کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۶۸۰
تاریخ خبر:

شرمساری در بخارا ! | وحشیگر‌ی اسرائیل در جنوب لبنان و پرونده هانیه توسلی و فوتسال

شرمساری در بخارا ! |  وحشیگر‌ی اسرائیل در جنوب لبنان و پرونده هانیه توسلی و فوتسال

‌ درباره آنچه در مسابقه فوتسال ایران و فرانسه رخ داد ‌

هفت صبح| یک: ‌آنچه سرمربی اسپانیایی تیم فوتسال تایلند بر زبان آورده و تیم حقوقی فدراسیون فوتبال ایران  بلافاصله تصمیم به شکایت از او گرفته‌اند اتفاقا عین واقعیت است. نیمه اول بازی ایران و فرانسه مایه شرمساری بود. هم از سوی فرانسوی‌ها که بعد خودشان را به موش مردگی زدند و سعی کردند خودشان را در این نمایش بی‌گناه نشان دهند و هم از سوی بازیکنان ایرانی که صحنه‌ها و لحظات خنده‌دار و در عین حال خجالت‌آوری  را خلق کردند.

 

این ایده که برویم  و به فرانسه ببازیم که در دور یک چهارم نهایی به برزیل برخورد نکنیم ایده کارآمدی نبود. این که تقسیم تیم‌ها و بازی‌ها در چنین مسابقاتی این قدر مبتدیانه است که تیم‌ها برای دوم شدن تلاش کنند و برای باختن، یک نقص بزرگ است که به این سادگی‌ها قابل رفع نیست. اما تن دادن به این نوع بازی آن طور که مقابل فرانسه دیدیم، توهین به تماشاگران تلویزیون و حاضران در سالن مسابقات و بقیه رقبا  بود.

 

عصبانیت آنها قابل انتظار و قابل فهم بود و به نظرمان تیم حقوقی فدراسیون فوتبال از شکایتشان صرف نظر کنند و بی‌خود خونشان را کثیف نکنند چرا که فوتسال دوست‌های ایرانی هم به سرمربی تیم تایلند بابت خشم و عصبانیتش حق می‌دهند. راستش از فرانسوی‌ها انتظاری نیست که اصلا بازیگران مهمی در عرصه فوتسال نیستند اما شاگردان شمسایی نباید به این نوع بازی تن می‌دادند. خفت بار بود. خوشبختانه در نیمه دوم این مسئله حل شد. اگر هم در یک چهارم نهایی به برزیل باختید فدای سرتان. مسابقات فوتبال پر است از همین نوع بازی‌ها. سخت نگیرید. 

 

دو: شیوه حملات وحشیانه اسرائیل به جنوب لبنان که آنها هیچ حد و مرزی را برای استیفای منافع خود در نظر ندارند، رفتار آنها و شیوه وحشیانه حمله‌هایشان به اماکن عمومی و مردم عادی واقعا هرگونه تمایزی را میان آنها با مثلا ارتش نازی از ذهن‌ها می‌زداید. قربانی کردن 200 انسان زنده و شهروند بی‌گناه در این حملات وحشیانه آن هم در فقط یک نصف روز در یک کلام نفرت‌انگیز است. 

 

سه: حل و فصل پیاپی دو پرونده مربوط به افسانه بایگان و شروین حاجی‌پور جزو خبرهای بسیار خوب این روزها بود‌. امیدواریم سومین پرونده مطرح یعنی پرونده خانم هانیه توسلی هم رفع و رجوع شود و برخی محدودیت‌های ادعایی درباره ایشان برطرف شوند و سینما و سریال‌های ایرانی بتوانند از هنر ایشان دوباره بهره مند شوند. 

 

کدخبر: ۵۶۶۶۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر