کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۳۷۰
تاریخ خبر:

شیفتگان همیشگی موبایل‌های میان رده

شیفتگان همیشگی موبایل‌های میان رده

10 موبایل پرفروش بازار که بین 500 هزار تومان تا 45 میلیون تومان قیمت دارند

هفت صبح|  بررسی گوشی‌های پرفروش بازار در یک ماه گذشته نشان می‌دهد، قیمت نقش زیادی در محبوبیت و فروش گوشی‌ها دارد. چون دو گوشی اول و دوم جدول پرفروش‌ترین‌ها زیر 10 میلیون تومان قیمت دارند و مقام سوم هم متعلق به گوشی است که با قیمت کمتر از پنج میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

 

در این لیست گوشی شیائومی ردمی نوت 13 با قیمت حدود 9 میلیون تومان مقام اول را دارد. گوشی سامسونگ A15 با قیمت شش میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود و گوشی سامسونگ A05s با قیمت چهار میلیون و 950 میلیون تومان به فروش می‌رسد. یکی از نکات جالب گوشی‌های پرفروش فروردین، قرار گرفتن گوشی آیفون 13 در مقام هشتم است، ‌تنها گوشی لیست که با قیمت بالای چهل میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

در بین گوشی‌های هوشمند، حضور یک گوشی دگمه‌ای هم خودنمایی می‌کند، گوشی جی ال ایکس که با قیمت کمتر از 500 هزار تومان به فروش می‌رسد در رده دهم گوشی‌های پرفروش بازار قرار دارد.

 

 شیائومی ردمی نوت 13

 

در حال حاضر پرفروش‌ترین گوشی موبایلی که در بازار فروخته می‌شود، شیائومی ردمی نوت 13 با ظرفیت 256 گیگا بایت و رم 8 گیگا بایت است.

 

این گوشی که ژانویه سال 2024 وارد بازار شده، خیلی زود توانست در دل عاشقان شیائومی و البته کسانی که خیلی دوست ندارند برای گوشی موبایل هزینه کنند، جایش را باز کند. طراحی بدنه این گوشی شباهت زیادی به آیفون‌های جدید دارد، اما کیفیت و جزئیات طراحی خیلی متفاوت است به خصوص این که بدنه گوشی‌های آیفون فلزی است، اما طراحان چینی برای بدنه این گوشه از پلاستیک سخت و فشرده استفاده کرده‌اند که اتفاقا وزن خیلی کمی هم دارد.

 

در سال گذشته تعداد گوشی‌هایی که با دوربین سه‌گانه 108+8+2 مگاپیکسلی وارد بازار شدن، کم نبوده، چون عدد 108 مگا پیکسل هر خریداری را وسوسه می‌کند، گوشی را بخرد. این گوشی شیائومی گواهی IP54 هم دارد به این معنی که در برابر گرد و غبار و پاشیدن آب مقاوم است. یعنی ضد آب کامل نیست و فقط در برابر پاشیده شدن آب در شرایط ناگهانی مقاوم است در غیر این صورت اگر به طور کامل در آب غوطه ور شود، دیگر آن گوشی سابق نمی‌شود.

 

نمایشگر این گوشی هم  از نوع AMOLED است. این نوع نمایشگرها به دلیل روشنایی بالا و رنگ‌های زنده، محبوبیت زیادی دارند. این گوشی موبایل با اندروید 13 برای استفاده روزمره، گیمینگ و عکاسی طراحی شده است. قیمت شیائومی ردمی نوت 13  با قابلیت 4G بسته به اینکه از چه فروشگاهی خرید کنید بین هشت میلیون و 999 هزار تومان تا 9 میلیون و 250 هزار تومان است.

 

سامسونگ A15

 

دومین گوشی پرفروش بازار طبق انتظار از سری A سامسونگ است. این گوشی که اواخر سال ۲۰۲۳ وارد بازار شد، جزو گوشی‌های قدیمی است ولی هنوز خریدار دارد. 

 

چون گوشی  A15 اولین گوشی سطح پایه از  برند سامسونگ است که نمایشگر Super AMOLED دارد، قابلیتی که در گوشی‌های پایین‌رده‌تر سامسونگ چنین صفحه‌نمایش‌هایی به هیچ وجه دیده نمی‌شود.

 

گویا سامسونگ قصد داشته با ترکیب چند ویژگی جذاب و معمولی در کنار هم یک گوشی اقتصادی اما کاربردی تولید کند. بدنه این گوشی مثل بیشتر گوشی‌های میان رده پلاستیکی است که البته با یک پوشش شیشه‌ای براق پوشانده شده. این گوشی  با اندروید ۱۴ روانه بازار شده و به One UI 6 مجهز است. طبق وعده  سامسونگ A15 تا چهار سال آپدیت سیستم‌عامل و تا پنج  سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند تا هم‌رده‌هایش عقب نماند.

 

در پنل پشتی گوشی Galaxy A15 سه لنز دوربین قرار دارد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی هستند. دوربین سلفی سامسونگ A15 نیز وضوح ۱۳ مگاپیکسلی دارد. این روزها اگر بخواهید این گوشی میان رده و البته پرفروش بازار را بخرید باید حداقل شش میلیون و 200 هزارتومان تا  شش میلیون و 250 هزار تومان بپردازید.

 

سامسونگ A05s

 

سومین گوشی پرفروش بازار هم زیر 10 میلیون تومان است. این گوشی دی ماه سال گذشته وارد بازار شد و جزو گوشی‌های قدیمی حساب می‌شود، اما نسبت به قیمتی که دارد و همچنین مشخصات فنی مناسب، هنوز جزو گوشی‌های پرطرفدار است. تا جایی که در مقام سوم گوشی‌های پرفروش قرار گرفته.

 

البته از قیمت این گوشی هم نباید غافل شویم. این گوشی با قیمت چهار میلیون و 950 تا پنج میلیون تومان فروخته می‌شود. اما با اینکه در رده گوشی‌های ارزان میان رده قرار دارد، ولی با اندروید 13 و دوربین اصلی با رزولوشن 50 مگاپیکسل در کنار دو سنسور دوربین با رزولوشن 2 مگاپیکسل  و دوربین سلفی 13 مگاپیکسل قدرت نمایی می‌کند.

 

این گوشی به دلیل داشتن پردازنده اسنپدراگون 680 4G در اجرای بازی‌های محبوب و نرم‌افزار‌های کاربردی هم عملکرد مناسبی دارد. با اینکه گوشی A05s سامسونگ از جنس پلاستیک ساخته شده، ولی به دلیل چیدمان دوربین‌های پشتی این گوشی حس بی‌کیفیت و ارزان بودن از آن نمی‌گیرید. این گوشی با جدیدترین نسخه پایدار اندروید ۱۳ به  بازار عرضه شده و بر اساس اعلام سامسونگ  حداقل ۲ تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۴ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند. یعنی گوشی A05s سامسونگ تا اندروید ۱۵ آپدیت می‌شود.

 

سامسونگ S23 FE

 

چهارمین گوشی پرفروش بازار اختلاف قیمت زیادی با سه گوشی اول دارد. گوشی سامسونگ مدل Galaxy S23 FE  با دو سیمکارت و ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت با قیمت 25 میلیون و 900 هزار تومان تا 26 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. ظاهر این گوشی خیلی شبیه  Galaxy S23 و Galaxy S23 Plus است و از نظر مشخصات فنی نیز در برخی از بخش‌ها، کمتر از آنها نیست.

 

درساخت بدنه این گوشی دیگر از پلاستیک استفاده نشده و پنل پشتی از شیشه ساخته شده، برای محافظت بیشتر روی آن گوریلا گلس 5 نیز کشیده‌اند. یکی از نقاط قوت این گوشی گواهی IP68 است که تا عمق ۱/۵ متری و تا 30 دقیقه می‌تواند از نفوذ مایعات به گوشی جلوگیری کند. در این گوشی 4 تا لنز دوربین تعبیه شده، دوربین اصلی ، 50 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید،۱۲ مگاپیکسل، دوربین تله فوتو، 8 مگاپیکسل با زوم 3 برابری و دوربین سلفی، ۱۲ مگاپیکسل. گلکسی S23 FE دارای نمایشگری۴/۶ اینچی از نوع داینامیک امولد 2X است.

 

این گوشی هم مثل بقیه مدل‌های  میان‌رده‌ سامسونگ و گوشی‌های سری S23 با جدیدترین نسخه نرم افزاری و بر پایه اندروید 13 وارد بازار شده. طبق وعده سامسونگ این گوشی  تا چهار سال آپدیت نرم‌افزاری و تا پنج سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند.

 

سامسونگ A54

 

پنجمین گوشی پرفروش بازار هم از برند سامسونگ است. این گوشی به تازگی عرضه نشده که به دلیل کنجکاوی مشتری داشته باشد. از اوایل تابستان این گوشی وارد بازار شده و بعد از گذشت حدود یک سال هنوز مشتری‌های خودش را دارد. طراحی گلکسی A54 شبیه گلکسی S23 و S23 پلاس است و اولین نکته‌ای که باعث این شباهت می‌شود، شکل قرار گرفتن دوربین‌های پشت گوشی است که سه لنز به صورت عمودی زیر هم قرار دارند.

 

قاب پشتی این گوشی کاملا شیشه‌ای است و با گوریلا گلس پنج از این قاب و صفحه نمایش محافظت می‌شود. این دستگاه نمایشگر ۴/۶ اینچی سوپر امولد دارد. همچنین دوربین پشتی این گوشی 50 مگا پیکسل و دوربین سلفی آن 32 مگاپیکسل است. نکته‌ای که درباره این گوشی اهمیت دارد، آپدیت شدن آن تا اندروید 17 است.

 

گلکسی A54  در حال حاضر با اندروید ۱۳ به دست کاربران رسیده. اما سازندگان این گوشی قول داده‌اند، تا چهار سال آپدیت اساسی اندروید و تا پنج سال پشتیبانی آپدیت امنیتی را برای این گوشی قرار داده‌اند؛‌ با این اوصاف گلکسی A54 آپدیت اندروید ۱۷ را هم دریافت می‌کند.

 

این پشتیبانی طولانی‌مدت  یکی از مهمترین برتری‌های میان‌رده سامسونگ نسبت به رقبایش از سایر برندهاست. اگر همین حالا به بازار موبایل بروید، برای خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G  با دو سیمکارت و ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت باید بین 17 میلیون و 755 هزار تومان تا 17 میلیون و 900 هزار تومان هزینه کنید.

 

شیائومی نوت 13 پرو

 

ششمین گوشی پرفروش بازار متعلق به برند شیائومی است که هر سال تعداد زیادی گوشی طراحی و وارد بازار می‌کند. در واقع شیائومی آنقدر گوشی تولید می‌کند که کاربرها هر ماه با یک مدل جدید روبه‌رو باشند و با هر بودجه‌ای و در هر زمانی بتوانند یک گوشی جدید بخرند.

 

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 13 با قابلیت 4G  با دو سیمکارت و ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت در حال حاضر با قیمت 12 میلیون و 250 هزار تومان تا 12 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد. این گوشی با دوربین 200 مگاپیکسلی واید، پردازنده قدرتمند Snapdragon 7s Gen  و نمایشگر بزرگ ۶/۷ اینچی محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 

این گوشی با بدنه شیشه‌ای دو طرفه و حاشیه‌های بسیار باریک طراحی شده  و نمایشگر‌ ۶/۷۶ اینچی دارد و روی نمایشگر آن روکش گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت در برابر خط و خش استفاده شده. 

 

این گوشی گواهی IP54 دارد و فقط در برابر پاشیدن قطرات آب و گرد و غبار مقاومت دارد و ضدآب نیست. گوشی نوت 13 پرو، سه دوربین در پنل پشتی و یک دوربین سلفی در پنل جلویی دارد. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی. گوشی نوت 13 پرو با سیستم عامل اندروید 13 عرضه شده و در این بخش با گوشی A54 سامسونگ مقایسه می‌شود.

 

  شیائومی مدل Redmi 13C

 

هفتمین گوشی پرفروش بازار هم از برند شیائومی است. شیائومی Redmi 13C با ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت. اگر دنبال خرید گوشی هوشمند هستید که در کنار مشخصات فنی مناسب، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای هم داشته باشد این گوشی  یکی از انتخاب‌های مناسب است.

 

بدنه این گوشی مثل بیشتر گوشی‌های پایین رده شیائومی از پلاستیک ساخته شده، اما صفحه نمایش ۶/۷۴ اینچی آن توسط گوریلا گلس پوشانده شده است. گوشی ردمی 13C مجهز به یک دوربین واید ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است.

 

این گوشی  با اندروید ۱۳ و با رابط کاربری شیائومی MIUI 14 به بازار عرضه شده و برخلاف گوشی‌های سری پوکو باگ نرم افزاری کمتر و عملکرد روانتری دارد.  پردازنده هلیو G85 شرکت مدیاتک هم باعث شده این گوشی  در اجرای بازی‌های نه‌چندان سنگین و فعالیت‌های روزمره، عملکرد روان و مناسبی داشته باشد. قیمت این گوشی در فروشگاه‌های مختلف بین شش میلیون و 220 هزار تومان تا شش میلیون و 500 هزار تومان است.

 

آیفون 13

 

قیمت بالای گوشی آیفون 13 و امیدواری طرفداران این گوشی به اینکه یک روز آیفون 14 و 15 رجیستر شود، باعث شده این گوشی در رده هشتم گوشی‌های پرفروش بازار قرار بگیرد. این گوشی اواخر سال 2021 به بازار عرضه شده و هنوز هم در ایران پرچمدار گوشی‌های اپل حساب می‌شود.

 

گوشی موبایل اپل 13 CH با دو سیم‌کارت و ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت‌، یکی از باکیفیت‌ترین گوشی‌های موجود در بازار است. جنس بدنه این گوشی از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قاب پشتی نیز از جنس شیشه طراحی شده.

 

این گوشی مجهز به استاندارد ضدآب IP68 است و توانایی ضدآب بودن تا عمق 6 متر به مدت 30 دقیقه را دارد. همچنین صفحه نمایش آن ۶/۱ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1170 × 2532 پیکسل است. در قسمت پشتی این گوشی 2 عدد لنز دوربین قرار دارد که که کیفیت هر دو 12 مگاپیکسل است. اپل در این سری از گوشی‌ها پردازنده گرافیکی قرار داده که از سری 12  آیفون 30 درصد سریع‌تر است و این یعنی کاربران می‌توانند  بازی‌ها را با گرافیک و MAP سنگین‌تر و بزرگ‌تر اجرا کنند.

 

نکته مهم دیگر درباره این گوشی این است که آیفون ۱۳ از 5G نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این گوشی با قیمت 42 میلیون و 800 هزار تومان تا 45 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

سامسونگ A34

 

مقام نهم گوشی‌های پرفروش بازار به سامسونگ A34 تعلق می‌گیرد که روزهای اولی که به بازار آمد، با نام اقتصادی لاکچری معروف شد. این گوشی برای رقابت با گوشی‌های میان رده شیائومی و در ادامه نسل سری A به بازار آمد.  نمایشگر سوپرامولد ۱۲۰ هرتزی، باتری پردوام  از اصلی‌ترین ویژگی‌های این گلکسی به‌ شمار می‌رود.

 

این گوشی بدنه نسبتا تختی دارد که  باعث شده شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های S23 و S23 Plus سامسونگ داشته باشد. جنس پنل پشت و فریم از پلاستیک است. قاب پشتی درواقع با پوششی شبیه به شیشه از جنس پلاستیک ساخته شده که سامسونگ آن‌ را «گلاستیک» می‌نامد. گوشی سامسونگ A34 هم از گواهی IP67 استفاده می‌کند که در مقابل نفوذ ذرات گرد و غبار و مایعات به داخل گوشی مقاوم است. این گوشی صفحه نمایش 6/6 اینچی دارد که این نمایشگر از پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 استفاده می‌کند. گوشی سامسونگ A34 با 4 لنز عرضه شده است.  دوربین اصلی، 48 مگاپیکسل، لنز اولترا واید، 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو، 5 مگاپیکسل ودوربین سلفی، 13 مگاپیکسل.

 

بررسی A34 در بخش پردازنده نشان داده که بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا بدون مشکل خاصی و با جزئیات مناسب اجرا می‌شوند. از اندروید 13 و One UI 5.1 برای این گوشی استفاده شده است. همچنین سامسونگ اعلام کرده به مدت چهارسال پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله و پنج سال  پشتیبانی امنیتی این گوشی را به عهده می‌گیرد. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G  با دو سیمکارت  و ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت در فروشگاه‌های مختلف با قیمت 11 میلیون و 200 هزار تومان تا 11 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

 موبایل جی ال ایکس

 

در بین گوشی‌های هوشمند بازار، یک گوشی دگمه‌ای مقام دهم پرفروش‌های بازار را به دست آورده است. گوشی موبایل جی ال ایکس مدل iT5606 دو سیمکارت با ظرفیت 32 مگابایت و رم 32 مگابایت دارد. بدنه این گوشی پلاستیکی و سبک است. با اینکه از یک گوشی 489 هزار تومانی خیلی نمی‌توان توقع داشت،‌اما این گوشی قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و کاربر می‌تواند از خدمات آنلاین استفاده کنید. همچنین، این گوشی دارای پورت USB است که به کاربر امکان انتقال داده‌ها و شارژ گوشی را می‌دهد. همچنین این گوشی صفحه نمایش LCD  هم دارد که  که تصاویر را با کیفیت قابل قبول نمایش می‌دهد.

 

 

کدخبر: ۵۵۶۳۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر