کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۲۲۹۴
تاریخ خبر:

لذت کباب؛ بیخ گوش فرهاد مجیدی!

لذت کباب؛ بیخ گوش فرهاد مجیدی!

دو رستوران ایرانی در کتاب بهترین رستوران‌های دوبی قرار گرفتند

هفت صبح|  روز پنج‌شنبه در هتل «وان اند آنلی» در منطقه زعبیل دوبی، مراسم رونمایی از نسخه راهنمای میشلن برای رستوران‌های این شهر برگزار شد. دو رستوران ایرانی هم توانستند در این کتاب راهنما قرار بگیرند. 

 

کتاب راهنمای میشلن، یکی از معتبرترین منابع برای رده‌بندی رستوران‌ها در جهان است که حدود ۱۲۴سال است، منتشر می‌شود. این کتاب راهنما را یک انتشارات فرانسوی منتشر می‌کند و رستوران‌ها در صورتی موفق می‌شوند که بتواند دست کم یک ستاره از میشلن بگیرند. گرفتن 3ستاره حداکثر کیفیت یک رستوران است. البته برخی رستوران‌ها هم هستند که در فهرست‌های دیگری قرار می‌گیرند که قبل از گرفتن ستاره است ولی ورود به آن‌ها هم دشوار است و حاکی از کیفیت بالای رستوران است. 

 

4رستوران در حال‌حاضر 2ستاره دارند. 3رستوران در سال‌ پیش هم در این فهرست بودند. یکی رستورانی ایتالیایی به نام ایل ریستورنته - نیکو رومیتو که حداقل قیمت غذای آن ۵۴دلار است، یکی رستوان فرانسوی Stay که برای اینکه آنجا بروید باید به ازای هر فرد ۵۰۰درهم معادل حدود ۸۵۰هزار تومان پول بدهید و این پول غیرقابل‌بازگشت است و دیگری رستوانی هندی به نام استودیوی TRSSind که حداقل قیمت غذا در آن ۱۳۷دلار است.

 

امسال یک رستوران به آن فهرست اضافه شده و این رستوران Row On 45 نام دارد. این رستوران سرآشپز تحسین شده بریتانیایی جیسون آترتون راه‌اندازی شده و غذاهای آن مخلوطی از مواد ژاپنی با تکنیک‌های پخت فرانسوی است و هر شب فقط برای ۲۲مهمان منو ارائه می‌دهد. برای ورود به این رستوران باید 1۱۴۵درهم معادل ۱۹میلیون تومان پرداخت کنید.

 

4رستوران هم یک ستاره گرفتند که یکی از آن‌ها رستوران برادران اورفالی بود. این رستوران توسط 3برادر اداره می‌شود به نام‌های محمد، واسیم و عمر. قیمت غذا در این رستوران تقریبا ۵۰دلار است. 11رستوران هم از قبل یک ستاره را داشتند.

 

اما در سطح پایین‌تری از این ستاره‌ها یک لیست تمایز به نام Bib Gourmand وجود دارد که 2رستوران ایرانی در آنجا قرار گرفته‌اند: برنجک و شبستان. برنجک امسال به لیست اضافه شده و شبستان پارسال هم در لیست بوده است.

 

رستوران شبستان در طبقه دوم هتل رادیسون بلو با منظره‌ای از دوبی قدیم قرار گرفته است و توسط نسل سوم یک خانواده ایرانی اداره می‌شود. قیمت غذا در این رستوران بین ۵۰ تا ۱۰۰دلار است. رستوران برنجک اما شعبه رستورانی است که یک جوان ایرانی به نام کیان سمیعانی ابتدا در سال ۲۰۱۸ در قطب تفریح لندن یعنی منطقه سوهو با منوی اصلی کباب ایرانی افتتاح کرد و پس از آن شعبه‌ای از آن را هم به منطقه الوصل در دوبی برد. الوصل همان منطقه‌ای است که باشگاهی به همین نام هم در آنجا وجود دارد. باشگاهی که فرهاد مجیدی ۶سال برای آن بازی کرد و بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه است. در این رستوران برای دو نفر باید حدود ۹۰دلار پرداخت کنید.

 

در حال‌حاضر، ۱۲رستوران ایرانی در سراسر جهان در فهرست Bib Gourmand قرار دارند. به جز این دو رستوران ایرانی در دوبی، 3رستوران کته، تهران – برلین و همین برنجک در لندن، رستوران دل‌آرا در کانادا و 6رستوران مویدا، آشپزخانه رومی، سفره، پرسپولیس، فلیم و شالیزار در آمریکا که از این میان 3رستوران آشپزخانه رومی، سفره و پرسپولیس در غرب آمریکا و در شهرهای واشنگتن و نیویورک و 3رستوران دیگر در ایالت کالیفرنیا و در شهرهای لس آنجلس، بلمند و سان فرانسیسکو قرار دارند.

 

کدخبر: ۵۶۲۲۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر