کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۶۶۱۶
تاریخ خبر:

کارنامه پرفراز و نشیب هانیه توسلی ؛خانم ممنوع الکار !

کارنامه پرفراز و نشیب هانیه توسلی ؛خانم ممنوع الکار !

زندگی و زمانه هانیه توسلی

از قرارهانیه توسلی همچنان ممنوع الکار است . این خبر را دیروز وکیل او اعلام کرد. بیایید زندگی و کارنامه کاری اش را مرور کنیم:‌

 

تولد و تحصیل و شام آخر

هانیه توسلی متولد 1358 همدان بود . دوستانش می گویند شاگرد خیلی زرنگی در دوره دبیرستان نبود . در دانشگاه آزاد رشته نمایشنامه نویسی قبول شد و از همان سال دوم دانشجویی به بازی در نمایش های دانشجویی پرداخت و بریا خود اعتباری فراهم اورد. در سال 1378 در فیلم کوتاه روی جاده نمناک ساخته مهدی کرم پور ظاهر شد وبعد هم در فیلم بازی آخر ساخته همایون اسعدیان ایفای نقش کرد.  فریدون جیرانی او را دید و نقش سختی را در فیلم شام آحر در کنار محمدرضا گلزار و کتایون ریاحی و آتیلا پسیانی به او بخشید و هانیه به بهترین شکل ممکن از پس کار برآمد. شیوه پرتحرک او در بازیگری و فن بیان خوبش راهش را هموار کرد. یک سال بعد با بازی در فیلم هایی مثل اثیری و مهم تر ازآن  شب های روشن به ستاره محبوب جوانان بدل شد.در حالیکه فقط 22 سال داشت .بازی در دو سریال بسیار پربیننده وفا و میوه ممنوعه شهرت و ثروت را برای او تامین کرد.

در سریال وفا

هانیه+توسلی (2)

خانم روشنفکر

علاقه اش به سینما و ادبیات روشنفکرانه و همین طور عکاسی موجب شد تا عامدانه از جریان اصلی سینما دور نگه داشته شود و در فیلم هایی مثل یک شب ساخته نیکی کریمی و عصر جمعه و زمان می ایستد و عاشق ظاهر شود. او به تدریج از صف ستارگان محبوب عامه مردم دور شد. سیمرغ بلورین برای فیلم دهلیز نقطه عطفی در کارنامه سینمایی نه چندان پرتلالوی او بود . او در دهه نود برای رسیدن به اهداف اقتصادی زندگی اش بسیار پرکار شد وسواس پیشین را کنار گذاشت و طی هشت سال در 24 فیلم بازی کرد. و در 6 نمایش هم ظاهر شد و در 5 سریال نمایش خانگی هم ایفای نقش کرد.حتی نقش های کمدی را قبول کرد و از الگوهای قبلی خود در عرصه بازیگری عبور کرد. آزیتا موگویی در فیلم ایده اصلی که یک فیلم تجاری پرستاره محسوب می شد از تیپ و امتیازات فیزیکی  و ظاهر مدرن هانیه توسلی بهترین استفاده را کرد اما در دیگر فیلم ها این مشخصات چندان به کار او نیامده اند.

 

 

در یکی از نمایش های تئاتر

هانیه+توسلی (1)

 

 

ایده اصلی

هانیه توسلی به ذات بازیگر بسیار خوبی است که شاید از پتانسیل بازیگری اش به اندازه کافی استفاده نکرد که مقصر هم خودش بوده است . او هفت بار نامزد سیمرغ بلورین بوده و یک بار هم آن را به دست آورده . او یک تندیس جشن خانه سینما را هم در گنجه افتخاراتش دارد که نشان می دهند که چه بازیگر توانایی بوده است . 

این بازیگر خوش چهره هیچگاه ازدواج نکرد و زمزمه های ارتباط های عاطفی اش با چهره هایی خارج از دنیای سینما گه گدار به گوش می رسد. از سوی او در جریان «می تو» ادعایی مبهم علیه یکی از سینماگران مشهور معاصر ارائه شد  که هردو طرف ترجیح دادند مسکوت بماند.آخرین کاری که از او دیده ایم سریال آکتور بود که آنجا تحت تاثیر درخشش هستی مهدوی قرار گرفت و همین طور حضور در  فیلم چرا گریه نمی کنی  ساخته دوست قدیمی اش رضا معتمدی.

با نوید محمدزاده در آکتور

actor_5_071

احضار و...

او در جریان ناآرامی های 1401 چند بار احضار وبه خاطر یکی از استوری هایش در فضای مجازی ، مدت کوتاهی را در بازداشت به سر برد.شنیده می شد که قرار است پس از مدت ها در سریالی به تهیه کنندگی برادران آقا گلیان نقشی را مقابل شهاب حسینی بازی کند که خب از قرار فعلا امکا پذیر نیست. 

 

105132_572

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: ۵۶۶۶۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر