کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۲۴۱
تاریخ خبر:

راهنمای خرید گران‌ترین موبایل‌های بازار

راهنمای خرید گران‌ترین موبایل‌های بازار

بررسی مدل‌های اپل و سامسونگ در بازار موبایل ایران

هفت صبح| گران‌ترین موبایل بازار آیفون 13پرومکس است که دیگر یک مدل تقریبا قدیمی‌ به‌حساب می‌آید و البته در داخل ایران، آخرین نمونه گوشی‌های برند اپل است که به‌صورت قانونی وارد شده و رجیستر می‌شود. این گوشی را با ظرفیت داخلی 256گیگابایت و حافظه موقت شش‌گیگابایت بین 87 تا 91میلیون تومان می‌فروشند. البته برخی از فروشنده‌ها، برای این موبایل که به سختی در بازار پیدا می‌شود، قیمت بالای 100 میلیون تومان را هم در نظر می‌گیرند. آیفون 13پرومکس سبز از انواع دیگر قیمت بالاتری دارد. این مدل از صفحه نمایش ۶/۷ اینچ و دوربین اصلی 12مگاپیکسلی برخوردار شده و در نور کم هم تصاویر خوبی را ثبت می‌کند. اگر بخواهید همین گوشی را با حافظه داخلی 128گیگابایت و حافظه موقت شش‌گیگابایت تهیه کنید باید 72میلیون و 750هزار تومان پول بدهید.

 

سامسونگ، گلکسی S24 اولترا را که گران‌ترین موبایلش است در ایران با قیمت 84میلیون و 590هزار تومان می‌فروشد. این قیمت مربوط به نسخه‌ای است که 512گیگابایت حافظه داخلی و 12گیگابایت حافظه موقت دارد. گوشی S24 اولترا که پرچم‌دار جدید سامسونگ است، به هوش مصنوعی مجهز شده و دوربین اصلی آن 200مگاپیکسل رزولوشن دارد. صفحه نمایش این مدل ۶/۸ اینچ بوده و عملکرد روانی دارد. طرفداران سامسونگ می‌گویند S24 اولترا دوربین سلفی خوبی داشته و در نور کم هم تصاویر خوبی را ثبت می‌کند. برای S24 اولترا باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت در کنار پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 45وات، از دیگر مشخصات درنظر گرفته‌شده هستند. قیمت همین گوشی با حافظه داخلی 256گیگابایت و حافظه موقت 12گیگابایت، 71 تا 73میلیون تومان است.

 

گلکسی S24 پلاس از دیگر موبایل‌های گرانِ بازار است. درصورتی‌که این مدل را با حافظه داخلی 256گیگابایت و حافظه موقت 12گیگابایت بخواهید باید در حساب بانکی خود، 59میلیون و 500‌هزار تومان پول داشته باشید. اندازه صفحه نمایش این مدل ۶/۷ اینچ است و به یک دوربین با رزولوشن 50مگاپیکسل مجهز شده. این مدل عملکرد بسیار روانی را در اجرای بازی‌های سنگین و نرم‌افزار‌های کاربردی روزمره دارد و از طرفی نه‌تنها در شرایط نوری متنوع، بلکه حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیارخوب و با‌کیفیتی را به شما ارائه می‌کند. گلکسی S23 اولترا هم هر چند یک موبایل نسبتا قدیمی و مربوط به سال 2023 است اما کماکان در بین گران‌ترین گزینه‌ها به ‌حساب می‌آید. برای خرید چنین موبایلی با حافظه داخلی 256گیگابایت و حافظه موقت 12‌گیگابایت، باید 57 میلیون و 700هزار تومان، هزینه کنید. البته قیمت رنگ مشکی آن یک میلیون تومان بالاتر است. صفحه نمایش این گوشی ۶/۸  اینچ بوده و دوربین 200 مگاپیکسل دارد.

 

کدخبر: ۵۵۷۲۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر