کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۷۱۲۷
تاریخ خبر:

بازار بزرگ تهران در واگن مترو بانوان

بازار بزرگ تهران در واگن مترو بانوان

چگونه در مترو همه چیز می‌شود خرید؟

هفت صبح| بازار مترو خیلی وسیع است. آنقدر وسیع که اگر یک روز در مسیر برگشت به خانه تلفنتان زنگ بخورد و به یک مهمانی دعوت شوید و لباستان مناسب مهمانی نباشد، همان جا یک دست لباس کامل بخرید و حتی یک دسته گل یا یک جعبه شیرینی هم بخرید تا دست خالی به مهمانی نروید. پیراهن‌های مجلسی، شومیز، شلوار جین، شلوار پارچه‌ای، دامن، جوراب و جوراب شلواری، روسری و شال و حتی کیف مجلسی هم در رگال‌هایی که به میله‌های مترو آویزان می‌شود، پیدا می‌کنید.

 

اگر بخواهید تیپ مجلسی بزنید، می‌توانید شومیز با شلوار پارچه‌ای بخرید. قیمت شومیزهای مجلسی که در مترو فروخته می‌شود بین 220 هزار تومان تا340 هزارتومان است. شلوار پارچه‌ای فاق بلند و فاق کوتاه؛ پاچه تنگ و گشاد هم موجود است. فروشندگانی که شلوار پارچه‌ای می‌فروشند، با صدای بلند می‌گویند از سایز 36 تا 56 موجود است. این شلوارهای پارچه‌ای معمولا بین180 تا 380 هزار تومان قیمت دارند.

 

اگر دوست دارید شومیز را با دامن ست کنید، دامن‌های بلند مشکی و رنگی و گل گلی هم در مترو فروخته می‌شود. این دامن‌ها بین 180 تا 250 هزار تومان قیمت دارند. برای جوراب و جوراب شلواری هم هیچ مشکلی ندارید، چون آنقدر جوراب فروش در مترو هست که در خود بازار بزرگ نیست. بعضی از خانم‌های مسن فقط جوراب‌های نازک مجلسی می‌فروشند و خانم‌های جوان و پسر بچه‌ها جوراب‌های کوتاه دارند.

 

قیمت جوراب‌های نازک و مجلسی یا همان پارازین قدیم بین 40 هزار تومان تا 60 هزار تومان است و جوراب‌های کوتاه هم با قیمت 15 هزار تومان فروخته می‌شوند. شال و روسری مجلسی و ساده هم تا دلتان بخواهد در مترو پیدا می‌شود.

 

قیمت شال‌های ساده نخی بین 80 هزار تومان تا 100 هزار تومان است. اما یک خانمی در مترو شال می‌فروشد و می‌گوید شال‌هایش همان شال‌های500 هزار تومانی مغازه است، ‌اما در مترو با تخفیف با قیمت 220 هزار تومان تا 280 هزار تومان می‌فروشد. روسری ساده و نخی هم بین 110 هزار تومان تا150 هزار تومان قیمت دارد. اما بعضی از فروشنده‌های مترو از ساک‌های بزرگشان روسری‌های مجلسی ابریشم بیرون می‌کشند، قیمت این روسری‌ها بین 250 هزار تومان تا 300 هزارتومان است. 

 

کسانی که پیراهن می‌پوشند هم نباید نگران باشند. چون دو سه نفر از فروشنده‌های مترو پیراهن مجلسی و پیراهن نخی و هندی می‌فروشند. این فروشنده‌ها بیشتر در خط مترو امام خمینی – صادقیه حضور دارند. اگر بخواهید پیراهن مجلسی از مترو بخرید حداقل باید بین 400 هزار تومان تا 550 هزار تومان هزینه کنید. ولی قیمت پیراهن‌های هندی با نقش و نگارهای مخصوص این کشور کمی بالاتر است. مثلا پیراهن‌های آستین بلند ماکسی را با قیمت 550 هزارتومان تا 650 هزار تومان می‌فروشند.

 

در مترو، انواع و اقسام لوازم آرایش، عطر، بادی اسپلش، اسپری، کلیپس و کش مو ، برس، شانه و آینه هم پیدا می‌شود. اگر لوازم آرایش نیاز داشته باشید قیمت ریمل‌های مترو بین 140 تا 280 هزارتومان است. مداد چشم را باید با قیمت 30 تا 60 هزار تومان بخرید و قیمت یک عدد کرم پودر بدون مارک نیز بین 100هزار تومان تا 180 هزار تومان است. رژهای مدادی همه بین 30 هزار تومان تا 40 هزار تومان قیمت دارند. رژهای مایع نیز با قیمت 80 هزار تومان تا 120 هزار تومان به فروش می‌رسند. سایه و گلیتر و رژگونه هم در بساط همه لوازم آرایشی فروش‌ها پیدا می‌شود. گلیتر بین 30 هزار تومان تا 40 هزار تومان قیمت دارد و حداقل قیمت یک جعبه سایه همراه با رژگونه حدود 120 هزار تومان تا 200 هزار تومان است.

 

کسانی که به عطر نیاز دارند، هم عطرهای گرمی موجود است و هم عطرهای شرکتی که فروشنده‌ها، می‌گویند ساخت امارات است و ماندگاری زیادی دارند. عطرهای گرمی بسته به اسم عطر گرمی 15 تا 30 هزار تومان فروخته می‌شوند،‌ عطرهای شرکتی با اسم و جعبه را نیز باید با قیمت بین 80 هزار تومان تا 150 هزار تومان بخرید.  برس موهای معمولی بین 50 هزار تومان تا 70 هزار تومان قیمت دارند و اگر برس چوبی بخرید باید حداقل بین 150 هزار تومان تا 220 هزار تومان هزینه کنید.

 

قیمت ارزانترین کلیپس مو در مترو 30 هزار تومان است و کش مو هم بسته‌ای 25 هزار تومان تا 30 هزار تومان قیمت دارد. اگر اکسسوری همراهتان نیست،‌ اصلا غصه نخورید، ست گوشواره وگردنبند،‌ دستبند، ‌انگشتر و النگو هم در مترو پیدا می‌شود. بدلیجات مترو به گفته فروشنده‌ها همه از مارک ژوپینگ و ضدآب است و رنگ ثابت.

 

این مشکل را که حل کردید، برای وسایلی که خریدید، می‌توانید یک ساک بزرگ خریداری کنید تا وسایلتان خیلی جلب توجه نکند. این ساک‌ها در مترو بسته به اندازه‌ای که دارند با قیمت 35 هزارتومان تا 60 هزار تومان فروخته می‌شوند. اگر سر راهتان به مهمانی، گلفروشی یا قنادی نیست، باز هم جای هیچ نگرانی نیست. چون هم داخل واگن‌های مترو  و هم در ایستگاه‌های مترو گل و شیرینی هم می‌فروشند.

 

کدخبر: ۵۵۷۱۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر