کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۹۶۸
تاریخ خبر:

پارکه| همسایه‌ها ماشینم را پنچر کردند؛ چه کنم؟

پارکه| همسایه‌ها ماشینم را پنچر کردند؛ چه کنم؟

پاسخ به سوالاتی در مورد نحوه پیگرد تخلف یک مامور، عدم تخلیه ملک بعد از طلاق توسط همسر و استعلام از اموال همسر برای اجرای مهریه

هفت صبح| این هفته به یک سوال مطرح شده توسط مخاطبان روزنامه پاسخ می‌دهیم و نیز سوالات مطرح شده در سایت دادراه:

سوال یک: یک مامور بارها به خواهرم زنگ زده بود و درخواست نامشروع کرده بود. یک روز که سر کار بودم خواهرم زنگ زد و گفت آن مامور جلوی در است و می‌خواهد به زور وارد خانه شود. من هم یک چاقو برداشتم و رفتم ولی نمی‌دانستم مامور همان منطقه است. وقتی شروع به درگیری کردم، فرار کرد و بیست دقیقه بعد با ماشین و یک سرباز آمد و دو نفر از همسایه‌ها که ظاهرا از اهالی محلی قدیمی خودش بودند را به عنوان شاهد به دادگاه معرفی کرد و خانه خواهر مرا به عنوان خانه فساد معرفی کرد. من و خواهرم هر کدام به ۱۶ و ۱۲ ماه زندان محکوم شدیم. خودم در سربازی جانباز شدم. برادرم شهید است. خانواده ما مذهبی ولی جرمی به ما نسبت داده شد که حتی خجالت کشیدیم به زندان برویم. حتی برادرانم نفهمیدند چرا به زندان رفتم. من ۱۶ ماه زندان کشیدم به امید آزادی و کشتن آن خانواده که به دروغ شهادت داده بودند. مرا راهنمایی کنید. 

 

پاسخ: روش برخورد با رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی یک فرد هر چقدر هم که موضوع حساس باشد درگیری با چاقو نیست. در حال حاضر نیز درگیری جدید و به خصوص قتل، دردسر بزرگ‌تری برای شما درست خواهد کرد. پیشنهاد ما شکایت از این موضوع به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و نیز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه است. 

 

سوال دو: اگر خانمی مهریه خود را اجرا بگذارد آیا با کد ملی شوهر استعلام می‌شود که چه چیزهایی دارد؟ چون کل پول همسرم یک ماشین و سهام بورسی و صندوق طلا است. آیا این‌ها مشخص و توقیف می‌شود؟

 

پاسخ: بله. بعد از استعلام اداره ثبت، اموالی که اعلام کردید به این اداره معرفی و توسط این اداره توقیف می‌شود.  

 

سوال سه:  اگر زنی جهیزیه خود را برندارد و عملا ملکی که اجاره شده را تصرف کند و بابت اجاره نامه او به زوج ضرر مالی وارد کند؛ امکان پیگیری وجود دارد؟

 

پاسخ: بله. بعد از طلاق شما می‌توانید با یک اظهارنامه رسمی به زوجه اعلام کنید که برای جمع‌آوری و انتقال جهیزیه خود اقدام کند. تصرف ملک نیز قابل پیگرد است و ضمنا می‌توان ضرر مالی بابت اجاره نامه (به طور مثال تاخیر در تخلیه ملک) را نیز از او دریافت کرد.

 

سوال چهار:  من روز پنجشنبه اتومبیل خود را درب منزل خود پارک کردم و روز جمعه دیدم دو لاستیک ماشین را پنچر کردند. یکشنبه دیدم با کلید روی قسمت کاپوت را هم خط کشیدند. در بغل ما یک درب دیگر هم هست اما ایشان موتور دارند و ما همیشه به نحوی خودرو را پارک می‌کنیم که موتور رد شود. کوچه هم شش متری است. ما چند باری با یک همسایه دیگر بحث داشتیم. چطور می‌توانم شکایت کنم؟ این همسایه چند باری به من گفتند از شما شکایت می‌کنم ولی ما نمی‌دانیم چه کسی این کار را انجام داده و مدرکی هم نداریم ولی همسایه‌ها شاهد هستند که پنچر شده و فیلم داریم از ماشین که پنچر شده.

 

پاسخ: برای شکایت نیاز به دلایل و قراینی دارید که فرد خاصی را متهم به جرم تخریب کنید. در غیراین‌صورت پیگرد قانونی بدون نتیجه خواهد بود و امکان اعاده حیثیت از افرادی که به آن‌ها اتهام وارد کردید وجود دارد. 

 

پارکه دوشنبه هر هفته به پرسش‌های حقوقی شهروندان پاسخ می‌دهد. شما هم می‌توانید سوالات خود را به دو نشانی الکترونیکی زیر یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید:

PR@7sobh.com

Mo.masjedi@gmail.com

 

کدخبر: ۵۶۶۹۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر