کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۸۷۹
تاریخ خبر:

هفت وسپای مرموز جانشین خانه پُر‌پول

هفت وسپای مرموز جانشین خانه پُر‌پول

فهرست جایزه‌هایی که می‌توان با شرکت در قرعه‌کشی بانک‌ها، برندها و مال‌های بزرگ برنده شد

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| ‌بیلبورد تبلیغاتی رنگارنگی در سطح شهر دیده می‌شود که از قرعه‌کشی یک نئوبانک‌ خبر می‌دهد. مشتریان می‌توانند با دعوت حداقل یک‌دوست شانس برنده شدن یک موتورسیکلت وسپا را داشته باشند. همزمان با ظهور این بیلبورد، ویدئویی قدیمی در فضای مجازی مدام بازنشر می‌شود که به اهدای شمش یک کیلویی بانک ملت در سال 86 مربوط است.

 

16 سال پیش این مقدار طلا حدود 21 میلیون تومان ارزش داشته و الان حداقل سه میلیارد تومان می‌ارزد. در آن سال‌ها، می‌شد در قرعه‌کشی بانک خانه و ماشین پر شده از اسکناس هم برنده شد. ایرانسل یک مرتبه، به مشتری خود یک هواپیمای تفریحی دونفره همراه با آموزش و مجوز پرواز هدیه داد که قیمت آن به 80 هزار دلار می‌رسد.

 

اگر نگاهی به جوایز جدید بیندازیم، بیشترشان در حد موتور، تبلت، جایزه‌های 100 میلیون تومانی و 200 میلیون تومانی است و دیگر اثری از شمش طلای یک کیلویی و هواپیمای دونفره نیست. بانک ملت که زمانی شمش یک کیلویی جایزه می‌داد، این روزها به برندگان قرعه‌کشی ماهیانه خود یک عدد تبلت جایزه می‌دهد.

 

بانک سپه در روزهای اخیر با دست‌ودلبازی نگران‌کننده‌ای به تعداد زیادی از مشتریان خود جایزه 350 هزار تومانی اهدا کرده است. گفته شده حدود 720 هزار و 919 نفر برنده جایزه‌های نقدی بانک سپه شدند که خوش‌شانس‌‌ترین فرد 100 میلیون تومان برنده شده و کمترین میزان جایزه که به نفرات بیشتر اهدا شده، 350 هزار تومان ارزش داشته است. 

 

‌هفت وسپای رنگی 
بلوبانک وابسته به بانک سامان است که همه کارهای آن به‌صورت آنلاین و غیرحضوری انجام می‌شود. یعنی از همان لحظه ثبت‌نام تا دریافت کارت نیاز نیست به بانک مراجعه کنید. ظهور این بیلبوردهای جدید هم زیر سر همین بانک است. بلو‌بانک می‌خواهد به هفت نفر که در بازه زمانی 11 آذرماه تا 26 دی‌ماه یک نفر را دعوت می‌کند که به این بانک بپیوندد، یک عدد موتور وسپای رنگی هدیه بدهد.

 

البته به همه نه؛ قرعه‌کشی انجام می‌شود و هفت نفر می‌توانند صاحب این موتور شوند. برای شرکت در این قرعه‌کشی کافی است یک نفر با کد دعوت کاربر در بلوبانک حساب باز کند. کاربران با دعوت از دوستان‌شان و باز کردن حساب آنها در بلو، غیر از 30 هزار تومانی که برای دعوت مشتریان جدید به حساب‌شان واریز می‌شود، شانس برنده‌شدن در قرعه‌کشی هفت وسپای رنگی را پیدا می‌کنند.

 

موجودی حساب و هر تعداد دعوت نقشی در برنده شدن کاربرها ندارد و با هر موجودی و هر تعداد دعوتی نام کاربر در قرعه‌کشی ثبت می‌شود. جایزه‌ای که قرار است بانک بلو به برنده‌ها اهدا کند موتور وسپای رنگی است. اما اگر به سایت بلو مراجعه کنید هیچ توضیحی درباره مدل و قیمت این موتور نمی‌بینید. همین حالا اگر سری به فروشگاه‌هایی که موتور وسپای رنگی می‌فروشند بزنید، قیمت‌ها از 12 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به مدل موتور و قدرت آن تا بیش از 800 میلیون تومان هم می‌رسد. 

 

10 کارت 100 میلیونی 
بانک تجارت با راه‌اندازی جشنواره کارت جادویی از مشتریانش خواسته با کارت بانکی خود تراکنش انجام بدهند و برنده جایزه قرعه‌کشی هر دو هفته یک‌بار شوند. شرط حضور در این قرعه‌کشی استفاده عادی از کارت تجارت در خرید‌های روزانه، پرداخت قبوض، خرید شارژ اینترنت و... است و به‌ازای هر 100 هزار تومان مانده حساب‌های مشتری در هر روز یک امتیاز و با هر تراکنش 10 امتیاز به او تعلق می‌گیرد.

 

با این اوصاف هر چقدر میزان پس‌انداز مشتری در حساب‌هایش بیشتر باشد و تراکنش بیشتری انجام بدهد، شانس بیشتری در قرعه‌کشی پیدا می‌کند. این جشنواره از مهرماه گذشته شروع شده و تا اسفند ماه ادامه دارد. بانک تجارت تاکید کرده کسانی که کارت بانک تجارت را دریافت کرده‌اند، اما با آن تراکنشی انجام نمی‌دهند، شانسی برای حضور در این قرعه‌کشی ندارند.

 

بانک تجارت برای این قرعه‌کشی شعار «جادوی کارتت را فعال کن» را انتخاب کرده است. کسانی که دوست دارند در این قرعه‌کشی شانس‌شان را امتحان کنند باید حتما تا اسفندماه کارت بانک تجارت را بگیرند و با آن تراکنش انجام بدهند و همچنین حواسشان به موجودی پس‌اندازشان هم باشد. 

 

هزار جایزه 250 میلیونی 
بانک کشاورزی هم برای کسانی که در این بانک حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه دارند، قرعه‌کشی در نظر گرفته. روابط عمومی این بانک اعلام کرده حتی سقف جوایز را هم برای امسال بالا برده، چون پارسال حداکثر جایزه نقدی این بانک 100 میلیون تومان بود، ولی حالا 250 میلیون تومان است که قرار است در قرعه‌کشی به هزار نفر تعلق بگیرد.

 

البته این بانک جوایز دیگری هم دارد، مثلا هزار فقره کمک‌هزینه 80 میلیونی خرید خودروی داخلی، هزار فقره کمک هزینه 20 میلیونی خرید لوازم خانگی و پانصد کمک هزینه 15 میلیونی سفرهای زیارتی. بانک کشاورزی اعلام کرده حداقل مبلغ مورد نیاز برای شرکت در این قرعه‌کشی 50 هزار تومان با توقف سه ماهه یا 90 روز متوالی بوده و هر 50 هزار تومان روزانه یک امتیاز خواهد داشت.

 

یعنی در این مدت سه ماه نمی‌توانید به موجودی حسابتان دست بزنید وگرنه از گردونه قرعه‌کشی خارج می‌شوید. حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه، حسابی است که به آن سودی تعلق نمی‌گیرد و بانک‌ها از محل این سپرده‌گذاری‌ها به افراد دیگر وام ازدواج، فرزندآوری و... پرداخت می‌کنند. به همین دلیل بانک‌ها برای تشویق افراد برای این نوع سرمایه‌گذاری جوایز متعددی در نظر می‌گیرند. 

 

فصلی چهار میلیارد تومان 
بانک سامان که بلو‌بانک را هم دارد، برای کسانی‌که وین‌کارت دریافت کرده‌اند، جوایز به‌خصوصی در نظر گرفته است. با وین‌کارت که همه ویژگی‌های کارت‌های بانکی را دارد، می‌توانید فعالیت‌های بانکی را مثل خریدهای روزانه، پرداخت قبض، انتقال وجه و... انجام بدهید. این بانک با هر تراکنش به مشتری امتیاز می‌دهد.

 

صاحبان این امتیازها، هر فصل در قرعه‌کشی چهار میلیارد تومانی جایزه نقدی بانک سامان شرکت داده می‌شوند. حتی بانک سامان این وعده را به مشتریانش داده که با انتقال موجودی کارت‌های دیگر خود به وین‌کارت، از آن به‌عنوان کارت اصلی پرداخت هزینه‌های روزمره خود استفاده کنند و بابت موجودی کارت خود نیز امتیاز بگیرند. اما برای برنده شدن چگونه باید امتیاز جمع کنیم؟

 

مبنای محاسبه امتیاز روزانه هر دارنده حساب، کمترین مقدار مانده سپرده در هر روز است که درنهایت این امتیازها باهم جمع و بر تعداد روزهای ماه که سپرده فعال بوده تقسیم می‌شود تا امتیاز موجودی سپرده شما مشخص شود. در پایان هر ماه امتیاز تراکنش‌های موفق در پایان هر ماه ضرب می‌شود تا مجموع امتیاز ماهیانه مشخص شود. اگر امتیازتان در پایان ماه بالا باشد نام شما در لیست قرعه‌کشی قرار می‌گیرد. 20 جایزه صد میلیون تومانی و 200 جایزه 10 میلیون تومانی نصیب برندگان این قرعه‌کشی می‌شود. 

 

یک تبلت سرفیس پرو در ماه 
بانک ملت که سال 86 حدود 500 شمش یک کیلویی به برندگان قرعه‌کشی اهدا کرد، در حال حاضر به‌ازای هر 100 میلیون تومان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های اوج، اندوخته و آتیه ملت، هر ماه بین سرمایه‌گذارها یک قرعه‌کشی برگزار می‌کند و یک دستگاه تبلت مایکروسافت سرفیس پرو جایزه می‌دهد.

 

یعنی اگر می‌خواهید جزو برنده‌های یک تبلت مایکروسافت باشید باید 100 میلیون تومان در این بانک سرمایه‌گذاری کنید. بانک ملت اعلام نکرده این تبلت مایکروسافت سرفیس پرو چه ظرفیت و مدلی دارد، اما اگر سری به بازار بزنیم قیمت ارزان‌ترین مدل این تبلت از 26 میلیون تومان شروع می‌شود و تا سقف 100 میلیون تومان هم می‌رسد.

 

کسانی‌‌که می‌خواهند در این قرعه‌کشی که با نام فراسود و آشنایی مشتری‌ها با صندوق‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود، شرکت کنند حتما باید تا 30 بهمن ماه 100 میلیون تومان در این بانک سپرده بگذارند. اگر کسی بیشتر از 100 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کند به امتیازهایش برای قرعه‌کشی اضافه می‌شود و یک قدم نسبت به بقیه به برنده شدن یک تبلت مایکروسافت نزدیک‌تر است. 

 

هفته‌ای سه جایزه 200 هزار تومانی 
بانک ملی که در سال‌های گذشته جوایز نفیسی برای مشتریانش در نظر می‌گرفت، در حال حاضر ماهی دو میلیون و 400 هزار تومان به‌صورت قرعه‌کشی جایزه می‌دهد. اگر عضو کانال بانک ملی در پیام‌رسان بله باشید می‌توانید در این قرعه‌کشی شرکت کنید.

 

شرط شرکت در این قرعه‌کشی هم این است که در مسابقه هفتگی این بانک که در کانال بله برگزار می‌شود، شرکت کنید. هر هفته یک سوال مطرح می‌شود و کسانی که عضو کانال هستند باید به آن سوال جواب بدهند. اگر جواب درست باشد، شما به گروهی اضافه می‌شوید که جواب درست داده‌اند.

 

یعنی گروهی که هر هفته بین آن افراد قرعه‌کشی انجام می‌دهند. اگر شانس بیاورید و برنده شوید هم 200 هزار تومان به حساب شما واریز می‌شود. البته قبل از شرکت در مسابقه هفتگی باید به وبسایت بانک ملی مراجعه و روی ورود به قرعه‌کشی کلیک کنید. بعد از ثبت درخواست شرکت در قرعه‌کشی، لینک عضویت در کانال بانک ملی در بله برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید هر هفته برای 200 هزار تومان جایزه نقدی نقشه بکشید. 

 

دنیای جایزه‌؛ از اسکوتر تا سفر به چین 
به‌غیر از بانک‌ها که شروع‌کننده این مسیر قرعه‌کشی و اهدای جوایز هستند، بعضی از برندها و فروشگاه‌های بزرگ هم به مشتریان خود به قید قرعه جوایز خاصی می‌دهند. البته جوایز این فروشگاه‌ها و برندها بیشتر در حد یک وسیله یا خدمات رایگان و یا کمک‌هزینه یک سفر خارجی است.

 

یکی از این فروشگاه‌ها شهر فرش است که به دلیل فروش قسطی فرش این روزها نامش سر زبان‌ها افتاده است. این فروشگاه هر هفته بین مشتریان خود که نامشان را در سایت شهر فرش ثبت کرده‌اند، قرعه‌کشی انجام می‌دهد و به 100 نفر جایزه قالیشویی رایگان می‌دهد. البته فقط 40 متر فرش را به‌صورت رایگان می‌شویند و فرش هم حتما باید ماشینی باشد.

 

فعلا این قرعه‌کشی هفتگی ویژه استان تهران و البرز است. تهرانی‌ها و البرزی‌هایی که دوست دارند فرششان را رایگان بشویند باید به وبسایت شهر فرش مراجعه و روی گزینه ورود به قرعه‌کشی کلیک کنند. در حال حاضر هزینه شست‌وشوی هر متر مربع فرش ماشینی بین 35 تا 40 هزار تومان است. افق کوروش هم جزو فروشگاه‌هایی است که برای خریدارانش جایزه در نظر گرفته.

 

این فروشگاه به کسانی که از 12 آذر ماه تا 12 دی ماه بیسکوئیت و ویفرهای یک برند خاص را بخرند، 10 اسکوتر برقی جایزه می‌دهد. خرید هر محصول از ویفر و بیسکوئیت‌ها یک امتیاز برای خریدار به‌حساب می‌آید. هر کس امتیاز بیشتری داشته باشد شانس برنده شدنش بیشتر است.

 

اما قیمت اسکوتر برقی چقدر است؟ این فروشگاه هم اعلام نکرده چه اسکوتری جایزه می‌دهد، اما اگر سری به بازار بزنید مدل هوشمند آن که فرمان ندارد از هفت میلیون تومان به بالاست. قیمت مدل با فرمان و هوشمند و تاشوی آن هم از 18 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به مدل و برند آن تا 35 میلیون تومان هم می‌رسد. 

 

اگر دوست دارید به چین سفر کنید، باید یا مشتری قدیم مدیران خودرو باشید یا از این برند خودرو بخرید و شانس‌تان را امتحان کنید. در حال حاضر گران‌ترین خودرو این برند تیگوA پرواست که با قیمت بالای دو میلیارد و 730 هزار تومان فروخته می‌شود و ارزان‌ترین خودرو آن نیز X 22 است که با قیمت 730 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما اگر همین حالا بخواهید برای تور یک هفته‌ای چین ثبت‌نام کنید باید بین 80 تا 120 میلیون تومان کنار بگذارید. 

 

هفت جایزه 240 میلیونی 
بعضی از برنامه‌های پرداخت قبوض و کارت به کارت کردن مثل اپ 724 هم جوایز خاصی برای مشتریان خود در نظر دارند. 724 به هفت نفر که تا آخر امسال تراکنش انجام می‌دهند به قید قرعه 240 میلیون تومان جایزه می‌دهد. همه کاربران این برنامه می‌توانند با انجام تراکنش‌هایی مثل کارت به کارت، خرید شارژ و اینترنت، پرداخت قبض و... امتیاز کسب کنند.

 

هر چه میزان استفاده کاربر از 724 بیشتر باشد، شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه‌کشی دارد. مثلا کارت به کارت کردن 15 امتیاز دارد. اگر با این برنامه شارژ و بسته اینترنت بخرید و قبض‌هایتان را پرداخت کنید 20 امتیاز به‌نام شما ثبت می‌شود. استعلام موجودی 15 امتیاز و همچنین خرید با این برنامه نیز 10 امتیاز به شما می‌دهد.  

 

 

کدخبر: ۵۵۱۸۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر