کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۷۶۳
تاریخ خبر:

آشپزی در سه سوت

آشپزی در سه سوت

برای خرید غذاهای کنسروی و نیمه‌آماده چقدر هزینه کنیم؟

هفت صبح|  غذاهای کنسروی، نیمه آماده یا کنسرو‌های حبوبات، آشپزی را ساده‌تر می‌کنند. اگر وقت کافی برای تهیه غذا در خانه ندارید یا دست‌کم برای آماده‌کردن حبوبات حوصله و وقت کافی ندارید، با سر زدن به یک فروشگاه می‌توانید کار خود را آسان کنید.

 

برای خرید غذاهای کنسروی باید حداقل 90هزار تومان هزینه کنید. خورشت‌هایی مانند قیمه و قُرمه، قیمت بالاتری دارند و باید بیش از 100هزار تومان بابت یک غذا هزینه کنید. مایه ماکارونی و لازانیا آماده هم در بازار با قیمت کمتر از 100هزار تومان در دسترس قرار دارد. در ضمن می‌توانید سراغ غذاهای نیمه‌آماده بروید.

 

در دسترس‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای نیمه‌آماده، سوپ‌ها هستند که کمتر از 20هزار تومان فروخته می‌شوند. محبوبیت نودل هم زیاد است و قیمت کم آن باعث استقبال از انواع نودل شده است. شما حتی می‌توانید آش را هم به صورت نیمه‌آماده بخرید و فقط، آن‌را کمی بپزید و بعد میل کنید.

 

برای آماده‌کردن سالادهای متنوع، سراغ حبوبات و سبزیجات آماده بروید که قیمت آن‌ها قابل‌قبول است و تنوع زیادی دارند. در بین آن‌ها هم می‌توانید لوبیای پخته شده پیدا کنید و هم نخود سبز یا قارچ بخرید.

 

 

غذای کنسروی؛ حداقل 90هزار تومان

 

انوع خورشت آماده را می‌توانید در قفسه‌های فروشگاه‌ها پیدا کنید. مثلا اگر دنبال خرید خورشت قیمه باشید، گزینه‌های مختلفی مقابل شما قرار می‌گیرد. می‌توانید یک بسته چهارعددی خورشت قیمه از برند شیفته را بخرید که سیب‌زمینی و سویا دارد و قیمتش 220هزار تومان است یا یک عدد قیمه بدون گوشت از برند گیلانی را با وزن460گرم به قیمت 106هزار تومان تهیه کنید. یک گزینه دیگر قیمه بادمجان گیلانی است که قیمت مشابهی با قیمت بدون‌گوشت دارد.

 

برند هانی خورشت قرمه‌سبزی را با وزن 285گرم و در بسته‌بندی کوچک 142هزار تومان می‌فروشد. با همین وزن شما می‌توانید سراغ قرمه‌سبزی‌های برند چیکا بروید و بابت یک بسته 112هزار تومان هزینه کنید. از دیگر کنسروهایی که خیلی خریدار دارد، مایع ماکارونی آماده است. کارخانه پیک، یک کنسرو مایع ماکارونی را با وزن 420گرم به قیمت 48هزار و 500 تومان می‌فروشد و روژین، یک نوع کنسرو مایع ماکارونی و لازانیا دارد که با قیمت 42هزار تومان و وزن 420 گرم فروخته می‌شود. ممکن است گوشت، دوست نداشته باشید و بخواهید ماکارونی را با سویا میل کنید که در این‌صورت باید کنسرو سس ماکارونی با سویای برند اصالت را تهیه کنید که 49هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

 

ممکن است فکر کنید که درست کردن املت کار سختی نیست اما برای این‌کار هم کنسروهای آماده می‌توانند مدت زمان آشپزی را برایتان کاهش دهند. برندی با نام قارچینو، کنسرو مایع املت را با قارچ به وزن 40گرم و با قیمت 42هزار و 900 تومان می‌فروشد. درصورتی‌که بخواهید کنسرو گوشت‌قرمز را با وزن 180گرم از برند مائده بخرید، باید 90هزار تومان پول بدهید. کارخانه پارس گوشت‌قرمز را به‌‌همراه سیر و فلفل می‌فروشد و بابت کنسرو 180گرمی، 128هزار و 200 تومان پول می‌گیرد.

 

برند هانی، خوراک جوجه‌کباب دارد که آن را با وزن 175گرم به قیمت 129هزار تومان می‌فروشد. درصورتی‌که بخواهید برای عصرانه یا شام، آش بخورید،‌ برند هانی، آش شله‌قلمکار بدون گوشت را 74هزار تومان می‌فروشد. وزن این کنسرو 780گرم است. دلمه برگ مو یکی از گران‌ترین کنسروهایی است که می‌توانید در فروشگاه‌ها پیدا کنید. گیلانی، یک عدد کنسرو 460گرمی این غذا را با قیمت 210هزار تومان می‌فروشد. کارخانه‌های تولید کنسرو، فکر برنج را هم کرده‌اند. اگر خورشت خالی را به‌عنوان کنسرو تهیه کنید، برای خرید برنج زعفرانی از برند چیکا با وزن 300گرم به پرداخت 63هزار تومان نیاز خواهید داشت.

  

غذاهای نیمه‌آماده؛ حداقل 15هزار تومان

 

استفاده از غذاهای نیمه‌آماده، یکی از گزینه‌هایی است که کار آشپزی را راحت‌تر می‌کند. انواع سوپ آماده، طرفداران زیادی دارد. اگر بخواهید سوپ قارچ از کارخانه الیت یا لذیذ را با وزن 61گرم تهیه کنید باید 18هزار تومان پول بدهید. برند هاتی‌کارا سوپ نیمه آماده جو یا ورمیشل را 15هزار تومان می‌فروشد. نودل، یکی دیگر از خوراکی‌های نیمه آماده و پرفروش است. مثلا برند الیت یک بسته پنج‌تایی نودل قارچ‌وپنیر را 75هزار تومان قیمت داده است.

 

همچنین می‌توانید برای غذایی مانند آلبالوپلو، مایه آماده بخرید. چیکا یک بسته 420گرمی آن را با قیمت 143هزار و 700 تومان می‌فروشد و بابت مایه عدس‌پلو 110هزار تومان پول می‌گیرد. گیلانی، کنسرو نیمه‌آماده سوپ قارچ دارد که قیمت 400گرم از آن 150هزار و 700 تومان تعیین شده. این برند سوپ کلم‌بروکلی میکس شده و ذرت هم دارد که قیمتشان مشابه سوپ قارچ است. برخی از برندها دست به تولید بسته‌های بزرگ‌تر زده‌اند.

 

برای نمونه اگر بخواهید یک جا خرید کنید، می‌توانید سراغ کارخانه نیوگرین بروید که انواع سوپ مانند ورمیشل و مرغ را دارد و قیمت مجموعه 12عددی آن‌ها 216هزار تومان است. اگر مایل به خرید در بسته‌بندی کوچک‌تر هستید، می‌توانید سه عدد سوپ‌مرغ را از این کارخانه 54هزار تومان تهیه کنید. برند اُآب هم بسته سه‌عددی سوپ‌هایی مانند جو دو سر را دارد. یک بسته از چنین سوپ‌هایی از برند اُآب 79هزار و 500 تومان قیمت دارد. ممکن است هوس پخت آش کرده باشید، اما خرید و سرخ‌کردن سبزی برایتان سخت باشد. در این‌صورت جهت کم‌کردن کارتان می‌توانید از کارخانه الیت، سبزی 180گرمی آش بخرید و بابتش 42هزار تومان هزینه کنید. در بین انواع نیمه‌آماده خوراکی، خمیرهای پیتزا هم هرچند کنسرو نیستند اما گزینه‌های به‌دردبخوری به‌نظر می‌رسند. مثلا برند ب.آ، نان نیمه‌آماده پیتزا را با وزن 480گرم به قیمت 38هزار و 900 تومان می‌فروشد و اگر بخواهید از برند داناک خرید کنید، برای همین نوع نان نیمه‌آماده باید 33هزار و 900 تومان پول بدهید. حتی پودرآماده خمیر پیتزا هم در فروشگاه‌ها پیدا می‌شود که یک بسته نیم‌کیلویی آن 49هزار و 500 تومان است. شما همچنین می‌توانید انواع میگو سوخاری را با قیمت 131هزار و 450 تومان، برای وزن 300گرم از برند پمینا بخرید یا برای 330گرم فلافل آماده کاله 57هزار و 200 تومان پول بدهید.

  

کنسرو ماهی تن؛ حداقل 70هزار تومان

 

تنوع کنسروهای ماهی تن در بازار بسیار بالاست. ظاهرا بیشتر خریداران انواعی که در روغن گیاهی غوطه‌ور هستند را ترجیح می‌دهند و بسته‌های چند عددی طرفداران بیشتری دارند. مثلا یک بسته چهارعددی کنسرو ماهی تن از برند طبیعت که هرعدد از کنسروها 180گرم وزن دارد و در روغن گیاهی قرار گرفته، 350هزار تومان فروخته می‌شود. کارخانه هایلی هم چنین گزینه‌ای را با همین قیمت عرضه کرده است. برند پیک، کنسرو ماهی تن را با وزن 180گرم و غوطه‌ورشده در روغن طبیعی 87هزار و 500 تومان قیمت زده است. شیلتون، نام شناخته‌شده‌ای است که کنسرو ماهی تن را با وزن 120گرم با قیمت 67هزار و 400 تومان می‌فروشد و هنوز هم مشتری‌های قدیم را دارد. ممکن است از طعم معمول کنسروهای ماهی تن خسته شده باشید. در این صورت می‌توانید کنسرو ماهی تن را با طعم شوید از برند طبیعت با پرداخت 93هزار و 600 تومان بخرید. این برند کنسرو ماهی تن با طعم فلفل قرمز هم دارد که قیمتش همان 93هزار و 600 تومان و وزنش 180گرم است. ارزان‌ترین کنسرو ماهی تن موجود در بازار را برند آداک تولید کرده است. این کنسرو دارای وزن 180گرم بوده و در روغن معمولی قرار گرفته است. قیمت اصلی آن 75هزار تومان است.

 

اما برخی از فروشگاه‌هایی که معمولا تخفیف دارند، کنسرو ماهی تن آداک را با قیمت 60هزار تومان عرضه می‌کنند. بعد از این گزینه، کنسرو ماهی تن شیلتون قرار گرفته که قیمت آن را قبلا گفتیم و البته ارزانی خود را مدیون وزن کمترش در مقایسه با انواع دیگر کنسرو ماهی تن است. طبیعت و ساحل هم مشابه شیلتون کنسرو ماهی تن با وزن 120 گرم دارند که قیمت آن 67هزار و 500 تومان تعیین شده است. گران‌ترین کنسرو ماهی تن در بازار، از کارخانه تاپسی است که با وزن 240 گرم تولید شده و از ماهی قزل‌آلا زعفرانی تولید شده. قیمت چنین کنسروهایی 149هزار تومان است. همین برند کنسرو ماهی تن از نوع فیله دارد که با وزن 240گرم 139هزار تومان قیمت دارد. درصورتی‌که بخواهید ماهی قزل‌آلای غیرزعفرانی این برند را بخرید، به 125هزار تومان پول نیاز خواهید داشت. برند خوشبخت، کنسرو ماهی تن در روغن‌زیتون تولید کرده که قیمت 180گرم آن برابر با 105هزار تومان است.

  

کنسرو حبوبات و سبزیجات؛ حداقل 32هزار تومان

 

یکی از پرفروش‌ترین کنسروهای حبوبات، لوبیاچیتی است. این کنسرو هم به‌صورت یک غذا سرو می‌شود و هم می‌توانید از آن در داخل انواع سالاد یا خوراک استفاده کنید. یک عدد کنسرو لوبیاچیتی از برندی مانند اصالت که دارای رب گوجه‌فرنگی بوده و 380گرم وزن دارد، با قیمت 37هزار و 500تومان فروخته می‌شود. البته ممکن است شما دوست داشته باشید که داخل کنسرو لوبیاچیتی، قارچ هم باشد که در این صورت باید بابت 380گرم، 46هزار و 800 تومان هزینه کنید. البته برند طبیعت قیمت کنسرو لوبیاچیتی و قارچ را با چنین وزنی 49هزار و 500 تومان تعیین کرده است. کارخانه رعنا، قیمت کنسرو لوبیاچیتی با فلفل و وزن 400گرم را 33هزار تومان تعیین کرده است. کنسرو ذرت شیرین هم جزو پرطرفدارها است. اگر بخواهید از کارخانه اصالت یک کنسرو 380 گرمی ذرت شیرین بخرید باید 59هزار و 500 تومان هزینه کنید. برند خوشبخت همین وزن را 55هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است و اگر سراغ کارخانه پیک بروید، می‌توانید با پرداخت 59هزار و 900 تومان یک قوطی 420 گرمی ذرت شیرین را تهیه کنید. قیمت کنسرو ذرت برند رعنا برای 390 گرم، 50هزار تومان تعیین شده است. درصورتی‌که بخواهید نخود آبگوشتی را به‌صورت کنسرو بخرید و دیگر نگران دیرپز یا زودپز بودن آن نباشید، قیمت یک کنسرو 380 گرمی آن از برند اصالت 39هزار و 950 تومان است. کنسرو نخودسبز یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هاست. با 35هزار تومان شما می‌توانید کنسروی با وزن 390 گرم از کارخانه رعنا را تهیه کنید. هر چند اگر بخواهید همین کنسرو را از برند اصالت تهیه کنید، باید بابت 380 گرم، 49هزار و 500 تومان پول بدهید. برای این‌که زحمت برش‌دادن قارچ و آماده‌کردنش را به خودتان ندهید، کارخانه قارچینو، کنسروی با وزن 410گرم را به قیمت 58هزار و 900 تومان می‌فروشد. برای کنار غذا یا خوراک، ممکن است نیاز به کنسرو مخلوط سبزیجات داشته باشید. در این صورت یک گزینه می‌تواند کنسرو 420گرمی پیک با قیمت 49هزار و 900 تومان باشد. کارخانه سحر هم مشابه چنین کنسروی را با وزن 410گرم به قیمت 46هزار و 500 می‌فروشد. کنسرو عدسی در مقایسه با لوبیا ارزان‌تر تمام می‌شود. شما می‌توانید با پرداخت 32هزار و 500 تومان کنسروی با وزن 380 گرم از کارخانه بیژن تهیه کنید. هانی هم چنین کنسروی را تولید کرده که قیمتش 35هزار و 500 تومان و وزنش 380 گرم است. اما اگر مقدار بیشتری می‌خواهید باید سراغ کارخانه سحر بروید که کنسرو عدسی را با وزن 410 گرم به قیمت 34هزار تومان می‌فروشد.

  

کمپوت؛ حداقل 23هزار تومان

 

کمپوت آناناس پرفروش‌ترین گزینه در ردیف فروشگاه‌ها است. برند پیک یک کنسرو آناناس را با وزن 565گرم و حلقه شده، 125هزار تومان می‌فروشد که البته اگر به فروشگاهی مراجعه کنید که تخفیف داشته باشد، می‌توانید آن را با قیمت 93هزار و 750 تومان هم بخرید. کمپوت آلوئه‌ورا نسبتا جدیدتر است اما توانسته خودش را در دل خریداران جا کند. برند پیک کنسرو کمپوت آلوئه‌ورا را با وزن 420گرم، به قیمت 64هزار و 900 تومان می‌فروشد. قیمت یک عدد کنسرو زردآلو خوشاب با وزن 350گرم، 39هزار و 900 تومان است. احتمال دارد برای شما هم دیدن کنسرو خیار ملس، جدید باشد اما اگر بخواهید آن را امتحان کنید، باید بابت خرید 630گرم از آن از برند سحر 58هزار تومان پول بدهید. کنسرو گوجه‌فرنگی قطعه‌قطعه‌شده هم اخیرا مورد اسقبال قرار گرفته است. در صورتی‌که بخواهید یک کنسرو گوجه‌فرنگی مخلوط در آب گوجه را با وزن 380گرم از برند رعنا بخرید، به 22هزار و 900 تومان پول نیاز خواهید داشت. اروم‌آدا کنسرو گیلاس دارد که نیم‌کیلو، وزن آن است و برای خریدش باید 89هزار و 900 تومان هزینه کنید. کارخانه پیک همین کمپوت را با وزن 420گرم به قیمت 74هزار و 900 تومان می‌فروشد. کمپوت گلابی کارخانه سحر660گرمی بوده و 68هزار و 500 تومان فروخته می‌شود و برخی از فروشگاه‌ها چون تخفیف دارند، آن را 57هزار و 500 تومان می‌فروشند. شاهسوند، کمپوت هلو با وزن 370گرم تولید کرده که قیمت آن 31هزار و 500 تومان با تخفیف است و اگر بخواهید بدون تخفیف تهیه کنید، به 34هزار و 980 تومان پول نیاز خواهید داشت. گران‌ترین کمپوت موجود در بازار، کمپوت زیتون‌سبز یک کیلویی است که قیمت آن 343هزار تومان تعیین شده. کمپوت آناناس حلقه شده دلمونت هم جزو گران‌ها است که با وزن 570گرمی، با قیمت 159 هزار تومان فروخته می‌شود.

 

 

 

کدخبر: ۵۵۶۷۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر