کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۶۰۶۵
تاریخ خبر:

نبض بازار | کف و سقف قیمت میوه و روش دریافت دلار سهمیه‌ای

نبض بازار | کف و سقف قیمت میوه و روش دریافت دلار سهمیه‌ای

چگونه دلار سهمیه‌ای بخریم؟

هفت صبح|  روش فروش دلار سهمیه‌ای با استفاده از کارت ملی تغییر کرده است. متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب ارزی و انجام مراحل قانونی آن به دریافت دوهزار یورو یا دلار اقدام کنند. در مرحله نخست، باید با مراجعه به یکی از بانک‌ها و افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه ارزی، اقدام کرد. در این مرحله هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

پس از آن با دریافت پیامک تایید و پرینت افتتاح حساب ارزی از بانک، به صرافی‌های مجاز مراجعه و اقدام به پرداخت معادل ریالی ارز کرده و سپس پیامک تایید واریز به حساب ارزی خود را دریافت می‌کنند. در مرحله بعد، متقاضیان دریافت ارز می‌توانند بعد از گذشت پنج روز از مراحل فوق به بانک مراجعه کرده و اسکناس ارز را از بانک دریافت کنند. متقاضیان توجه داشته باشند که کارمزد برداشت اسکناس، پنج درصد بوده و دریافت هرگونه کارمزد دیگر غیر مجاز است.

 

تعرفه جدید دندانپزشکان و پزشکان عمومی و تخصصی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد.  بر این اساس  دندانپزشکان عمومی و دکتری تخصصی ۱۲۶ هزار تومان ویزیت می‌گیرند و  دندانپزشکان متخصص و پزشک عمومی ۱۹۸هزار تومان دریافت می‌کنند. هزینه ویزیت پزشکان متخصص ۲۴۱ هزارتومان است.

 

طبق اعلام معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۹۸ میلیون سبد غذایی کالابرگ الکترونیکی در طرح فجرانه توزیع شد. امکان خرید کالابرگی در قالب مرحله سوم طرح فجرانه، برای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی فراهم شد. در این طرح شرط ۲۰۰ هزار تومان حداقل خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان به ازای هر نفر از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از اردیبهشت‌ماه اعمال و پرداخت خواهد شد. میرهاشم موسوی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از بیستم تا سی‌ام هر ماه براساس حروف الفبا به حساب آن‌ها واریز می‌شود، افزود افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال و پرداخت خواهد شد.

  

سال گذشته به منظور کنترل و مدیریت مصرف برق ساعت کاری ادارات تغییر کرد که منجر به صرفه‌جویی۸۵۰ مگاواتی برق شد، امسال نیز قرار است این طرح از ۱۵ خرداد ماه اجرایی شود و پیش‌بینی می‌شود که ۱۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی صورت بگیرد.

 

به گزارش ایسنا، برای تامین برق پایدار در تابستان، بخش‌های مختلف در طرح‌های مدیریت مصرف شرکت می‌کنند، تغییر ساعات کار ادارات به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت بار شبکه در تابستان است، از آنجا که تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با اخذ موافقت دولت، ساعات کاری ادارات در فاصله ١٥ خرداد تا ١٥ شهریور از ساعت شش صبح  تا ١٣ خواهد بود. این طرح در سال گذشته نیز اجرا شده بود که با تاکید رئیس جمهور در خصوص آغاز به کار متروها، مهدهای کودک و شناوری ابتدای صبح برای کارمندانی که فرزند خردسال داشتند، رضایت نسبی کارمندان  و سایر بخش‌ها را بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، کسب کرد. با توجه به خاموش شدن وسایل سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته موجب صرفه‌جویی٨٥٠ مگاواتی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.

 

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن درباره ورود چینی‌ها به بازار مسکن گفت: به نظر من تغییری در بازار مسکن حاصل نمی‌شود، چون تولید آن‌چنانی نخواهند داشت و در حدی است که الان انبوه‌سازان ما می‌سازند. ایرج رهبر، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن درباره وضعیت بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ گفت: بازار مسکن در حال حاضر در حالت رکود است و خیلی خرید و فروش و معامله انجام نمی‌شود. البته ممکن است که امسال خرید و فروش تا حدی از رکود خارج شود که در این حالت، این احتمال وجود دارد که یک مقداری افزایش قیمت داشته باشیم.

 

بنابر آمار پتانسیل تولید سالانه سه میلیون تا سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن مرغ در کشور وجود دارد که با احتساب مصرف داخل و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید، برای حداقل یک میلیون تن مرغ مازاد باید برنامه ریزی صادراتی داشت. ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزارتن مرغ صادر شود که براین اساس صادرات مرغ حداقل ۶۰۰ میلیون دلار ارزآوری در برسد.

  

پس از اعلام هواپیمایی ایران‌ایر از موافقت عربستان با صدور مجوز پروازهای عمره، سازمان حج و زیارت به اطلاع دفاتر خدمات زیارتی رساند که اعزام زائران عمره از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود. طبق اطلاعیه خود سازمان حج و زیارت این سازمان امکان اعزام همه این عزیزان را نداشته و اولویت اعزام با متقاضیانی است که در کاروان‌های عمره سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام قطعی و واریز وجه کردند، در اولویت ثبت‌نام قرار گرفتند و هزینه این سفر بین ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

کدخبر: ۵۵۶۰۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر