کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۶۶۸
تاریخ خبر:

لطفا قورباغه‌ات را قورت نده!

لطفا قورباغه‌ات را قورت نده!

گزارشی درباره قیمت‌کتاب‌های پرفروش و دلایلی‌که این روزها،‌کتابخوان‌ها را به سمت کتاب صوتی و دانلود پی‌دی‌اف هُل می‌دهد

هفت صبح|  آمار نشر در فروردین ماه امسال نشان می‌دهد قیمت کتاب حدود 110درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش داشته است. اما در مقابل این خبر که در دل کتابخوان‌ها را خالی می‌کند، رشد تیراژ کتاب شاید خبر خوبی باشد که امسال حدود 57درصد بیشتر شده. قیمت کتاب‌های کودک و نوجوان هم از گرانی در امان نمانده و با افزایش روبه‌رو بوده است، این طور که آمار نشان می‌دهد از 52هزار تومان در فروردین سال گذشته به 76هزار تومان رسیده و حدود 44درصد رشد قیمت داشته. میانگین قیمت کتاب هم از صفحه‌ای 500تومان به صفحه‌ای هزار و200تومان رسیده است.

 

شاید افزایش قیمت کتاب در یکی، دو سال گذشته خبر جدیدی نباشد، اما همین رشد قیمت‌ها باعث شده کسانی‌که به اصطلاح کرم کتاب بودند، کمتر جرات کنند کتاب کاغذی بخرند و به سمت خرید کتاب‌های اینترنتی و پی‌دی‌اف و دانلود کتاب‌های صوتی متمایل شوند، کتاب‌هایی که شاید حس و حال کتاب‌های کاغذی را منتقل نمی‌کنند ولی برای کسانی که بودجه کمتری دارند، شاید گزینه مناسبی باشد.

 

این مطلب درباره وضعیت بازار کتاب است. این که کتاب‌های پرفروش با چه قیمتی فروخته می‌شوند؟ قیمت کتاب‌های روانشناسی که این روزها خیلی خواندنشان مد شده، چقدر است؟ و کسانی‌که می‌خواهند کتاب صوتی گوش بدهند یا نسخه الکترونیک کتاب مورد نظرشان را بخرند، چقدر باید هزینه کنند؟

 

 

پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های بازار

 

کتاب‌های محبوب بازار، بیشتر کتاب‌های کم قطر، داستان خارجی، رمان عاشقانه و کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی هستند که این روزها به خصوص در فضای مجازی درباره آن‌ها صحبت می‌شود که باید اول خودت را دوست داشته باشی و بعد نوبت به بقیه می‌رسد.

 

پرفروش‌ترین کتاب این روزهای بازار، «کتابخانه نیمه شب» نام دارد. جهان موازی و شانس دوباره برای داشتن زندگی متفاوت موضوع این کتاب است. این‌که می‌توانی به یک کتابخانه بروی و خودت تمام زندگی‌های دیگرت را ببینی. این کتاب را مت هیگ نوشته و محمد صالحی نورانی‌زاده، ترجمه و نشر کوله پشتی منتشر کرده و با قیمت 249هزار تومان فروخته می‌شود.

 

«من عاشق امید شدم»، دومین کتاب پرفروش بازار کتاب است. این کتاب که توسط دانای کل روایت می‌شود، به اکتشاف دوستی، گناه، بیماری، عشق و تمام چیزهایی می‌پردازد که وجود انسان‌ها را شکل می‌دهد. این کتاب نوشته لنکالی است و زهرا نیک نگار آن را ترجمه کرده. نشر آذرگون این کتاب را با قیمت 398هزار تومان عرضه کرده.

 

«تصمیم گرفتم خودم باشم»، عنوان کتاب پرفروش دیگری است که بیشتر موضوع آن به عزت نفس ربط دارد. در توضیح کتاب نوشته شده، در این کتاب می‌توانید با توصیه‌ها و راهکارهای درباره رویارویی و پذیرش شخصیت واقعی خود آشنا شوید. این کتاب را نشر دانش آفرین وارد بازار کرده و نویسنده آن کیم سو هیون است. کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم، با قیمت 120هزار تومان در کتابفروشی‌ها فروخته می‌شود.

 

‌«هر دو در نهایت می‌میرند»، عنوان کتابی است که این روزها فروش بالایی در بازار کتاب داشته. در این کتاب نویسنده یادآوری می‌کند بدون مرگ، زندگی و بدون غم، عشق و دوستی معنایی ندارد و می‌توان حتی در یک روز زندگی و دنیای خود را تغییر بدهیم. این کتاب نوشته آدام سیلوار و ترجمه میلاد بابانژاد است و توسط نشر نون به بازار عرضه شده. قیمت این کتاب 289هزار تومان است.

 

پنجمین کتاب پرفروش بازار، «روانشناسی تاریک» نام دارد. از همان عنوان کتاب‌هایی که این روزها طرفدار زیاد دارد. در توضیح کتاب نوشته شده، آیا می‌دانستید که از طریق هیپنوتیزم می‌توانید جلوی عادت‌های بد خود مثل سیگار کشیدن یا خوردن غذا‌های بی‌ارزش را بگیرید؟ یا چیزهای بسیار جدید و مهیجی بیاموزید که می‌تواند به شما در بهبود سبک زندگی و پیشرفت‌های فردی‌تان کمک کند و ... این کتاب را نشر خانه فرهنگ و هنر گویا با قیمت 145هزار تومان روانه بازار کرده است.

 

«پاستیل‌های بنفش» هم یکی از کتاب‌های پرفروش این روزهاست که برای نوجوانان نوشته شده. این کتاب در سبک فانتزی و تخیلی برای مخاطب کودک و نوجوان نوشته شده و نویسنده در آن، دوستی و عشق را به تصویر کشیده. انتشارات پرتقال، این کتاب را که کاترین اپلگیت نوشته و آناهیتا حضرتی ترجمه کرده با قیمت 249هزار تومان به بازار فرستاده.

 

حتما اسم کتاب «تکه‌هایی از یک کل منسجم» را شنیده‌اید. کتاب موردعلاقه بلاگرها که در فضای مجازی حسابی ترند شده. این کتاب را پونه مقیمی نوشته و نشر بینش نو منتشر کرده است. این کتاب در 9 فصل و درباره خودشناسی و نگاه به درون نوشته شده و با قیمت 246هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

«چرا تا به حال کسی این را به من نگفته بود» موضوع اصلی این کتاب هم روانشناسی است و نویسنده آن در مقدمه نوشته، این کتاب درباره مهم‌ترین نکاتی است که تاکنون یاد گرفته‌ام. نکاتی که به خودم و مراجعانم کمک کرده به جای تقلا و دست‌وپا زدن میان احساسات راه درستی را پیش بگیریم ... این کتاب نوشته جولی اسمیت است و نشر میلکان آن را منتشر کرده و با قیمت 249هزار تومان در کتابفروشی‌ها فروخته می‌شود.

 

کتابی با موضوع خودشناسی و روانشناسی به نام «اول عاشق خودت باش» نیز در گروه کتاب‌های پرفروش قراردارد. در کتاب اول عاشق خودت باش، نویسنده به شما نشان می‌دهد که چگونه با تمرینات ساده و عملی، عزت نفس خود را تقویت کنید. این کتاب را مارک رکلاو نوشته و زهرا عطار زاده ترجمه کرده است. کتاب اول عاشق خودت باش از نشر آذرگون با قیمت 98هزار تومان در کتابفروشی‌ها به فروش می‌رسد.

 

یکی دیگر از کتاب‌های پرفروش بازار«چگونه با هر کسی صحبت کنیم؟» است که توسط لیل لوندز نوشته شده و مهدی قراچه داغی آن را ترجمه کرده. این کتاب درباره صحبت کردن در جلسه‌های عمومی و نحوه ارتباط گرفتن با افراد غریبه است. این کتاب را نشر ذهن آویز با قیمت 190هزار تومان روانه بازار کرده است.

 

 

کتاب‌های صوتی

 

کتاب صوتی یا گویا، کتابی است که آن را می‌شنوید. این کتاب‌ها جای نوار قصه‌های قدیمی را گرفته‌اند که در زمان خودشان خیلی طرفدار داشتند. با این تفاوت که نوار قصه‌های قدیمی مثل علیمردان خان، حسنی و خانم حنا، گربه‌های اشرافی و... مثل نمایش اجرا می‌شدند، اما امروزه، متن کتاب توسط یک یا چند گوینده خوانده شده و به صورت فایل صوتی فروخته می‌شود. کتاب‌های صوتی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده؛ چون بخش زیادی از وقت کتابخوان‌ها در مسیر کار و ترافیک می‌گذرد و گوشی‌های هوشمند می‌توانند تحمل این مسیر را با شنیدن کتاب‌های صوتی راحت کنند.

 

کتاب‌های صوتی در انواع مختلفی تولید شده‌اند، از رمان، ادبیات، علمی، روانشناسی، سبک زندگی و مدیریت و بازاریابی گرفته تا کتاب‌های مخصوص کودک و نوجوان. بررسی کتاب‌های پرفروش سایت‌های آنلاین نشان می‌دهد کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی در این بازار حرف اول را می‌زنند.

 

فایل صوتی کتاب معجزه شکرگزاری با قیمت 48هزار تومان جزو پرفروش‌ترین‌هاست. کتاب اول عاشق خودت باش و قورباغه‌ات را قورت بده، به‌ترتیب و با قیمت‌های 53هزار تومان و 19هزار تومان، دوم و سوم هستند. فایل صوتی تکنیک‌های تسلط بر ذهن با قیمت 19هزار تومان فروخته می‌شود. کتاب شازده کوچولو، کتاب صوتی پرفروش دیگری است که با قیمت 15هزار تومان فروخته می‌شود. کتاب عادت‌های اتمی در بین پرفروش‌ها جایگاه مناسبی دارد و با قیمت 79هزار تومان فروخته می‌شود.

 

فایل صوتی کتابخانه نیمه شب نیز جزو کتاب‌های صوتی پرطرفدار است که با قیمت 94هزار تومان به فروش می‌رسد. سقوط آلبرکامو و هزار خورشید تابان خالد حسینی نیز جزو رمان‌های پرفروش صوتی هستند که با قیمت 47هزار تومان و 93هزار تومان به فروش می‌رسند. هنر شفاف اندیشیدن با صدای عادل فردوسی پور و مغازه خودکشی با صدای هوتن شکیبا نیز جزو پرفروش‌های بازار هستند. کتاب هنر شفاف اندیشیدن با قیمت 139هزار تومان و کتاب مغازه خودکشی با قیمت 75هزار تومان فروخته می‌شود.

 

کتاب صوتی، تاکسی‌سواری نوشته سروش‌صحت نیز این روزها طرفداران زیادی دارد و جزو پرفروش‌های بازار است. نسخه صوتی این کتاب با قیمت 93هزار تومان به‌فروش می‌رسد. در این کتاب، شنونده به همراه راوی در یک تاکسی نشسته و هر روز مسیری کم و بیش ثابت را طی می‌کند. طی این مسیر اما هر بار مسافران جدید، رانندگان جدید و اتفاقات جدیدی منتظر شنونده هستند. کتاب کلیدر محمود دولت‌آبادی هم یک پای ثابت کتاب‌های صوتی پرطرفدار است. این کتاب که بلندترین رمان ایرانی است، به صورت صوتی درآمده و نسخه گویای آن با قیمت 195هزار تومان به‌فروش می‌رسد. کتاب‌های آبنبات‌ دارچینی و آبنبات هل‌دار اثر مهرداد صدقی با قیمت 80 و 85هزار تومان نیز جزو کتاب‌های صوتی طنز پرفروش هستند.

 

 

کتاب‌های الکترونیک

 

بیشتر کتابخوان‌ها عاشق بوی کاغذ و ورق زدن کتاب هستند. اما افزایش قیمت کتاب‌های کاغذی باعث شده، بعضی از این افراد حس ورق زدن را در فضای الکترونیک تجربه کنند. کتاب الکترونیکی، کتابی است که در فضای دیجیتال منتشر می‌شود و شامل متن، تصویر یا هر دوی آن‌هاست. خواننده می‌تواند این کتاب را روی لپ‌تاپ، تبلت، تلفن همراه و کتاب‌خوان‌ بخواند. خریدار بعد از انتخاب و سفارش کتاب‌ الکترونیکی، آن‌ را در ایمیل خود دریافت یا در همان لحظه دانلود می‌کند.

 

یکی از کتاب‌های پرفروش الکترونیکی، کتاب عقاید یک دلقک از هاینریش بل است که با قیمت 60هزار تومان به فروش می‌رسد، قیمت نسخه چاپی این کتاب از نشر چشمه حدود 210هزار تومان است. اثر مرکب نوشته دارن هاردی که در گروه کتاب‌های خودشناسی و روانشناسی قرار می‌گیرد، به خواننده می‌گوید چگونه رهرویی باشد که آهسته و پیوسته مسیر موفقیت را طی می‌کند. این کتاب یکی دیگر از کتاب‌های الکترونیک پرطرفدار است که با قیمت 79هزار تومان فروخته می‌شود. کتاب چگونه می‌توانید با هر کسی در هر شرایطی صحبت کنید؟ از اما سراجنت و تیم فرون و کتاب جاسوس نوشته پائولو کوئیلو به ترتیب با قیمت 89هزار تومان و هفت‌هزار تومان به فروش می‌رسند و جزو پرفروش‌ها هستند. صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز با قیمت 48هزار تومان فروخته می‌شود و برای خرید کتاب مرشد و مارگریتا اثر میخائیل بولگاکف باید 79هزار تومان هزینه کنید. مردی به نام اوه فردریک بکمن نیز جزو کتاب‌های الکترونیک پرطرفدار است که با قیمت 59هزار تومان فروخته می‌شود.

 

 

کتاب‌های روانشناسی

 

کتاب‌های روانشناسی این روزها طرفدار زیاد دارند. به همین دلیل اگر به لیست کتاب‌های پرفروش توجه کنید، چند کتاب با عنوان روانشناسی و خودشناسی پیدا می‌کنید. کتاب‌های تصمیم گرفتم خودم باشم، روانشناسی تاریک، تکه‌هایی از یک کل منسجم، اول عاشق خودت باش و چرا تا به حال کسی این را به من نگفته بود؟ را در میان تیتر اول آن‌ها معرفی کردیم. به غیر از این کتاب‌ها، کتاب تقصیر تو نبود، اثر بوری انگل از نشر آذرگون جزو پرفروش ترین کتاب‌های روانشناسی به حساب می‌آید. این کتاب با قیمت 108هزار تومان فروخته می‌شود. کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد، اثر آلبرت الیس وآرتور لانگ از نشر آذرگون نیز یکی دیگر از کتاب‌های پرفروش این ژانر است که با قیمت 118هزار تومان به فروش می‌رسد. این کتاب هم درباره این است که چطور می‌توان فعال، سرزنده و با شور و نشاط و حتی متوقع زندگی کنید و قربانی تلاش‌های خودتان نباشید. کتاب اسب سیاه، اثر اگی اگاس از انتشارات آیین‌محمود نیز از کتاب‌های پرفروش است که 180هزار تومان قیمت دارد.

 

 

 

کتاب کودک و نوجوان

 

در گروه کتاب‌های کودک و نوجوان، کتاب احساسات بزرگ و آنچه به ما می‌گویند، جزو پرفروش‌های بازار است. این کتاب یک جعبه ابزار کامل برای شناخت احساسات و درک احساسات برای کودکان شش سال به بالاست که به مدیریت هوش هیجانی آن‌ها کمک می‌کند. این کتاب شامل 14 داستان کوتاه درباره پیام‌های احساسات مختلف است. این کتاب از انتشارات ستایش هستی با قیمت 115هزار تومان فروخته می‌شود. کتاب پاستیل‌های بنفش که درباره آن گفتیم نیز جزو کتاب‌های پرفروش گروه سنی نوجوان است. نوجوان‌ها یک کتاب محبوب دیگر هم دارند به نام سم هستم بفرمایید. داستان این کتاب که این روزها خیلی طرفدار پیدا کرده، درباره زندگی است که عشق و غم از دست دادن را در کنار یکدیگر دارد و این که چطور باید میان این دو تعادل ایجاد کرد؟ این کتاب با قیمت 258هزار تومان به فروش می‌رسد. کتاب هری پاتر و سنگ جادو با قیمت 258هزار تومان و کتاب دختری که ماه را نوشید، با قیمت 181هزار تومان نیز از پرفروش‌های بازار کتاب کودک و نوجوان هستند.

 

کدخبر: ۵۵۷۶۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر