کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۶۵۷
تاریخ خبر:

پارکه| آیا می‌شود از شهرداری به خاطر چاله‌چوله‌ها شکایت کرد؟

پارکه| آیا می‌شود از شهرداری به خاطر چاله‌چوله‌ها شکایت کرد؟

پاسخ به سوالاتی در مورد خانه نسقی، مجازات ارتباط نامشروع، نصب کولرگازی در انباری و ...

هفت صبح| این هفته به یک سوال مطرح شده توسط مخاطبان روزنامه و چهار سوال مطرح شده از سوی مخاطبان سایت دادراه جواب می‌دهیم:

سوال یک: من یک خانه نسقی خریداری کردم. بعد از ۵ سال هنوز سازنده به تعهدات خود عمل نکرده است. او قول داده بود که امتیاز می‌آورد و کار را به موقع تحویل می‌دهد. حتی زمانی دولت راه را برای گرفتن امتیاز برق و گاز باز گذاشت ولی هیچ کاری نکرد. آیا می‌توانم کاری انجام بدهم؟

 

پاسخ: در صورتی که در قراردادی که با این فرد منعقد کردید؛ تعهداتی که از او مطالبه می‌کنید درج شده باشد و انجام این تعهدات غیرقانونی نباشد؛ می‌توانید انجام این تعهدات را مطالبه کنید و در صورتی که این تعهدات را انجام نداده، از او خسارت بگیرید. 

سوال دو: برای یک آقا به دلیل ارتباط با همسرم، حکم شلاق صادر ولی هنوز اجرا نشده است. از طرف دادگاه رسیدگی نمی‌کنند که بیاورند و طرف را شلاق بزنند. باید چه کنم؟

 

پاسخ: شما در زمینه اجرای رای نمی‌توانید درخواست تسریع داشته باشید. در واقع رای باید طبق روند قانونی و بر اساس مواعد قانونی اجرا شود. البته در صورتی که از اجرای رای استنکاف شد؛ امکان پیگیری موضوع از طریق حفاظت اطلاعات قوه قضائیه یا دادگاه انتظامی قضات وجود دارد. 

سوال سه: ما ساکن یک برج مسکونی 139 واحدی در 16 طبقه هستیم. یکی از مالکین اجازه می‌خواهد تا کولر گازی در یکی از انبارهای خود در پارکینگ نصب کند تا مواد خوراکی و شوینده و غیره موجود در انباری فاسد نشود. آیا اجازه این کار را دارد؟

 

پاسخ: مالک از شما اجازه خواسته است. شما می‌توانید به وی اجازه بدهید یا ندهید. دلیل اجازه خواستن هم این بوده که باید از برق مشاعی استفاده کند یا باید کمپرسور کولر گازی را در محیط مشاع نصب کند. 

 

سوال چهار: پسر من ۱۱ ساله است. از فردی چند کانال تلگرامی را به قیمت گزاف خریده است. آن آقایی که این کانال از وی خریداری شده با چند دختر و پسر بازی جرات و حقیقت راه انداختند و در این بازی دوست دختر آن آقا به پسر من گفته کانالی که به قیمت ۴ میلیون خریدی را دوباره به اسم همان آقا بزن یا به اسم خودم و پسرم هم مالکیت را به آن دختر داده. چطور می‌توانم شکایت کنم؟

 

پاسخ: برای این ادعا باید شاهدی وجود داشته باشد. اگر افرادی که در آن بازی جرات و حقیقت بودند بالغ هستند و به نفع ادعای شما شهادت می‌دهند می‌توانید شکایت کنید در غیر اینصورت اثبات ادعا دشوار یا غیرممکن است. 

 

سوال پنج: من گواهینامه موتور ندارم. با موتورسیکلت در حال تردد بودم که ناگهان موتور داخل چاله‌های وحشتناکی افتاد و باعث واژگونی موتور و زمین خوردن بنده و آسیب دیدن تاندون دستم شد. آیا می‌توانم از شهرداری شکایت کنم؟

 

پاسخ: در صورتی که در کروکی راهنمایی و رانندگی به این موضوع اشاره شده باشد؛ امکان شکایت وجود دارد ولی احتمال موفقیت با توجه به نداشتن گواهینامه پایین است. 

 

پارکه دوشنبه هر هفته ‌، به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهد. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید:

PR@7sobh.com

Mo.masjedi@gmail.com

 

کدخبر: ۵۶۷۶۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر