کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۷۸۰
تاریخ خبر:

اسمگ، دایسون، هارمن کاردن و دیگر شیاطین

اسمگ، دایسون، هارمن کاردن و دیگر شیاطین

فهرست برندهای لوکس که با وجود منع واردات و وسواس تخصیص ارز همچنان در ایران حضوری پرشور دارند

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌چندوقت پیش کاربری در یکی از شبکه‌های اجتماعی از سشواری صحبت کرده بود که قیمت آن حداقل چهار برابر برندهای بسیار خوب مانند فیلیپس و بابلیس بود. دایسون، نام برندی است که کاربرانش برای استفاده از آن فعل سشوار کشیدن را به کار نمی‌برند و یک‌راست می‌گویند موهایشان را دایسون می‌کنند.

 

به این ترتیب خود را از بقیه مردم جدا می‌کنند. فهرست کالاها و برندهایی با این قابلیت طولانی‌تر است. ما حداقل 10 برند لوکس پیدا کرده‌ایم که نه فقط در ایران  و با دلار 55 هزار تومانی، بلکه در تمام نقاط جهان کالایی خاص هستند. مثلا لوازم آشپزخانه اسمگ در کنار رنگ‌های پاستیلی و هیجان‌انگیز یک پشتوانه تاریخی و فرهنگی دارد که باعث شده قیمت یخچالش در بازار ایران به 200 میلیون تومان برسد.

 

به این فهرست می‌توان دو برند مشهور آمریکایی و آلمانی اسپیکر را اضافه کرد که حسابی خریداران را توی خرج می‌اندازند. از طرف دیگر ظاهرا برخی هموطنانمان حاضر می‌شوند برای خرید یک نخ سیگار برگ، 30 دلار یا حدود یک میلیون و 700هزار تومان پول بدهند. اگر به سبک زندگی مرتاض‌های هندی علاقه‌مندید، پیشنهاد می‌کنیم بی‌خیال ادامه نوشته شوید.

 

‌سشوار دایسون؛ 28 میلیون 
متوسط قیمت سشوارهای برندهایی مانند فیلیپس، شیائومی و... که شناخته شده و پرفروش هستند، چهار میلیون تومان است. اما برد دایسون خرجش را از این مدل‌ها جدا کرده است. در حقیقت اگر بخواهید سراغ خرید سشوارهای دایسون بروید، باید حدودا 28 میلیون تومان یا به‌عبارتی 500 دلار توی جیبتان باشد.

 

فکر نکنید که دایسون برای ما ایرانی‌ها یک برند لوکس به‌حساب می‌آید، اغلب بلاگرهای خارجی هم وقتی به اسم دایسون می‌رسند نفسشان بند می‌آید و می‌گویند اگر خود برند برایشان سشوار را نمی‌فرستاد، بعید بود به فکر خریدنش بیفتند. دایسون‌ها شکل و شمایلشان با سشوار عادی فرق می‌کند.

 

اما تجربه خریداران می‌گوید اولویتی بر دیگر سشوارهایی که یک پنجم قیمت آن را دارند، ندارد. با همه اینها، برای برندبازها خرید یک دایسون که هوای داغ را از یک حفره رد کرده و به موی سر می‌رساند و توان نسبتا بالایی دارد، جزو کارهای لوکس به‌حساب می‌آید و اگر فرصتش دست دهد، حتما امتحانش می‌کنند.


لوازم‌خانگی برقی اسمگ و سیج؛ 194 میلیون 
رنگ‌های محصولات اسمگ و طرح‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده تا جزو محبوب‌ترین برندهای لوکس در بازار ایران باشند. درحالی که یک یخچال نسبتا خوب کمبی از برندهای داخلی 25 تا 30 میلیون تومان قیمت دارد، شما باید برای خرید یخچال اسمگ بالاوپایینی که طرح خاصی دارد، 194 میلیون تومان هزینه کنید.

 

مدل‌های ساده این برند حدودا 94 میلیون تومان فروخته می‌شوند. اسمگ برندی ایتالیایی است که شما را یاد پاستا، کوچه‌های رم و خانه‌های بالای 100سال میلان می‌اندازد. رنگ‌های پاستیلی آن یادآور رنگ‌هایی است که ایتالیایی‌ها در برند موتور مشهور وسپا به‌کار می‌برند. یکی دیگر از محصولات محبوب اسمگ، توستر آن است که با قیمتی بین 12 تا 15میلیون تومان فروخته می‌شود. این درحالی است که توستر جزو ارزان‌ترین وسایل برقی آشپزخانه به‌حساب می‌آید.

 

سیج را می‌توان رقیبی برای اسمگ دانست. سیج را انگلیسی‌ها ساخته‌اند و در تولید آن تنها از یک رنگ استفاده شده است. به سراغ هرکدام از محصولات این برند که بروید با رنگ سیلور براق روبه‌رو می‌شوید. در عوض انگلیسی‌ها به‌جای استفاده از رنگ‌ها و طراحی‌های دلفریب،‌ سراغ تولید لوازم آشپزخانه برقی ساده و شیک رفته‌اند. قیمت‌ها در برند سیج کمی گران‌تر از اسمگ است. مثلا اگر بخواهید توستر سیج را تهیه کنید، باید بیش از 15میلیون تومان هزینه کنید. ساده‌ترین نوع قهوه‌ساز ساخت سیج، 22 میلیون تومان فروخته می‌شود.

 
اسپیکر هارمن کاردن و بنگ اند آلفسن؛ 15 میلیون  
اگر بخواهید یک اسپیکر معمولی با کیفیت قابل قبول برای خانه خود بخرید که جای زیادی هم نگیرد، نهایتا به سه تا چهار میلیون تومان پول نیاز دارید. اما طرفداران کالاهای لوکس، احتمالا در زمان انتخاب چنین گزینه‌ای به سراغ برند هارمن کاردن می‌روند که اسپیکرهای خیلی کوچک را نزدیک به 10میلیون تومان و اندازه متوسط را با قیمت 15 میلیون تومان می‌فروشد.


این اسپیکرها تقریبا شبیه یک حباب هستند و از نظر ظاهر، جذابیتی معمولی دارند. اما برند هارمن کاردن، معمولا افراد را متقاعد می‌کند تا چهار یا حتی پنج برابر قیمت معمول به آن پول بدهند. هارمن کاردن یک برند آمریکایی است که در سال 1953 کار خود را در ایالت کندیکت شروع کرده. یک برند محبوب و لوکس دیگر اسپیکر بنگ اند آلفسن است.


قیمت این مدل‌ها آنقدر بالاست که دیگر کلمه لوکس برایش کافی نیست. مثلا اگر شما بخواهید یک مدل دایره‌ای شکل با سه پایه را تهیه کنید، باید 275 میلیون تومان پول داشته باشید. طراحی بنگ اند آلفسن به‌شکلی است که اگر آن را در گوشه خانه بگذارید، می‌تواند تبدیل به یک دکور مینیمال شود. بنگ اند آلفسن یک برند دانمارکی است که محصولات صوتی و تصویری تولید می‌کند.


عینک بالمن؛ 84 میلیون 
بالمن خانه مدی در پاریس است که عینک، ساعت و لباس لوکس طراحی می‌کند. اغلب مدل‌هایی که بالمن به‌فروش می‌رساند لیمیت ادیشن به حساب می‌آیند. برای همین است که شما ممکن است بتوانید با پنج تا 10 میلیون تومان از یک برند معقول ایتالیایی عینک آفتابی بخرید اما برای داشتن یکی از عینک‌های بالمن باید بیش از 86 میلیون تومان هزینه کنید.


البته همانطور که گفتیم، این عینک که بیش از هزار و 500 دلار قیمت دارد، مدلی خاص با نام واندر بوی است که تعداد محدودی از آن تولید شده است. اگر بخواهید مدل‌های معمولی‌تر عینک‌آفتابی را از برند آرمانی تهیه کنید، باید 30 میلیون تومان پول بدهید. در ایران به‌ندرت عینک‌آفتابی‌های زنانه بالمن فروخته می‌شود و مدل‌های مردانه بازار را گرفته‌اند.


در عین‌‌حال کپی‌کارها هم دست به کار شده‌اند و بالمن‌های فیک را با قیمت‌های دو تا سه میلیون تومان به بازار ریخته‌اند. برای خریدارانی که با خانه مد بالمن و قیمت‌هایش آشنا نیستند، ممکن است این تصور ایجاد شود که وقتی دو تا سه میلیون تومان پول یک برند فرانسوی را می‌دهند احتمالا با کالای اورجینال طرف هستند. اما این یک خیال باطل است.


جاروبرقی میله؛ 58 میلیون 
جاروبرقی میله، ظاهری شبیه اولین نمونه‌های جاروبرقی دارد که روی تصویر آگهی‌های خیلی قدیمی دیده می‌شود. همین حالا بگوییم که وقتی سراغ برند میله می‌روید، نباید انتظار یک جاروبرقی مدرن با طراحی عجیب و شگفت‌انگیز را داشته باشید. میله همه چیز را ساده برگزار کرده است و بعید می‌دانم در 50 سال گذشته تغییری به طراحی جاروبرقی‌هایش داده باشد.

 

برند میله تولیدکننده محصولات لوازم‌خانگی نسبتا لوکس و آلمانی است. این کارخانه یکی از قدیمی‌ترین سازنده‌های جهان به حساب می‌آید که سال 1899 در گوتسرلو تاسیس شده و حسابی استخوان‌دار است. اگر بخواهید همین حالا C3 CAT DOG را بخرید، باید 58 میلیون تومان هزینه کنید. جاروبرقی میله ظریف و سبک است و توان مکش دو هزار وات دارد. وجود سری جمع‌آوری مو، تنها گزینه‌ قابل توجه میله است که ممکن است افراد را قانع کند تا بیش از 10 برابر قیمت یک جاروبرقی عادی به آن پول بدهید.

 

هدفون سنهایزر؛ 19 میلیون 
هدفون‌های گران‌تری از سنهایزر در بازار ایران وجود دارد اما این برند در بین حرفه‌ای‌ها ارج و قرب دیگری پیدا کرده. سنهایزر تولید کارخانه‌ای آلمانی است. شما احتمالا بهتر از من می‌دانید آلمانی‌ها بهترین آهنگسازها را به جهان تقدیم کرده‌اند و احتمالا بهتر از بقیه کشورها می‌دادند یک هدفون خوب را چطور طراحی کرده و بسازند.

 

به‌هر حال شما در بازار ایران می‌توانید دو مدل هدفون سنهایزر که بی‌سیم هستند را پیدا کنید. قیمت مدل گران‌تر 19 میلیون و 500 هزار تومان است. این هدفون امکان لذت بردن از موسیقی را بدون شنیدن صداهای اطراف برای شما فراهم خواهد کرد. ظاهر آن ظریف و کوچک است که نشان می‌دهد طراحی به روز و مطابق سلیقه نسل مینیمال‌پسند جدید دارد.

 

با قیمت کمتری هم می‌توان سنهایزر را تهیه کرد. اما هدفون‌های ارزان‌تر امکانات کمتری دارند. در حالی که قیمت هدفون سنهایزر تقریبا 400 دلار است، شما می‌توانید نمونه سونی را که آن هم یکی از برندهای بسیار خوب هدفون به حساب می‌آید با 17میلیون تومان تهیه کنید.


‌عطر کرید اونتوس 
کرید اونتوس قبل از اینکه یک ویدئوی اینستاگرامی در اینترنت در مورد آن دست به دست نشده بود، آنقدرها طرفدار نداشت. اما چند ماهی است که این عطر مشهور، جای خود را در قلب ایرانی‌ها باز کرده. کرید یکی از برندهای تقریبا لوکس عطر به حساب می‌آید. بله ما هم می‌دانیم که عطرهای دست‌سازی وجود دارند که قیمت آنها سر به آسمان می‌کشد.

 

اما در بین عطرهای نسبتا محبوب لوکس،‌ کرید اونتوس جای خودش را در قلب دوستداران عطر باز کرده است. همین حالا اگر بخواهید یک شیشه عطر اصل کرید اونتوس را بخرید باید بین 19 تا 20 میلیون تومان پول بدهید. اونتوس محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین محصول برند گران‌قیمت کرید است که روحی دراماتیک دارد.

 

البته همینجا بگذارید چیزی را دم گوش شما بگویم، کرید اونتوس،‌ آنقدرها که تبلیغ می‌شود عطر مردانه خوشبویی به‌حساب نمی‌آید. با 15 تا 20میلیون تومان گزینه‌های بسیار بهتری در بازار وجود دارد که آنقدرها تقلبی‌شان در بازار فراوان نشده و بوی منحصربه‌فردتری هم دارند.


برق‌لب دیور؛ پنج میلیون 
دیور هزار و یک محصول دارد که یکی از دیگری گران‌تر هستند. اما یکی از گزینه‌های لوکس این برند برق لب آن است که قیمتش در مقابل با دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی بالاست. برای خرید یک برق لب دیور، بین چهارونیم میلیون تا پنج میلیون تومان پول لازم دارید. با این پول می‌شود پنج برق لب از برندهای رده بالای اروپایی خرید.


اما هیچ‌کدام آنها نمی‌تواند قلب خریداران را مانند دیور به خود اختصاص دهد. ظاهرا قیمت حدودی این برق لب‌ها 80 دلار است. همین حالا اگر به یک داروخانه بروید و برق لب ایرانی از برندهایی مانند دکتر ژیلا بخرید بین 30 تا 50هزارتومان بیشتر پول لازم ندارید. برندهای خارجی نسبتا خوب حدودا 300 هزار تومان فروخته می‌شوند و برندهای کمی بهتر مانند کیکوی ایتالیایی را می‌شود با 800 تا یک میلیون تومان خرید.


همینطور که می‌بینید، هیچ‌کدام از این گزینه‌ها از نظر قیمت به گردپای دیور هم نمی‌رسند. قیمت برق لب این برند در حالی تا این اندازه بالاست که عطرهایش را می‌شود با 10 تا 15 میلیون تومان تهیه کرد. کرم‌های ضدچروک و محصولات حرفه‌ای دیور هم معمولا بالاتر از پنج میلیون تومان فروخته نمی‌شوند.


لگو؛ 33 میلیون 
اسم لگو که می‌آید دست و پای خیلی از بزرگسال‌ها هم می‌لرزد. کسانی که علاقه دارند تا سرشان را با ساختن و خلق کردن گرم کنند، معمولا با دیدن لگو هول می‌شوند و می‌خواهند هرچه پول دارند به پای فروشنده بریزند. قیمت لگوهای اصلا به‌هیچ‌وجه ارزان نیست. وقتی در مورد لگو حرف می‌زنیم، مطلقا در مورد مکعب‌های مستطیلی که نهایتا می‌توانند تبدیل به ساختمان‌های بدون جزئیات شوند نمی‌گوییم.

 

گران‌ترین مدل لگویی که در بازار ایران پیدا می‌شود یک کامیون ولوو به رنگ زرد است که قابلیت حرکت با استفاده از موتور الکترونیکی را دارد. اگر موفق شوید این لگوی کمرشکن تقریبا چهار کیلویی را بسازید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک ماشین کنترلی استفاده کنید. قیمت این لگو که طرفداران ماشین‌بازی را هم جلب خودش کرده بیش از 33 میلیون تومان تعیین شده است. 


سیگار کوهیبا؛ یک میلیون و 700 هزار 
باید بابت معرفی سیگار کوهیبا از شهاب حسینی تشکر کنیم که در یکی از سریال‌هایی که بازی کرده، این برند لوکس سیگار را به ما غیرحرفه‌ای‌ها شناسانده است. پیش از این تنها کسانی که مارکت سیگار و فندک را حرفه‌ای دنبال می‌کردند کوهیبا را می‌شناختند. اما حالا اسم آن حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است.

 

سیگار کوهیبا مستقیما از کوبا می‌آید و در توضیحاتش نوشته شده از بهترین برگ‌های این کشور ساخته می‌شود. شکل آن شبیه سیگارهای برگ کوچ است و لوکس‌تر از سیگارهایی است که اغلب در بازار خرید و فروش می‌شود. عطر این سیگار مخلوط گیاهان و گل‌ها و ادویه است و همین موضوع آن را به گزینه‌ای کاملا لوکس تبدیل کرده.

 

ما خیلی تلاش کردیم قیمت کوهیبا را در ایران به‌دست بیاوریم اما تلاش‌هایمان موفق نبود. در عوض می‌توانیم به شما بگوییم قیمت هرنخ سیگار برگ کوهیبا در کشور تولیدکننده یعنی کوبا، 30 دلار یا به‌عبارتی یک میلیون و 500 هزار تومان است. ظاهرا فیک این سیگار با قیمت بسیار پایین‌تری هم فروخته می‌شود. به طوری که با یک میلیون و 200 هزار تومان می‌شود یک بسته کاملش را خرید.

 

 

کدخبر: ۵۵۳۷۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر