کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۱۸۶
تاریخ خبر:

پارکه| پول دو سکه مهریه را ندارم؛ چه کنم؟

پارکه| پول دو سکه مهریه را ندارم؛ چه کنم؟

پاسخ به سوالاتی در مورد معامله خودروی معیوب، دعوای تمکین و ازدواج مجدد و ...

هفت صبح| این شماره هم به پنج سوال مطرح شده از سوی مخاطبان سایت دادراه جواب می‌دهیم:

 

سوال یک: بنده در دعوای مهریه به پرداخت ۲ سکه یکجا و هر ۱۸ ماه یک سکه محکوم شده‌ام. حالا توان پرداخت ۲ سکه به صورت یکجا ندارم. آیا حبس دارد و اگر حبس دارد تحت سند آزاد می‌شوم یا نه؟

 

پاسخ: در صورت عدم پرداخت مهریه به میزان ۲ سکه، امکان حبس وجود دارد مگر اینکه فورا به دادگاه مراجعه و دادخواست اعسار بدهید تا دوباره پرونده مورد بررسی قرار گیرد یا با موافقت طرف مقابل تعدیلی در این زمینه صورت گیرد. امکان خروج از زندان با سند هم وجود ندارد چون بازداشت نیستید بلکه در واقع حبس شدید تا زمانی که بدهی خود را پرداخت کنید. 

 

سوال دو: خودرویی را خریدم با قولنامه دستی و در آن قید کردیم خودرو به شرط سه لکه رنگ و سلامت فنی فروخته شده است. بعد از تعویض پلاک دیدم ماشین صدا می‌دهد که مکانیک باز کرد و تا الان ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کردم. حتی بدنه خودرو هم بیش از آنی که گفته شد رنگ دارد. آیا می‌توانم شکایت کنم و خسارت بگیرم؟

 

پاسخ: در صورتی که در قولنامه این شرط را قید کرده باشید و خیار فسخ قرارداد را از خود ساقط نکرده باشید؛ امکان شکایت و اخذ خسارت یا فسخ معامله وجود دارد. حتما قبل از هر کاری به صورت فوری نظریه کارشناس را گرفته و تامین دلیل نمایید. 

 

سوال سه: من خانه‌ای را به صورت قولنامه‌ای خریدم. طبقه سوم و واحد ۷. آدرس خانه درست است ولی در بخش طبقه خورده ۳۱ و کدپستی هم برای طبقه اول واحد سه است. واحد انباری را البته درست زده و شماره هفت است. من رفتم تاییدیه کد پستی را گرفتم و بعد املاکی گرفت بیاور تا پشت نویسی کنم. این کار درست است. به مشکلی نمی‌خورم؟

 

پاسخ: در صورتی که هر دو ایراد در پشت نویسی اصلاح شود و به تایید مالک برسد به مشکلی برنخواهید خورد هرچند که توصیه به عدم معامله خانه‌های قولنامه‌ای است. 

 

سوال چهار: دو هفته پیش یک خودرو بدون رنگ و با شاسی پلمب خریدم و بردم کارشناسی و بدون رنگ بود ولی چند روز بعد یک کارشناس گفت ماشین بدون رنگ است ولی تقریبا کل ماشین آفتاب سوخته است. مالک قبلی می‌گوید پس بده و پولت را بگیر ولی من کلی طلا داشتم و فروختم و وام گرفتم و الان بخواهم پس بدهم متضرر می‌شوم. چه کنم؟

 

پاسخ: طرف مقابل مسئول نحوه تامین مالی شما نیست. شما یا می‌توانید از او خسارت مطالبه کنید و یا خودرو را پس بدهید.  

 

سوال پنج: ۸ سال با خانمم زندگی کردم. همسرم ۳ سال پیش به من خیانت کرد و با شواهد گزارش پلیس به ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد. حالا ایشان با من زندگی نمی‌کند و از من تمکین ندارد ولی اگر من عدم تمکین بزنم او برمی‌گردد و من هم نمی‌خواهم او برگردد. آیا می‌توانم درخواست ازدواج مجدد بدهم با توجه به این وضعیت؟

 

پاسخ: بهترین کار این است که با هم برای طلاق به توافق برسید. بدون حکم دادگاه نمی‌توانید ازدواج مجدد کنید و دادگاه برای ازدواج مجدد نیاز به عدم تمکین دارد. 

 

پارکه پنجشنبه هر هفته‌، به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهد. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید:

PR@7sobh.com

Mo.masjedi@gmail.com

 

کدخبر: ۵۶۸۱۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر