدهایی با ویوی ابدی در سه کلان‌شهر کشور چقدر است؟

هفت صبح| زمانی‌که برای توصیف یک خانه یا ویلا از اصطلاح ویوی ابدی استفاده می‌شود، یعنی منظره‌ای که درحال‌حاضر می‌توانید چشم‌انداز آن را از پنجره‌ها یا تراس خانه ببینید، یک منظره همیشگی است و در آینده، هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در این چشم‌انداز صورت نخواهد گرفت و وضعیت به همان شکل باقی می‌ماند. البته در شهرهای بزرگ، این موضوع می‌تواند یک افسانه یا رویای دلچسب باشد؛ چون ساخت‌وساز بی‌رویه و غیرمنتظره، هر لحظه ممکن است، ویوی ابدی شما را به‌خطر بیندازد.

 

اخیرا در یک نظرسنجی در شبکه ایکس، از کاربران پرسیده شده بود که آنها داشتن حیاط را برای یک خانه مزیت بیشتری می‌دانند یا ویوی ابدی را ترجیح می‌دهند؟ در پاسخ بسیاری از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که ویوی ابدی را انتخاب می‌کنند؛ چرا که تامین امنیت خانه‌های حیاط‌دار از آپارتمان‌هایی که چشم‌انداز ابدی دارند، سخت‌تر است.

 

در شهرهای بزرگی مثل تهران، مشهد و اصفهان، تعداد آپارتمان‌هایی که با‌عنوان دارای ویوی ابدی اجاره داده می‌شود یا فروش می‌روند، نسبتا زیاد است. اینجا به برخی از آنها نگاهی انداخته‌ایم.

 

 

تهران؛ حداقل ودیعه 500میلیون

 

در تهران، اغلب خانه‌هایی که دارای چشم‌انداز ابدی هستند، در شمال‌شهر قرار گرفته‌اند. البته در غرب پایتخت هم، نمونه‌هایی از چنین آگهی‌هایی وجود دارد. اگر بخواهید خانه‌ای با چشم‌انداز ابدی اجاره کنید، باید فایل‌های موجود در منطقه یک، دو، سه و چهار را بگردید.

مثلا رهن خانه‌ای 110متری در زرگنده که سال 1380ساخته شده و 2خوابه است، یک میلیارد و 500میلیون تومان تعیین شده. این خانه در طبقه هشتم قرار گرفته و ویوی آن به سمت کوه‌های شمال‌شهر است و 3بالکن دارد که به سمت کوه هستند. این واحد فول‌امکانات بازسازی شده و نور فراوانی دارد. در محله ولنجک با پرداخت ماهی 45میلیون تومان، می‌توانید ساکن واحدی 75متری و یک‌خوابه با ویوی ابدی شوید.

این خانه سال 1398 ساخته شده و در طبقه ششم قرار گرفته است. برای ودیعه چنین واحدی به 500میلیون تومان پول، نیاز دارید. ساختمان علاوه‌براینکه دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است؛ سالن ورزش هم دارد. از نظر چشم‌انداز نیز باید گفت که پنجره اصلی به سمت کوه باز می‌شود اما در کل، نور زیادی وارد خانه نمی‌شود و پنجره هم آنقدر بزرگ نیست که شما را وسوسه کند.

 

در خیابان ظفر، اگر 3میلیارد و 200میلیون تومان پول داشته باشید و بتوانید ماهی 10میلیون تومان اجاره بدهید، واحدی 133متری و کلیدنخورده انتظارتان را می‌کشد که در طبقه ششم ساختمانی 6طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است. این خانه 3خوابه بوده و پنجره‌های قدی بلند دارد و ویوی ابدی آن به سمت شهر است. وجود روف‌گاردن و حضور سرایدار مقیم، می‌تواند گزینه‌های جذابی برای اجاره چنین واحدی باشند.

با ودیعه 400میلیون تومانی و پرداخت ماهی 40میلیون تومان، می‌توان خانه‌ای 115متری و 5سال ساخت را در سعادت‌آباد اجاره کرد که در طبقه دوم از ساختمانی 6طبقه قرار گرفته و ویوی خانه به سمت تهران است. البته از آنجایی که واحد در طبقه دوم قرار گرفته، به‌نظر می‌رسد از آن بالا نتوانید سطح وسیعی از شهر را زیر نظر داشته باشید. واحدی لوکس در شیخ‌بهایی که 240متر وسعت داشته و 3‌خوابه است، با ودیعه 800میلیون تومانی آگهی شده.

اجاره چنین واحدی، ماهیانه 95میلیون تومان در نظر گرفته شده است. این خانه در طبقه چهارم ساختمانی 10طبقه قرار گرفته و سال 1402 ساخته‌شده و دارای امکاناتی کامل است. وجود کارواش در مجتمع مسکونی، سرایدار مقیم و روف‌گاردن و سقف 4متری می‌تواند هر کسی را برای اجاره چنین واحدی، وسوسه کند. اگر بخواهید در مجتمع سبحان واقع در قیطریه، خانه‌ای اجاره کنید، باید ماهی 72میلیون تومان پول بدهید و ودیعه 700میلیون تومانی بپردازید.

این واحد در طبقه سیزدهم قرار گرفته و 190متری است و امکانات کاملی دارد. ویوی ابدی که آگهی از آن صحبت می‌کند، به سمت شمال شهر تهران است که در شب می‌تواند خوشایند و دیدنی باشد. خانه بازسازی نشده و پنجره‌های بزرگ و نور زیادی دارد. اگر بخواهید در زغفرانیه خانه 180متری و 3خوابه با ویوی ابدی اجاره کنید، به پول‌پیش یک میلیارد تومانی نیاز دارید و باید بتوانید ماهی 220میلیون تومان هم به حساب صاحب‌خانه پول واریز کنید. این خانه در طبقه هشتم قرار گرفته و غرق نور است.

 

 

مشهد؛ حداقل ودیعه 300 میلیون

 

در مشهد خانه‌هایی که ویوی ابدی دارند، اغلب در برج‌ها قرار گرفته‌اند. مثلا یکی از آنها واحدی 140متری و 3خوابه است که در طبقه نهم برجی در منطقه هنرستان قرار گرفته و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. این برج در سال1393 ساخته شده، 2لاین آسانسور دارد و از نظر ظاهری، جذاب است.

خانه‌ای که آگهی شده در طبقه دوم قرار گرفته و ویوی آن به سمت شهر مشهد است و به‌طور کامل بازسازی شده. واحد دارای پنجره‌های بلند و بزرگ بوده و نور زیادی دارد و فاقد مشرف است. با پرداخت ودیعه 350میلیون تومانی و اجاره ماهیانه 45میلیونی می‌توان پنت‌هاوسی 230متری و نوساز و کلیدنخورده را اجاره کرد که در طبقه ششم قرار گرفته و در خیابان هفت‌تیر واقع شده است. این خانه دارای امکانات کاملی است و پنجره‌های لوکسی به سمت شهر دارد که سازنده آن را ویوی ابدی می‌داند.

ارتفاع سقف این واحد، بلند است و وجود روف‌گاردن و دسترسی‌خوب از دیگر مزایای چنین واحدی به‌حساب می‌آید. واحدی واقع در برج مهر کوهسنگی را می‌توان با پرداخت یک میلیارد و 300میلیون تومان رهن کرد. این واحد در طبقه نوزدهم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و 2اتاق‌خواب دارد. ویوی این خانه به سمت کوه‌سنگی و شهر بوده و پنجره‌های آن بزرگ است.

 

اگر دنبال یک خانه 160متری و 3سال ساخت با چشم‌اندازی ابدی باشید، یک گزینه در آزادشهر انتظارتان را می‌کشد. ودیعه چنین واحدی 600میلیون تومان در نظر گرفته شده و اجاره ماهیانه آن، 13میلیون تومان است. این خانه در طبقه پنجم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ بوده و نور بسیار خوب و پارکینگ اختصاصی دارد. با وجود متراژ بالا، بالکن چنین ساختمانی بسیار کوچک است اما ویوی آن به سمت شهر، مطلوب به‌نظر می‌رسد.

در برج نگارش واقع در شهرک طالقانی مشهد با پرداخت ماهی 5میلیون و 500هزار تومان و ودیعه 450میلیون تومانی، می‌توانید یک واحد 90متری که 6سال از زمان ساخت آن می‌گذرد را اجاره کنید.

 

این خانه در طبقه نهم ساختمانی 9طبقه ساخته شده و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و نور خوب، سالن بدنسازی و ویوی ابدی دارد. در خیابان دانشجو، واحدی نوساز و 155متری و 2خوابه آگهی شده که رهن آن یک میلیارد و 400میلیون تومان است. این خانه در طبقه ششم قرار گرفته، فول‌امکانات است و ویوی زیبای ابدی با درختان فراوان و به سمت شهر دارد.

خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، از آسانسور، انباری و پارکینگ هم برخوردار است. در محله کوثر شمالی مشهد، واحدی 210متری و 3‌خوابه و 3سال ساخت آگهی شده که ودیعه آن یک میلیارد و 500میلیون تومان بوده و اجاره آن ماهی، 12میلیون و 500هزار تومان است. این خانه در طبقه پنجم قرار گرفته و دارای تراس بوده و پنجره‌های قدی دارد. اگر بخواهید در همان محله واحدی 180متری و 3خوابه با ویویی به سمت شهر مشهد رهن کنید، باید 2میلیارد تومان پول داشته باشید؛ این خانه در طبقه ششم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است.

 

 

اصفهان؛ حداقل ودیعه 250 میلیون

 

در اصفهان، اغلب خانه‌هایی که ویوی ابدی دارند، نوساز بوده و بالای 100متر وسعت دارند. برای نمونه، یکی از آنها که 105متری و کلیدنخورده است، با 300میلیون تومان ودیعه و ماهی 11میلیون تومان آماده است تا مستاجر در آن ساکن شود.

این خانه 2خوابه در طبقه هفتم ساختمانی 7طبقه قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و دسترسی خوبی به مراکز تفریحی و تجاری دارد. خانه موردنظر دارای نگهبان 24ساعته است. برای اینکه بتوانید در طبقه ششم برجی در دشتستان خانه اجاره کنید، باید یک میلیارد و 250میلیون تومان رهن پرداخت کنید.

این واحد 10سال ساخت است و در این مدت بازسازی نشده. به همین دلیل، معماری داخلی آن چندان چنگی به دل نمی‌زند اما از نظر امکانات دارای آسانسور، انباری و پارکینگ بوده  و ویوی‌ابدی آن به سمت پارکی پر از درخت است. در خیابان جابرانصاری با پرداخت یک میلیارد و 200میلیون تومان به‌عنوان رهن می‌توان واحدی 130متری و 2خوابه که تازه ساز و کلیدنخورده است را اجاره کرد.

این خانه در طبقه پنجم قرار گرفته و پنجره‌های بزرگ و نور فراوانی دارد. در محله باغ دریاچه یک واحد 145متری و یک سال ساخت و 3خوابه آگهی شده که در طبقه ششم قرار گرفته و ویوی ابدی به سمت شهر اصفهان دارد.

این خانه کلیدنخورده بوده و دارای امکانات کامل به‌حساب می‌آید. در خیابان گلستان واحدی 120متری و 5سال ساخت و 2خوابه آگهی شده که در طبقه یازدهم یک برج قرار گرفته. خانه‌ای که حرفش را می‌زنیم، دارای امکانات کامل بوده و 2واحدی و پرنور است و پنجره‌ آن، به سمت شهر باز می‌شود و یک میلیارد تومان هزینه رهن آن است.

 

گزینه بعدی 95متری و ساخت سال 95 و 2خوابه است و اجاره 3میلیون تومانی دارد. این خانه که در شهرک کاوه قرار گرفته و در طبقه پنجم واقع شده، 400میلیون ودیعه دارد و از پنجره‌های بزرگ به سمت فضای باز برخوردار شده.

در محدوده فدک مال، با پرداخت پول‌پیش 350میلیون تومانی و ماهی 3میلیون تومان اجاره می‌توانید سراغ خانه‌ای بروید که 98متری و 2خوابه است و سال 1395 ساخته شده. چنین واحدی در طبقه پنجم قرار گرفته و دارای آسانسور، انباری و پارکینگ است و دسترسی خوبی دارد.

پنجره‌های آن، بزرگ و وسیع هستند و رو به شهر باز می‌شوند. گزینه دیگر در محله کوثر قرار گرفته، 250متر وسعت دارد و 3خوابه است. این خانه در طبقه آخر ساختمانی 6طبقه قرار گرفته، فول‌امکانات است و نور زیادی دارد. پنجره واحدی که حرفش را می‌زنیم به سمت شهر باز می‌شود اما تراس بزرگ آن رو‌به‌روی پارک است و مشجر به‌حساب می‌آید. از نظر معماری داخلی، پنجره‌های قدی این خانه را تبدیل به گزینه‌ای قابل‌قبول کرده‌اند.

در خیابان گلشن با ودیعه 350میلیون تومانی و پرداخت ماهیانه 35میلیون تومان می‌شود، خانه‌ای را با متراژ 180متر و 8سال ساخت اجاره کرد که 3‌اتاق‌خواب دارد. این خانه در طبقه پنجم قرار گرفته و پنجره‌هایش رو به شهر باز می‌شوند و آگهی‌دهنده اصرار دارد که ویوی آن ابدی بوده و ابدی هم باقی می‌ماند!

کدخبر: ۵۶۰۶۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر